Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته اخیر بعد از گذراندن ۴ روز مثبت در آخرین روز کاری هفته با روند منفی به کار خود پایان داد.

خبرگزاری میزان - بررسی روند هفتگی شاخص بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که بازار روند مثبتی را طی کرده و از ابتدای هفته با روند صعودی کار خود را آغاز کرد و تنها در آخرین روز کاری قرمز پوش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معاملات اولین روز هفته مورخ ۸ آذر ۹۹ شاخص بورس و اوراق بهادار با رشد بیش از ۲۳ هزار واحدی پله یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی را فتح کرد و فرابورس با رشد بیش از ۳۷۱ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۳۲۲ واحدی رسید.

شاخص در دومین روز هفته مورخ ۹ آذر ۹۹ با رشد بیش از ۳۶ هزار واحدی کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را پس گرفت و فرابورس با رشد بیش از ۵۱۳ واحدی پله ۱۷ هزار و ۸۳۶ واحدی را فتح کرد.

سومین روز هفته مورخ ۱۰ آذر ۹۹ شاخص بورس همچنان روند مثبت خود را حفظ کرد و با رشد بیش از ۳۸ هزار واحدی به پله یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحدی رسید؛ فرابورس نیز رشد بیش از ۴۲۵ واحدی را به ثبت رساند و به پله ۱۸ هزار و ۲۶۱ واحدی رسید.

شاخص در معاملات ۱۱ آذر ۹۹ به رشد ۷ هزار و ۷۳۰ واحدی پله یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحدی را فتح کرد و فرابورس با رشد بیش از ۱۰۷ واحدی به پله ۱۸ هزار و ۳۶۹ واحدی رسید.

پس از گذراندن ۴ روز مثبت شاخص قرمز پوش شد و در معاملات ۱۲ آذر ۹۹ با اُفت بیش از ۲ هزار واحدی در کانال یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحدی باقی ماند؛ فرابورس، اما همچنان مثبت باقی ماند و با رشد ۹۶ واحدی به پله ۱۸ هزار و ۴۶۵ واحدی رسید.

رسیدن حجم معاملات بازار سرمایه به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان یکی از نشانه‌های تعادل بازار است.

در همین راستا مصطفی صفاری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت بازار سرمایه در روز‌های اخیر اظهار کرد: رسیدن حجم معاملات بازار سرمایه به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان یکی از نشانه‌های تعادل بازار است.

به گفته این کارشناس بازاردلیل روند مثبت بازار انتشار اطلاعات نماد‌ها در بازار بوده و سود ۶ ماهه شرکت‌ها نیز مشخص شده است.

وی معتقد است انتهای ماه جاری سود ۹ ماهه شرکت‌ها مشخص می‌شود و در کنار معلوم شدن تولید و فروش شرکت‌ها می‌تواند باعث ادامه روند مثبت بازار شود.

صفاری با اشاره به لزوم حرکت آهسته و پیوسته شاخص گفت: مثبت با منفی بودن شاخص اهمیت چندانی ندارد و آنچه اهمیت دارد حرکت پیوسته شاخص است.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در حال حاضر حجم معاملات از اهمیت بالایی برخوردار است و زمانی که بیش از ۲۰ هزار میلیارد ثبت شود نشانه خوبی برای بازار سرمایه است و روند روبه رشد را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: شاخص کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را پس گرفت

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار سرمایه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار سرمایه هزار واحدی بازار سرمایه رشد بیش واحدی به پله یک میلیون واحدی رسید روند مثبت شاخص بورس آذر ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که برای دومین بار در هفته جاری به رشد رسید و فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳۷۸ واحدی در در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۴۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۲ هزار و ۶۹۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، انتخاب و فزر بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار