Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله دهقانی شامگاه پنجشنبه افزود: با رصد اطلاعاتی به‌عمل آمده و تلاش ماموران انتظامی کلانتری برزک و اداره حفاظت محیط زیست کاشان، شکارچی حرفه‌ای حیات وحش برزک شناسایی، دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شد.

وی توضیح داد: در تحقیق‌های انجام شده از این شکارچی متخلف، مستنداتی از شکار ۳۰ راس کل، بز، قوچ و میش وحشی و همچنین زنده‌گیری یک راس بزغاله به‌دست آمد که ابعاد وسیع تخلف‌های این شکارچی بی‌رحم را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان عمومی و انقلاب کاشان اظهار داشت: به اعتقاد کارشناسان، این اقدام موجب آسیب رساندن به بهترین زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده قمصر و برزک شده است.

به گفته وی، از این متخلف صید و شکار افزون بر مستندات یاد شده، شواهدی دال بر خرید و فروش گوشت شکار و سلاح‌های غیرمجاز و قاچاق به‌دست آمده است.

دهقانی یادآور شد: منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان به عنوان یکی از مناطق بسیار مستعد و ارزشمند برای فعالیت‌های تحقیقاتی و زیست محیطی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد:حفظ و حراست هر چه بیشتر از این منطقه، مستلزم همراهی و هم‌افزایی مسوولان شهرستانی و استانی است که با توجه به محدودیت‌های نیروی انسانی و امکاناتی اداره حفاظت محیط زیست کاشان، می‌طلبد تا سازمان‌های مردم نهاد و دوست‌داران محیط زیست در بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست طبیعی منطقه وارد میدان شوند تا شاهد وقوع این نوع جرایم نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان با هشدار به شکارچیان متخلف، تاکید کرد: در رسیدگی به پرونده این متهمان هیچ‌گونه مماشاتی صورت نخواهد گرفت و درخواست اشد مجازات خواهد شد. 

منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با تنوع گیاهی و جانوری زیاد، از سال ۱۳۸۹ جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است.

بر اساس آخرین پایش‌ها، ۲۰ گونه پستاندار، ۱۵ گونه خزنده، ۵۰ گونه پرنده و یک گونه دوزیست در این منطقه ۶۰ هزار هکتاری شناسایی شده است.

درمنه، انواع گون و چوبک از جمله گونه‌های گیاهی و گربه پالاس، قوچ و میش، کل و بز، گراز، پایکا و مار شاخدار جزو گونه‌های جانوری شاخص منطقه حفاظت شده قمصر و برزک به شمار می‌آید.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان با گستره چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمربعی، یک منطقه حفاظت شده دارد که در جنوب‌ غربی مرکز این شهرستان واقع است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز دادستانی کل کشور اصفهان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز دادستانی کل کشور اصفهان کاشان سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز دادستانی کل کشور اصفهان کاشان اخبار کنکور منطقه حفاظت شده قمصر و برزک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تفاهم همکاری امضا شده میان شش استان منطقه ۵ گفت: در چهارمحال‌وبختیاری ۱۰روستا و ۵ شهر به عنوان مناطق آزمایشی اجرای طرح مدیریت اجتماعی پسماند انتخاب شدند که تلاش داریم این طرح در سایر استان‎های منطقه ۵ نیز اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، سعید یوسف‌پور _امروز سه‌شنبه چهارم فروردین _در جلسه نشست هم‌اندیشی مدیران محیط زیست با اعضای شورای اسلامی استان کشور به مناسب هفته زمین پاک اظهار کرد: منطقه ۵ در کشور با شش استان شامل کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، همدان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری بخش بزرگی از پهنه زاگرس را در کشور در بر می‌گیرند، منطقه زاگرس با تولید ۴۰ درصد منابع آب شیرین کشور نقش بی‌بدیلی در تمدن ایران و زیست بسیاری از استان‌ها و کلانشهرهای کشور را بر عهده دارد.

وی با اشاره به ارزش‌های طبیعی شش استان منطقه ۵ افزود: هم اکنون در منطقه ۵ کشور ۳۲ منطقه حفاظت شده، چهار پارک ملی، ۳۶ منطقه شکار ممنوع، ۵۰ تالاب، ۱۱ هزار واحد صنعتی در حوزه کشاورزی و تولید ۹۰۰ گرم پسماند سرانه شهری را داراست که نشان از اهمیت بالای این منطقه است.

مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری گفت: هفته گذشته همایش ملی دانش سنتی در شهرکرد با هدف مستمرسازی دانش بومی محیط زیست برگزار شد و اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها با ظرفیت بزرگی که دارا هستند، در راستای مستمرسازی و کاربردی‌سازی این دانش ما را یاری کنند.

یوسف‌پور با اشاره به چالش‌های دیگری که در استان وجود دارد، اضافه کرد: مسئله سگ‌های بی‌صاحب در مناطقی از استان چالش جدی برای سلامت و بهداشت مردم استان است، همچنین مدیریت پسماند، ترافیک شهرها، افزایش سرانه فضای سبز و کمربندی شهرها سازماندهی صنف‌های آلاینده‌ساز داخل حریم شهرها نیز از مهم‌ترین موضوعات و چالش‌های مورد بررسی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان است.

وی گفت: تسهیل روند تأمین بودجه برای مدیریت اصولی پسماندها و تخصیص تسهیلات لازم جهت مدیریت پسماند به ویژه برای طرح مدیریت اجتماعی پسماند شهری که سنگ بنای آن تفکیک زباله از مبدا است، حل مشکلات زیست‌محیطی این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست استان در پایان با اشاره به تفاهم همکاری امضا شده میان شش استان منطقه ۵ گفت: در چهارمحال‌وبختیاری ۱۰ روستا و ۵ شهر به عنوان مناطق آزمایشی اجرای طرح مدیریت اجتماعی پسماند انتخاب شدند که تلاش داریم این طرح در سایر استان‌های منطقه ۵ نیز اجرا شود.

یوسف‌پور گفت: بحث‌های دیگری نظیر تخلفات شکار و صید در حریم جنگل و مراتب، تعارض باغداران با حیات وحش، تصرفات اراضی، تخریب جنگل‌ها که در تفاهم‌نامه‌های بعدی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین همکاری‌های مشترک شورای استان در جهت حفظ کاربری، افزایش سرانه فضای سبز در شهرها، ایستگاه‌های سنجش آب و هوا و توانمندسازی تشکل‌های محیط زیستی نیز مدنظر است.

کد خبر 747268

دیگر خبرها

  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد