Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@08:38:07 GMT

اظهارات تند ترکی الفیصل علیه رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۰۱۱۸

اظهارات تند ترکی الفیصل علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ترکی الفیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنانی در واکنش به دیدار محرمانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض مدعی شد که کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آماده نمی‌شود.

وی در این باره گفت: فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان این اخبار را کاملا تکذیب کرد و متاسفانه رسانه‌ها چیزی را که توسط اسرائیل صادر می‌شود، دنبال می‌کنند نه آنچه را که از طرف عربستان مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکی الفیصل در ادامه گفت: عربستان این موضوع را تکذیب کرد و من معتقدم که اعتبار ریاض باید بسیار بیشتر از اعتبار شخصی مانند نتانیاهو باشد، فردی که در اسرائیل متهم به دروغگویی به اسرائیلی‌ها در مسائل مختلف است؛ بنابراین چگونه سخنان یک فرد دروغگو را باور می‌کنند اما حرف‌های یک راستگو را نه؟

وی در پاسخ به سؤالی درباره آمادگی ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: هیچگونه آمادگی وجود ندارد، موضع عربستان ثابت است و ملک سلمان، پادشاه عربستان در سخنانی در مجلس مشورتی تأکید کرد که مسئله فلسطین، مسئله نخست عربستان بوده و ریاض به ابتکار عمل صلح عربی پایبند است.

311311

کد خبر 1462529

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی

رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه و هم مرز با مصر است که پس از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر شاهد استقرار گسترده آوارگان بوده است. اکنون نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه مستقر شده اند و همین موضوع باعث نگرانی مقامات بین المللی درباره هر گونه عملیات زمینی تل آویو در رفح شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات صهیونیست امروز (چهارشنبه) علی رغم هشدار‌های بین المللی درباره وقوع فاجعه انسانی، از آمادگی ارتش این رژیم برای تخلیه رفح و حمله به مواضع حماس در این منطقه خبر دادند. 

یکی از سخنگویان کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بدون ارائه جزئیات تاکید کرد: اسراییل به حرکت رو به جلوی خود برای انجام عملیات زمینی در غزه ادامه خواهد داد. 

وزارت جنگ اسراییل از خرید ۴۰ هزار چادر بزرگ که هر کدام گنجایش ۱۰ تا ۱۲ نفر را دارند به منظور تخلیه غیرنظامیان از رفح و آغاز عملیات نظامی در این منطقه خبر داده است. با این حال، با توجه به حجم بالای غیرنظامیان، بعید است این جمعیت عظیم را بتوان به سهولت جابه جا کرد به ویژه آنکه برخی از این آوارگان فلسطینی پیش از این چندین بار جابه جا شده اند. 

یک منبع صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: کابینه جنگ نتانیاهو در نظر دارد طی ۲ هفته آینده برای صدور مجوز تخلیه غیرنظامیان تشکیل جلسه دهد. برآورد می‌شود فرآیند تخلیه غیرنظامیان از رفح حدود یک ماه طول بکشد. 

این مقام صهیونیست از انجام عملیات زمینی بلافاصله پس از عملیات تخلیه رفح خبر داد، گرچه این امر منوط به چراغ سبز نتانیاهو به عنوان نخست وزیر اسراییل خواهد بود. 

نتانیاهو از حضور ۴ گردان حماس در رفح خبر داده و تاکید کرده است تنها با انجام عملیات در این منطقه است که می‌توان به پیروزی قطعی در جنگ رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • انتشار تصاویر ماهواره‌ای از آمادگی اشغالگران برای عملیات رفح
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟