Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از وزیر دفاع در مورد پرداخت حقوق ⁧سربازان⁩ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی خضریان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در مهرماه سال جاری با استناد به ماده ۴۹ و ۵۰ ⁧قانون⁩ خدمت وظیفه عمومی در خصوص ⁧حقوق سربازان⁩ وظیفه، که در حال حاضر تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می‌شود، از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که مسئول تامین این بودجه است، با طرح سوالی موضوع پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

‏با توجه به محرز بودن تخلف ⁧دولت⁩ در عدم تامین ⁧بودجه⁩ لازم برای پرداخت حقوق ⁧سربازان⁩، پرونده‌ای را نیز در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی ⁧کمیسیون اصل نود⁩ به جریان انداختیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده در کشور، بتوان بخشی از مشکلات معیشتی سربازان درحال خدمت را برطرف نمود.

 

‏از اولین نتایج ورود به پرونده احقاق حقوق ⁧سربازی⁩ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ محقق گردید و حقوق سربازان وظیفه نیروهای مسلح که در حال حاضر به طور میانگین ۴۸۰ هزار تومان است، از ابتدای سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید که با این افزایش سه برابری، ۶۰ درصد قانون محقق می‌شود.»

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!

به گزارش قدس آنلاین، این اقدام پس از آن صورت گرفته که سربازان نسبت به «گرانی بیش از حد» سیگار در انگلیس و «کمبود» آنها در پایگاه‌های آموزشی شکایت کرده‌اند. یک بسته حاوی ۲۰ سیگار در اوکراین ۱.۷۰ پوند قیمت دارد، در حالیکه این قیمت در بریتانیا از ماه دسامبر گذشته ۱۵.۶۷ پوند بوده است.

روزنامه دیلی‌ تلگراف نوشت، این قرارداد توسط «بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس و «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع سابق اوکراین که با یکدیگر همکاری می‌کردند، تسهیل شده است. آنها چنین قراردادی را به درخواست سربازان که گفته بودند کمبود سیگار بر تمرکز آنها در آموزش تاثیر می‌گذارد، تنظیم کردند.

گزارش شده است که این قرارداد اندکی پس از آنکه اوکراینی‌ها در تابستان ۲۰۲۲ وارد انگلیس شدند، منعقد شد اما این خبر تازه چند روز بعد آنکه «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس لایحه‌ای را مبنی بر «ممنوعیت سیگار» برای افراد زیر سن قانونی مطرح کرد، علنی شده است.

مقامات بهداشت و سلامت بریتانیا به دنبال ممنوعیت این قرارداد نیستند زیرا نیروهای اوکراینی برای «افزایش روحیه» شدیدا از آن استقبال می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • پیشکش عجیب انگلیس برای سربازان اوکراینی | رایگان دود کنید!
  • «سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است