Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی کلانتری با اشاره به لزوم جابه جایی آراد کوه گفت: جا به جایی آرادکوه حداقل به 500 میلیون دلار هزینه نیاز دارد و شهرداری عاجز از تامین این رقم است بنابراین باید به سمت سرمایه گذاری پیش رفت.

به گزارش برنا؛ مدیریت پسماند، تفکیک زباله ها، آرادکوه، بوی بد تهران و ده ها کلید واژه دیگر که همه روزه به گوش می رسد تنها تعدادی از ده ها ابر بحران شهر تهران در حوزه مدیریت زباله ها است که هر کدام به تنهایی می تواند زیست بشر را با چالش هایی سهمگین رو به رو کند اما به علت اینکه در مقابل چشمان ظاهربین امروز ما حضور ندارند کمتر کسی آن ها را در شیپور دمیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران هایی که به گفته غالب کارشناسان محیط زیست با اقدامات جزئی شهرداری نمی توان به سمت بهبود وضعیت آن ها گام برداشت و به زودی باید شاهد دست به گریبان شدن با این اژدهای هفت سر در کوچه و خیابان های محل زندگی خود باشیم.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: پسماند، زباله و فاضلاب معضلاتی هستند که در کوتاه مدت گریبان شهروندان و جامعه ما را خواهد گرفت. 60 سال پیش که آرادکوه انتخاب شد کل جمعیت تهران یک میلیون نفر بود و با حرم عبدالعظیم حسنی 4 کیلومتر فاصله داشت.

او افزود: این ما بودیم که به سمت آرادکوه رفتیم. آرادکوه باید حتما جا به جا شود و معتقدم باید یک سرمایه گذاری عظیم در آن منطقه صورت بگیرد. مشکل در این است که بدون سرمایه گذاری انتظار داریم مشکلات حل شوند.

کلانتری با ذکر نمونه مشابه در سایر  شهرها اظهار کرد: زمانی در گرگان که محلی برای زباله ها تعبیه شد، 4 کیلومتر دورتر از حریم شهر بود اما امروز شهر گرگان با توسعه به آن محل رسیده است.

او ادامه داد: امروز دیگر نمی توان تهران را جا به جا کرد بلکه باید به فکر جا به جا کردن آرادکوه باشیم. تا زمانی که شرایط برای جا به جایی مهیا شود باید هوادهی کرد تا بوی متان از کمپوست ها خارج شود. مشکل امروز اصلی ما نبود سرمایه است.

عضو کابینه دولت دوازدهم اذعان کرد: امروزه از سرمایه گذاری عاجز شده ایم. جا به جایی آرادکوه حداقل به 500 میلیون دلار هزینه نیاز دارد و شهرداری عاجز از تامین این رقم است. محیط زیست می تواند مانع ادامه فعالیت آرادکوه شود اما شهرداری در جواب قطعا می گوید من هم زباله ها را جمع آوری نخواهم کرد زیرا محل دیگری برای دفن وجود ندارد.

کلانتری گفت: کافیست چهار روز زباله در تهران جمع آوری نشود آن گاه تمامی تهران زباله خواهد شد. تمامی بودجه ای که وجود دارد صرفا برای هزینه های جاری است و امکان سرمایه گذاری وجود ندارد. ما به این علت امروز نمی توانیم مقابل آلودگی های زیست محیطی را در شهر بگیریم زیرا با آلودگی بزرگتری مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش خود را در حوزه بازیافت و پسماند انجام می دهد اما کافی نیست و سرعت آن ها نیز باید بیشتر شود. با توجه به حجم زباله در تهران باید با سرعت بیشتری امورات این عرصه پیش رود. شهرداری امروزه زباله ها را دسته بندی می کند و صرفا زباله های تر به آرادکوه منتقل می شود که تبدیل به کمپوست می شود اما باید دقت کرد که کمپوست بویی به مراتب بدتر از زباله دارد.

//انتهای پیام: 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست پسماند عیسی کلانتری آرادکوه تفکیک زباله ها سرمایه گذاری محیط زیست زباله ها جا به جا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی گفت: خدمت‌رسانی به میهمانان عزیز نوروزی به صورت دائمی رصد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت در بازدید از محل‌های اسکان میهمانان نوروزی اظهار کرد: خدا را شاکریم در این بهار زیبا که به یمن ماه مبارک رمضان سرشار از نعمت و برکت بود، توفیق خدمتگزاری به هم‌میهنان و زائران سومین حرم اهل بیت (ع) را داشتیم و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که خدمت‌رسانی بدون هیچ‌وقفه و مشکلی ادامه داشته باشد.

وی افزود: تمام کارکنان ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز در محل‌های اسکان که شامل پنج کمپ و ۱۹ سالن ورزشی است با جدیت حضور دارند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سفری ایمن و خاطره‌انگیز برای میهمانان شیراز رقم بخورد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: در روزهای بارانی تلاش شد اسکان میهمانان نوروزی بدون هیچ خللی انجام شود و به فضل خدا هیچ مسافری در باران نماند و مسافرین نوروزی در محل‌های اسکان استقرار پیدا کردند.

خوشبخت ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری بر تلاش‌های این عزیزان نظارت دارد و می‌کوشیم با همکاری یکدیگر نقاط ضعف را به حداقل برسانیم و نقاط قوت را پر رنگ‌تر کنیم.

کد خبر 739977

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود
  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • بی‌رحم‌ترین نسخه میثم برای فرار از باخت کافی نبود
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی