Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@17:15:58 GMT

کشف عامل اصلی وخامت حال بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۹۸۵

کشف عامل اصلی وخامت حال بیماران کرونایی

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد میزان کلسترول موجود در بدن ممکن است عامل اصلی وخامت عفونت کرونا باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان   معروف است که ویروس کرونا به طرق مختلف بر روی افراد تأثیر می‌گذارد؛ به گونه‌ای که برخی افراد از عفونت شدید رنج می‌برند و برخی دیگر هیچ علامتی ندارند. نتایج اخیرا یک مطالعه نشان داده است که میزان کلسترول موجود در بدن ممکن است عامل اصلی وخامت عفونت کرونا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد کسانی که دارای شرایط متابولیکی از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی هستند و همچنین کسانی که غالبا کلسترول خون آن‌ها بالاست، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

محققان دریافتند که ویروس کرونا می‌توانند به مولکول‌های کلسترول متصل شوند که این موضوع به ویروس کرونا یک موقعیت مهم برای اتصال به عامل بیماری و تکثیر آن می‌دهد.

در این مطالعه در ژورنال Nature Metabolism منتشر شده است، گیرنده نوع 1 HDL-scavenger B که ورود ویروس کرونا را تسهیل می‌کند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد ویروس کرونا که باعث سندرم حاد تنفسی می‌شود، سلول‌های میزبان را از طریق اتصال پروتئین ویروسی اسپایک به گیرنده‌های سطح سلول با آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ (ACE2) آلوده می‌کند.

 گیرنده‌هایی که تراکم بالای HDL نوع B1 دارند، ورود ویروس کرونا را تسهیل می‌کنند. دانشمندان دریافتند که واحد فرعی S۱ ویروس کرونا به کلسترول و احتمالاً اجزای HDL متصل می‌شود تا جذب ویروس را افزایش دهد.

به گفته دانشمندان، این نتایج ممکن است به تبیین نحوه شیوع ویروس و تکثیر آن در سلول‌ها کمک کرده و رابطه مولکولی احتمالی بین آن و متابولیسم پروتئین چرب را مشخص کند.

کد خبر 459344

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیمار کرونایی بیماران مبتلا به کرونا میزان کلسترول خون عفونت کرونا دیابت بیماری های قلبی عروقی ویروس کرونا سندرم حاد تنفسی اسپایک آنژیوتانسین ۲ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپر غذای تقویت کننده مغز

یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است