Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@18:34:12 GMT

عرضه واکسن کرونای رایگان در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۹۳۶

عرضه واکسن کرونای رایگان در فرانسه

 

به گزارش جماران، نخست وزیر فرانسه اعلام کرده است این کشور واکسن کرونا را برای تمام کسانی که در سیستم تامین اجتماعی این کشور هستند، به صورت رایگان تامین می ‌کند؛ این در حالیست که همزمان، نگرانی در مورد «ناسیونالیسم در دسترسی به واکسن» و محروم شدن کشورهای فقیر از داروهای کووید19 افزایش یافته است.

به گفته «ژان کاستکس» قرار است یک میلیارد و 500  میلیون یورو از بودجه سال آینده تامین اجتماعی این کشور برای این امر تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاستکس تاکید کرد کارزار واکسیناسیون در فرانسه طی چند هفته آینده آغاز می ‌شود و این روند پس از کسب مجوزهای لازم از آژانس دارویی اروپا در دستور کار قرار می‌ گیرد.

طبق این طرح قرار است در ماه ژانویه ابتدا یک میلیون نفر از آسیب‌ پذیرترین افراد واکسن دریافت کنند. در این طرح افرادی که در خانه‌ های سالمندان هستند در اولویت قرار دارند.

فرانسه که 200 میلیون دوز از واکسن کرونا را به شرکت ‌های مختلف سفارش داده می‌ گوید واکسیناسیون برای همه در این کشور رایگان خواهد بود.

با توجه به اینکه گفته می ‌شود برای کسب ایمنی در برابر بیماری کووید19 تزریق دو نوبت از واکسن ضروری است، این 200 میلیون واکسن برای جمعیت 100 میلیون نفری فرانسه کافی خواهد بود.

با این حال هنوز مشخص نیست چه میزان از افراد حاضر خواهند شد این واکسن را تزریق کنند. طبق نظرسنجی‌ های انجام شده تنها 59 درصد فرانسوی‌ ها اعلام کردند حاضر خواهند بود واکسن کووید19 را دریافت کنند. این عدد در آمریکا 67 و در انگلیس 85 درصد بوده است.

با این وجود پژوهشگران می‌ گویند حتی با وجود انجام آزمایش‌ ها چندین ماه زمان لازم خواهد بود که دریابیم واکسن کارایی لازم را داشته است یا خیر.

«اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه هم گفت: واکسن تولید شده توسط شرکت دارویی Pfizer آمریکا و شرکت BioNTech آلمان که انتظار می رود ابتدا وارد شود، به دست ساکنان و برخی از کارکنان خانه های سالمندان می رسد.

مرحله اول مبارزات ملی، برنامه ریزی شده تا ژانویه آغاز می شود، حدود 1 میلیون نفر را شامل می شود. وران گفت واکسن ها به طور مستقیم در 10 هزار خانه سالمندان تحویل داده می شوند.

مرحله دوم، که در ماه فوریه آغاز می شود، به 14 میلیون نفر دیگر با عوامل خطر ابتلا به کووید19 شدید، از جمله افراد مسن اختصاص خواهد داشت.

وران گفت اولویت به افراد 75 سال به بالا و پس از آن افراد 65 سال به بالا و کارمندان مراقبت های بهداشتی 50 ساله و بالاتر یا افرادی که دارای شرایط بهداشتی هستند آسیب پذیر است.

در مرحله سوم، تخمین زده می شود که از بهار آغاز شود، فرانسه به تدریج واکسیناسیون را برای کل مردم آغاز می کند، از افراد 50-64 ساله شروع می شود.

مقامات گفتند که پزشکان خانواده کلید دریافت و تحویل واکسن ها خواهند بود.

مقامات بهداشتی فرانسه اجازه واکسن هایی را می دهند که از طرف آژانس دارویی اروپا (EMA) مجاز شده اند.

بعد از اعمال محدودیت ‌های تازه، روند ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه کنترل شده و مسئولان بهداشتی در این کشور می‌ گویند توانسته ‌اند از شدت خطر ابتلا به این بیماری در فرانسه بکاهند.

همزمان با برنامه ‌ریزی کشورهای ثروتمند برای آغاز روند واکسینه کردن مردم در هفته ها و ماه‌ های آینده، نگرانی در مورد «ناسیونالیسم در دسترسی به واکسن» و محروم شدن کشورهای فقیر از داروهای کووید19 افزایش یافته است.

بنا براعلام سازمان جهانی بهداشت، برنامه «تسریع دسترسی به داروهای کووید19» به حداقل 38 میلیارد دلار بودجه نیاز دارد و در حال حاضر با کسری بودجه 28 میلیارد دلاری مواجه است. بدون فراهم کردن این بودجه، کشورهای فقیر از داروهای کووید19 از جمله واکسن محروم خواهند شد.

پژوهش بنیاد خیریه «بیل و ملیندا گیتس» تاثیرات اقتصادی مثبت توزیع برابر و عادلانه واکسن کرونا در تمام جهان را روی اقتصاد 10 کشور ثروتمند از جمله کانادا، آلمان، فرانسه، ژاپن، سوئد، انگلیس، آمریکا، قطر و امارات متحده عربی بررسی کرده است.

بنابر این پژوهش، در نتیجه توزیع عادلانه واکسن، اقتصاد جهانی در سال‌ های 2020 تا 2021 حداقل 153 میلیارد دلار و تا سال 2025 حدود 466 میلیارد دلار سود خواهد برد.

پژوهش یاد شده بر اساس پیش ‌بینی‌ های بانک جهانی و صندوق بین ‌المللی پول از فرمول ‌های گوناگون واکسینه کردن مردم جهان انجام شده است.

«تدروس آدهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت این پژوهش را ستوده و گفته است: «ارائه کمک مالی به برنامه تسریع دسترسی به داروهای کووید 19 از نظر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای همه کشورهای جهان یک اقدام هوشمندانه است».

«آندرئا تیلور» از مسئولان موسسه بهداشت جهانی «دوک» که آمار و اطلاعات مربوط به بیماری کووید19  را بررسی می‌ کند، گفت: «پژوهش دیگری نیز در گذشته انجام شده که نشان می ‌دهد کشورهای ثروتمند جهان از پیامدهای دسترسی ناعادلانه به واکسن کرونا، سالانه حدود 119 میلیارد دلار ضرر خواهند کرد».

او افزود: «سرمایه‌ گذاری و کمک مالی بیشتر کشورهای ثروتمند به توزیع برابر واکسن به نفع خود آنها نیز خواهد بود چون در غیر این‌صورت، هم از نظر تلفات ناشی از شیوع این بیماری و هم از نظر تولید ناخالص ملی بیشتر ضرر خواهند کرد».

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 فرانسه قطر جماران ویروس کرونا واکسن کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین فرشیدی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم. 

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان