Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیران سلامت یکی از تشکل های دانش آموزی است که در مدارس با عضویت دانش آموزان با هدف انتقال آموزه‌های بهداشتی به همسالان و خانواده‌ها شکل گرفته است.

این دانش‌آموزان با عنوان سفیران سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا نقش تاثیرگذاری در میان همسلان خود برای تداوم قرنطینه خانگی و سایر موارد خودمراقبتی ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آنها در شرایط قرنطینه در منازل خود با تهیه کلیپ هایی از مردم خواستند که در مناسبت هایی مانند سیزده به در و چهارشنبه سوری در خانه بمانند و برای غلبه بر ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط به مسافرت نروند.

دانش آموزان سفیران سلامت خلاقیت‌ خود را بکار گرفته و با تهیه و انتشار کلیپ‌های قابل توجهی در فضای مجازی برای مقابله با شیوع کرونا تلاش کردند.

هرچند این دانش‌آموزان پیش از شیوع ویروس کرونا نسبت به همسالان و خانواده‌های خود احساس مسوولیت داشتند، اما در حال حاضر بیش از پیش خود را در حفظ سلامت و کنترل و شکست ویروس کرونا سهیم می دانند.

مهرزاد حمیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: فعالیت سفیران سلامت همانند ماه‌های اول شیوع ویروس کرونا ادامه دارد، اما در آن زمان مطالب سفیران سلامت در یک اپلیکیشن ارایه می‌شد و در حال حاضر بر شبکه شاد تمرکز شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک پرپوزال تایید شده تا به جز سفیران سلامت، همه تشکل‌های وزارت آموزش و پرورش مانند دانش‌آموزان هلال احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، بسیج، همیار پلیس، سازمان دانش آموزی و غیره در کنار سفیران سلامت وارد شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این پرپوزال مجموعه‌ای پیش‌بینی می‌شود تمام ظرفیت دانش‌آموزی و فرهنگی کشور به بحث ترویج خودمراقبتی وارد شوند.

حمیدی یادآور شد: در حال حاضر در حال نهایی کردن پرپوزال هستیم تا با همکاری بین بخشی معاونت‌های مختلف از ظرفیت همه تشکل ها و سازمان‌ها در موضوع سلامت بهره‌ برده شود.

به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیشتر گفته بود: سفیران سلامت مانند همیاران پلیس عامل پیام ایمنی، سلامتی و بهداشتی هستند. آموزش و پرورش برای آموزش سفیران سلامت حتی از زمان پیش از شیوع ویروس کرونا سه کتاب برای دانش آموزان دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم با همکاری وزارت بهداشت درمان پزشکی کشور تدوین کرد تا این افراد نکات بهداشتی را به درستی بیاموزند.

حمیدی ادامه داد: در شرح وظایفی که برای ساختارهای آموزش و پرورش در شرایط جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا برای استان، شهرستان و مدارس و در مدرسه نیز برای مشاغل نوشته شد، تشکل ها از جمله سفیران سلامت هم وظیفه مند شدند و از آنها خواسته شد با ابتکار و خلاقیت پیام‌های خود را در قالب پویش در خانه بمانیم و نه گفتن به سفر به دانش آموزان و خانواده ها انتقال دهند.

ضرورت توجه به طیف گسترده خودمراقبتی

وی درباره بحث خودمراقبتی توضیح داد: در وهله اول این موضوع، مسئله بهداشت فردی مطرح می‌شود که اهمیت بسیاری در دوران بحران ویروس واگیردار کرونا دارد. بهداشت فردی در این شرایط شامل ماسک زدن، شست و شوی دست‌ها، تماس پیدا نکردن دست‌ها با سطوح، پختن غذا با رعایت اصول بهداشتی و مجموعه مهارتی از این قبیل است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین خود مراقبتی شامل ورزش روزانه، انجام فعالیت‌های بدنی، کنترل وزن و تناسب اندام و داشتن تغذیه سالم نیز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی عنوان کرد: با توجه به اینکه قرنطینه خانگی توام با نبود فرد در اجتماع است، احتمال می‌رود این شرایط استرس‌زا باشد. از این رو مدیریت استرس و اضطراب دانش‌آموزان به ویژه در منازل توسط مشاوران وزارت آموزش و پرورش در کشور انجام می‌شود و راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: در دوران قرنطینه فرصت داشتن روابط اجتماعی از بین می‌رود، بنابراین یکی از موارد خود مراقبتی بهبود این روابط اجتماعی است.

حمیدی خاطرنشان کرد: خود مراقبتی طیف گسترده‌ای از سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و حتی معنوی را هم شامل می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور وزارت آموزش و پرورش شیوع ویروس کرونا سفیران سلامت دانش آموزان حال حاضر دانش آموزی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، عبدالله حبیبی گفت: آموزش و پرورش به دلیل اینکه جامعه بزرگ دانش‌آموزی را در اختیار دارد می‌تواند در حوزه سلامت بسیار اثر گذار باشد و برنامه‌ها و اهداف این بخش را در جمعیت کودک و نوجوان استان عملیاتی کند.

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان خبر داد و افزود: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی، برنامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی حوزه سلامت را در جامعه دانش‌آموزی عملیاتی کند و آنها را ترویج دهد.

یکی از مهم‌ترین بازه سنی برای اجرای برنامه‌های حوزه بهداشت و سلامت و ترویج فرهنگ مراقبت و حفاظت از سلامتی، کودکی و نوجوانی است که در این راستا آموزش و پرورش با همکاری حوزه بهداشت و درمان می‌تواند بسیار اثر گذار باشد.

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان