Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، کاظم غریب آبادی در این نشست با اشاره به اینکه ماده مخدر کانابیس و مشتقات آن با حدود ۱۹۲ میلیون مصرف کننده در سراسر جهان، بیشترین تعداد معتاد را دارد، افزود: ما عمیقا نگران هستیم که تصمیم کمیسیون مواد مخدر این پیام غلط را صادر کند که این مواد به اندازه کافی برای سلامت افراد خطرناک نیستند و بنابراین، منجر به افزایش قابل توجه تولید و استفاده از این مواد گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این که این مواد همچنان تحت جدول یک کنوانسیون ۱۹۶۱ مواد مخدر و به تبع آن، کنترل های کامل بین المللی قرار دارند، ناشی از این حقیقت است که کانابیس و مشتقات آن کاملاً مستعد اعتیاد آوری و ایجاد اثرات سوء هستند و مزایای درمانی که این آثار را جبران کند، ندارند.

نماینده دائم کشورمان بر همین اساس از دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر، هیأت بین المللی کنترل مواد مخدر و سازمان بهداشت جهانی خواست تا بطور مداوم عواقب منفی این تصمیم و خروج این مواد از جدول ۴ را رصد نموده و ارزیابی های خود در مورد تأثیرات و پیامدهای اجرای آن بر سلامت عمومی در سراسر جهان را به کشورهای عضو ارائه کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه تأکید کرد: این تصمیم نباید به عنوان یک تأییدیه در استفاده غیر علمی و غیر پزشکی از کانابیس یا توجیهی برای قانونی کردن مصرف تفننی این مواد تلقی شود، چرا که چنین اقداماتی با تعهدات حقوق بین المللی کشورهای عضو تحت قانون کنوانسیون ۱۹۶۱ مواد مخدر و همچنین کنوانسیون ۱۹۸۸ قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و مواد روانگردان ناسازگار خواهد بود.

غریب آبادی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مطابق با قوانین داخلی خود و همچنین برابر ماده ۳۹ کنوانسیون ۱۹۶۱ مواد مخدر، به اقدامات کنترل ملی و سختگیرانه خود در زمینه استفاده غیرقانونی و تولید کانابیس و مواد مرتبط آن، با هدف حفاظت از سلامت و رفاه عمومی ادامه می دهد. 

تصمیم کمیسیون موادمخدر با ۲۷ رأی مثبت در برابر ۲۵ رأی منفی اعضای کمیسیون به تصویب رسید.

تمامی کشورهای غربی عضو کمیسیون که حامی چنین تصمیمی بودند، به این مصوبه رأی مثبت دادند.

در نشست کمیسیون، تقریباً تمامی اعضای کمیسیون، حتی آن هایی که به این تصمیم نیز رأی مثبت دادند، تأکید کردند که به کنوانسیون های مواد مخدر پایبند بوده و هرگونه قانونی سازی کانابیس برای مقاصد به اصطلاح تفریحی را رَد می کنند.

برابر ماده ۳۹ کنوانسیون ۱۹۶۱ مواد مخدر، کشورها مجاز هستند تا اقدامات نظارتی و کنترلی فراتر از آنچه که در این کنوانسیون مقرر شده است نیز اعمال کنند. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید

 علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

استاندار تاکید کرد: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

او از مدیران استان خواست تعاونی‌ها و دانش بنیان‌ها را جدی بگیرید و توجه بیشتری به آنها داشته باشند.


او ادامه داد: بر اساس نامه دفتر ریاست جمهوری، گلستان در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور رتبه دوم کشور را کسب کرد و در بحث اشتغالزایی نیز رتبه سوم کشور را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • ۲۰ هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران
  • کشف 3 تن مواد مخدر در یک ماه گذشته
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • کشف محموله بزرگ مواد مخدر صنعتی در پایتخت (فیلم)