Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها گفت: اگر رییس جمهور بودم، طرح مجلس را عملیاتی نمی‌کردم.

«سید مصطفی هاشمی طبا»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با طرح مجلس "مبنی بر خروج از برجام" گفت: اطلاعی از انگیزه سیاسی طراحان این طرح ندارم، اما طبق حرف، ‌نطق و شعارهای نمایندگان می توان اینگونه گفت که نمایندگان و مجموعه اصولگرایان، به دنبال این هستند تا دولت را از برجام بیرون بیندازند و آن را به نام خود بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها آقایان قالیباف، باهنر، ولایتی و سایر مقامات کشور مطرح کرده اند، مسئله مذاکره و برجام یک امر ملی و در سطح بالای مقامات مملکتی است، آقایان در مجلس قصدشان این است که بگویند کسی غیر از ما در مقام بالای مملکتی، حق تصمیم گیری ندارد، در حالیکه همه این تصمیمات در سطوح بالا چکش کاری می شود. البته این طرح هم در بین مقامات عالی رتبه مورد بحث قرار خواهد گرفت. 

او ادامه  داد: راهی که دوستان در مجلس انتخاب کردند، به قفل شدن مسایل مملکت می‌انجامد و نهایتا اگر قطعنامه های جدیدی علیه ایران صادر شود، مصوبات شورای امنیت به صورت فراگیر، جهانی می شود که در نهایت، ایران را به یک کشور منزوی تبدیل می کند و باید هزینه های زیادی پرداخت کنیم در حالیکه، چیز زیادی هم عاید کشور نمی‌شود.

هاشمی طبا گفت: باید بدانیم که در دنیا می خواهیم زندگی کنیم یا نه، اگر بنا داریم همانند کره شمالی باشیم که بحث دیگری است. رهبری همواره مطرح کردند که مراوادت بین المللی کشور باید پابرجا باشد. کشور را گاز انبری محاصره کردند. اسراییل در آذربایجان، کردستان و خلیج فارس حضور دارد ایران حتی یک میوه هم نمی تواند به امارات صادر کند و به نوعی با این طرح، کشور را در گاز انبر مضاعف قرار می دهیم.

این فعال سیاسی با اشاره به به طرح مجلس بیان کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها حتی به نفع خود اصولگرایان هم نیست، یک حرکت عبث و بیهوده ای است، اگر در انتخابات۱۴۰۰ یک رییس جمهور مورد تایید مجلس انقلابی بر سر کار بیاید، می خواهد چکار کند آیا بنای جنگ دارد؟! قطعا این طور نیست جنگ بر ضرر همه است. هر رییس‌جمهوری با هر دیدگاهی از جنگ اجتناب می کند زیرا همه در جنگ، آسیب‌پذیر هستند. اینگونه نیست که فقط امارات آسیب پذیر باشد. همیشه گفته ایم، قدرت کشور بازدارندگی است اینکه تصور کنیم ایران اگر بزند آنها اقدامی نخواهند کرد، تصور واهی است و مانند زمان فتحعلی شاه و‌ ماجرای سید مجاهد می شود که کشور را مجبور کرد تا به روسیه حمله کند و نهایتا به قرارداد ترکمنچای انجامید، یک رییس جمهور نمی تواند اینگونه فکر کند. با این طرح کشور در آینده باید امتیازات بسیاری بدهد.

او در پاسخ به این سوال که اگر رییس جمهور بودید این طرح را عملیاتی می کردید، گفت: اگر رییس جمهور بودم به این طرح عمل نمی کردم ولو اینکه دادگاهی شوم و به خلع من بینجامد و به زندان بروم، شجاعت این را داشتم که این طرح را عملیاتی نکنم و مجازات آن را به جان می خریدم. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مصطفی هاشمی طبا اگر رییس جمهور طرح مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت حوزه‌های علمیه را اتاق‌های اندیشه‌ورزی و پشتیبان خود می‌داند

رییس جمهور صاحبان اندیشه و استعدادها سرمایه‌ای ارزشمند دانست و گفت: دولت همواره حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی و پشتیبان خود دانسته و بر استفاده از این ظرفیت تاکید دارد.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در پنجمین نشست رمضانی خود بعد از ظهر یکشنبه با جمعی از «علما و روحانیون حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و نخبگان جامعه روحانیت» به گفتگو نشست.

رییس جمهور در این نشست، صاحبان فکر و اندیشه و استعدادهای برتر را سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور دانست و افزود: دولت همواره حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، همراه و پشتیبان خود دانسته و بر استفاده از این ظرفیت تاکید دارد.

رییسی با اشاره به اهمیت مساجد و کارکردهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این نهاد مقدس، بر ضرورت بهره‌گیری از منظومه بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی در خصوص اداره مساجد تاکید کرد و گفت: در کنار توجه به کارکرد مساجد، موضوع ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت افراد مؤثر در این جایگاه خطیر باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع علما و روحانیون به مرور کلی اقدامات دولت طی دو سال و نیم گذشته در جهت رفع مشکلات کشور در زمان آغاز به کار دولت مردمی پرداخت و گفت: دولت مردمی کار خود را با تورم بالا آغاز کرد و به‌رغم بسیاری از تردیدافکنی‌ها، با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های کشور ضمن شناسایی ریشه‌های اصلی تورم، از جمله رشد نقدینگی، کسری بودجه و ناترازی و اضافه‌برداشت بانک‌ها، نسبت به کنترل و حل این مشکلات اقدام کرد و در این راستا رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافت، در سال اول کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول با افزایش تولید و خلق ثروت جبران شد و بعضی مؤسسات مالی ناتراز غیرقابل اصلاح نیز منحل شدند.

رییس جمهور افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته در دولت، خوشبختانه همه شاخصه‌های تورم کاهشی است به‌نحوی که تورم ماهانه در بهمن ماه به ۱.۲ درصد رسیده، تورم نقطه به نقطه از ۵۵ درصد در فروردین امسال به ۳۵ درصد کاهش یافته و تورم سالانه نیز کاهش یافته است.

رییسی در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برای بر هم زدن ثبات اقتصادی و جلوگیری از رشد و پیشرفت اقتصاد کشور تصریح کرد: با اراده مصمم ملت مقاوم و دولت مردمی برای تقویت پایه‌های اقتصاد کشور، قطعاً آینده‌ای بسیار روشن پیش روی ملت ایران است.

پیش از سخنان رییسی، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی رییس مرکز ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت، در سخنانی به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی این مرکز در بخش‌های مختلف از جمله ارتقای آگاهی روحانیت از اقدامات دولت، زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه در جهت همکاری با دولت و همچنین زمینه‌سازی برای تسهیل حمایت‌های دولت از جامعه روحانیت اشاره کرد.

در ادامه این جلسه نیز حجت‌الاسلام میرمحمدیان رییس بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سید مصطفی رضوی مسئول ستاد معماری حوزه‌های علمیه، خانم دکتر زینب جابر از فعالان رسانه‌ای بین‌المللی، حجت‌الاسلام علوی از ائمه جماعات تهران، حجت‌الاسلام سیدکاظم رجایی پژوهشگر حوزه اقتصاد مقاومتی، حجت‌الاسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، حجت‌الاسلام سید مجتبی اکرمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم و تحقیقات، دکتر پورمحمدی از پژوهشگران حوزه علمیه و حجت‌الاسلام پناهیان از خطبای تهران در سخنانی به تشریح نظرات و مطالبات خود از دولت پرداختند.

«محوریت دادن به مساجد به عنوان یکی از سنگرهای مردم‌سالاری دینی با هدف بازتولید مناسبات بین مردم و دولت»، «لزوم جانمایی مساجد در مرکزیت محلات در نقشه‌های شهری»، «تجمیع همه ظرفیت‌های بین‌المللی حوزه‌های علمیه در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن»، «ضرورت اصلاح نظام بودجه‌ریزی»، «تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به حوزه‌های علمیه از خدمات شایان دولت و نیز تنگناهای موجود در کشور»، «ضرورت حضور روحانیت مهذب در دانشگاه‌ها»، «گفتمان‌سازی برای استفاده از ظرفیت طب اسلامی در تعامل شورای انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت و حوزه‌های علمیه» و همچنین «کمک گرفتن از حوزه‌های علمیه برای اداره کشور با هدف تحول در شیوه اداره جامعه» از جمله نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی علما و روحانیون در دیدار با رییس جمهور بود.

گفتنی است؛ علما و روحانیون در پایان این دیدار نماز را به جماعت اقامه کرده و افطار را مهمان رییس جمهور بودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب ترامپ برای ایجاد صلح میان ایران و اسرائیل
  • پوتین: همکاری با پارلمان برای توسعه روسیه را ادامه می‌دهیم
  • پیروزی پوتین در انتخابات نقشه‌های کشورهای غربی را خنثی کرد
  • دولت حوزه‌های علمیه را اتاق‌های اندیشه‌ورزی و پشتیبان خود می‌داند
  • پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • الحوثی: آمریکایی‌ها با مجازات سختی مواجه خواهند شد
  • ترامپ: در انتخابات برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد
  • ترامپ: زلنسکی بهترین فروشنده تاریخ است
  • ترامپ به «سیا» برای بی‌اعتبار کردن چین مجوز داد