Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده در صفحه توییتر خود نوشت: «برای چندین دهه، وهابیت - پرورش یافته قدرت‌های استعماری - یگانه منبع تعصب کور، نفرت و تروریسم در منطقه ما و فراتر از آن بوده است.

واقعیت: همه گروه‌های تروریستی در منطقه ما آموزش‌دیده مدارس و مکتب تحت حمایت مالی عربستان سعودی هستند.

هیچ میزانی از ابهام‌آفرینی توسط سعودی‌ها نمی‌تواند این واقعیت کریه را پنهان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنایات در یمن و پرونده بدنام خاشقچی برخی از دیگر شیرین‌کاری‌های آنهاست.

تازه‌ترین مورد: ایستادن دوشادوش حامی اصلی تروریسم دولتی [اسراییل] علیه فلسطینی‌ها.

سعودی‌ها باید این رویه را تغییر دهند. سیاست تنش‌آفرینی دیگر قابل تداوم نیست.»

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عادل الجبیر سعید خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری

عربستان سعودی با جذب سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری، به درآمدزایی ۸۵ میلیارد دلاری از محل گردشگری چشم دارد.

به گزارش ایسنا، عربستان به عنوان قطب گردشگری نوظهور حدود ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خصوصی برای بخش گردشگری پررونق خود جذب کرده است و با برنامه‌های بلندپروازانه برای افتتاح ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار اتاق هتل جدید در دو سال آینده، آماده است تا جایگاه خود را در نقشه گردشگری جهانی تثبیت کند.

«هیفا بنت محمد آل سعود» ـ معاون وزیر گردشگری عربستان سعودی ـ هدف این کشور را برای افزایش درآمد گردشگری به ۸۵ میلیارد دلار در سال جاری عنوان کرد که رشد قابل توجهی نسبت به درآمد حدود ۶۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ دارد و  انگیزه آن را تنوع بخشیدن به منابع درآمدی کشور فراتر از نفت و توسعه بخش‌هایی مانند ورزش و فناوری دانست.

به گزارش اکونومی میدل‌ایست، بخش گردشگری در حال حاضر با سهم ۴.۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به سهم ۱۰ درصدی دست یابد. بنابراین، عربستان سعودی سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را با پروژه‌های توسعه‌ای در مقیاس بزرگ، هدایت می‌کند و بر تعهد خود به افزایش گردشگری تاکید می‌کند. علاوه‌بر این، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در فوتبال داشته که جذابیت جهانی عربستان را به عنوان یک مقصد سفر افزایش داده است.

عربستان سعودی، تنها پیشنهادکننده میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴، در سال ۲۰۲۳ پذیرای ۱۰۰ میلیون گردشگر بود که عمدتاً مسافران داخلی بودند. در همین حال، بازدیدکنندگان بین‌المللی تقریباً ۲۷ میلیون نفر بودند و بیشتر آنها به انگیزه‌های مذهبی یا تجاری از این کشور دیدن کردند.

با این حال، عربستان پیش‌بینی می‌کند با ادامه پروژه‌های گردشگری بزرگ، سفرهای تفریحی در این کشور افزایش یابد. با نگاهی به آینده، دولت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تا ۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خصوصی گردشگری را تضمین کند و علاوه‌بر این، قصد دارد در دهه آینده حدود ۸۰۰ میلیارد دلار به این بخش تزریق کند و تعهد خود را برای توسعه گردشگری بیشتر تقویت کند.

مقام‌های عربستان سعودی در راستای «راهبرد گردشگری کشور»، ‌توسعه چندین پروژه مختلف را آغاز کرده‌اند که از جمله آن‌ها به پروژه «نئوم» ‌(NEOM) می‌توان اشاره کرد که یک کلان‌شهر با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلار است. مقام‌های این کشور امیدوارند «نئوم» و دیگر ابرپروژه‌های آنها به قطب گردشگری جهانی تبدیل شود.

بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۵۶ درصدی در تعداد گردشگران ورودی را ثبت کرد. گزارش این سازمان همچنین حاکی از آن است که این کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۱۹ به نرخ قابل توجه بازیابی گردشگری با ۱۵۶ درصد در تعداد گردشگران ورودی دست یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عربستان رتبه اول جهان در رشد گردشگری 9.6 میلیارد دلار؛ درآمد دو ماهه عربستان از گردشگری

دیگر خبرها

  • هیأت حاکمه افغانستان از تی تی پی حمایت می‌کند
  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می کند
  • ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می‌کند
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • پاکستان هند را به حمایت از طالبان متهم کرد ؛ دهلی نو طالبان را تامین مالی می کند
  • هلاکت فرماندهان و عناصر گروه تروریستی «الشباب»
  • عامل خونین‌ترین حمله داعش در مصر، آزادانه در این کشور زندگی می‌کند
  • بیانیه یک سازمان مردم نهاد به یاد دختر کاپشن صورتی
  • از رؤیا تا واقعیت!