Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@11:01:53 GMT

تضمین رسیدن به هدف

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۰۱۲۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برایان تریسی راهکار‌هایی را معرفی کرده است که می‌تواند رسیدن به موفقیت را برای هر کسی تضمین کند که مرحله اول آن هم تنظیم اهداف است. چرا که تریسی معتقد است اگر کسی هدف واقعی خود را می‌خواهد باید تمام اهداف خود را طوری برنامه‌ریزی کند و آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند که همگی به هدف بزرگ شخص کمک کنند، اما به شرطی که فرد, آن‌ها را به طور جدی دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه, راهکار‌هایی را می‌خوانیم که برایان تریسی برای رسیدن به اهداف و موفقیت معرفی کرده است.

تصمیم بگیرید که دقیقا چه می‌خواهید

دقیق باشید و در موارد مختلف به صورت خاص عمل کنید. هدف شما باید آنقدر روشن باشد که یک کودک شش ساله آن را درک کرده و بتواند آن را برای یک کودک شش ساله دیگر توضیح دهد و به شما بگوید تا رسیدن به آن هدف چقدر راه مانده است.

هدفتان را روی کاغذ بنویسید

فقط ۳ درصد از بزرگسالان اهداف خود را روی کاغذ می‌آورند و همین افراد به طور متوسط ۱۰ برابر افراد دارای همان استعدادها، تحصیلات، قابلیت‌ها و فرصت‌ها, درآمد دارند.

یک تاریخ برای هدفتان مشخص کنید

یک هدف، یک رویای دارای تاریخ مشخص است. اگر هدف شما به اندازه کافی بزرگ است، برای آن تاریخ‌های فرعی نیز مشخص کنید. تاریخ مشخص برای ناخودآگاه شما به منزله یک سیستم اجبارکننده عمل می‌کند. این سیستم صبح‌ها شما را از خواب بیدار و از بستر خارج می‌کند و در تمام طول روز به حرکت درمی‌آورد تا طبق برنامه زمانبندی شده به اهدافتان دست پیدا کنید.

اگر در یک تاریخ خاص به هدفی که دارید، دست نیافتید، به سادگی یک تاریخ دیگر برای آن در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که هیچ هدف غیرواقعی وجود ندارد.

فهرستی از توانایی‌های خود تهیه کنید

درباره کار‌ها و توانایی‌هایی که می‌توانید انجام دهید تا به هدفتان برسید و هر کاری را که به فکرتان می‌رسد، بنویسید و این جمله هنری فورد، مؤسس کارخانه خودروسازی فورد را به خاطر بسپارید که می‌گوید: اگر هر کاری به کار‌های کوچکتر تقسیم شود، کار به خصوصی وجود ندارد که دشوار باشد.

فهرستتان را سازمان‌دهی کنید

یک چک‌لیست تهیه کنید و همه کار‌هایی را که باید انجام دهید به ترتیب زمان بنویسید، چون قاعده این است که هر یک دقیقه که صرف برنامه‌ریزی شود ۱۰ دقیقه در زمان اجرا صرفه‌جویی می‌شود. وقتی شما یک چک‌لیست داشته باشید، کار‌ها را روزانه از روی آن انجام می‌دهید. اگر پیش از این، هرگز این کار را انجام نداده‌اید به دلیل  میزان کاری است که انجام داده‌اید و  با انجام آن, از سرعت کاری که کرده اید, حیرت‌زده خواهید شد.

 

دست به کار شوید

بر اساس هدف اصلی خود بی‌درنگ کاری انجام دهید، تعلل نکنید و تردید نشان ندهید. به جای آن قدم اول را محکم بردارید.

هر روز یک کار انجام دهید

از این لحظه به بعد، هر روز در هفت روز هفته, هفت کار انجام دهید که شما را به طرف مهم‌ترین هدفتان حرکت دهد و هرروز حتی یک روز را هم از دست ندهید.

هنگامی که هر روز کاری را در جهت هدفتان انجام دهید، در واقع شروع به سرعت گرفتن کرده‌اید و همین باعث می‌شود که سریع‌تر و آسان‌تر رو به جلو حرکت کنید و در نتیجه متوجه خواهید شد که پیش رفتن و حفظ حرکت روزانه رو به جلو، طبیعی است.

وقتی هر روز در جهت هدفتان کاری انجام دهید شروع به سرعت گرفتن کرده‌اید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مشاوره زندگی روانشناسی هدف موفقیت کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواردیولا: شانس وجود ندارد، رئال عجیب دفاع کرد

پپ گواردیولا در پایان دیدار مقابل رئال مادرید و حذف سیتی از لیگ قهرمانان اروپا قبل از نیمه‌نهایی گفت: نمایش درخشانی داشتیم اما رئال خارق‌العاده دفاع می‌کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی گفت:

ما هر کاری که باید را انجام دادیم و به همین علت پشیمانی نداریم. نمایشی درخشان در هر زمینه داشتیم ولی متاسفانه به پیروزی نرسیدیم. موقعیت‌های متعددی خلق کردیم ولی فوتبال است و باید گل بزنیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم.

به رئال مادرید تبریک می‌گویم. آنها خیلی خارق‌العاده دفاع کردند و ما نیز هر کاری که می شد را انجام دادیم.

خود آکانجی، دی بروینه و هالند به من گفتند که آنها را تعویض کنم زیرا دیگر نمی‌توانستند بازی کنند. 

 چه کار دیگری می‌توانستیم انجام دهیم؟ از عملکرد و کاری که در زمین انجام دادیم، هرگز پشیمان نیستیم.

یوهان کرویف می‌گفت شانس در فوتبال وجود ندارد. من با او موافقم. باختن به این شکل واقعاً دردناک است. ما همه کار کردیم. چه چیزی می‌توانم به این بازیکنان بگویم؟ چه کار دیگری از دستمان ساخته بود و می‌توانستیم انجام دهیم؟

فوتبال یک تجارت نتیجه گراست؛ شاید اگر یک رشته ورزشی دیگر بود، اکنون ما برنده بازی بودیم! 

دیگر خبرها

  • گواردیولا: شانس وجود ندارد، رئال عجیب دفاع کرد
  • انتقاد فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد ؛ رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس می دهد را انجام دهید؟!
  • فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد انتقاد کرد: رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس میدهد را انجام دهید؟!
  • جشن عبادت ۶۰ دختر نونهال همدانی
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • کاری که عثمان دمبله با بارسلونا و هوادارانش در دیدار شب گذشته در لیگ قهرمانان انجام داد! / ویدیو فان
  • ارتباط موثر با نوه‌ها/ سوالاتی که تخیل نوه شما را تحریک می‌کند!
  • اردن کمک به اسرائیل را تایید کرد
  • اسماعیل کوثری: خیال کردند بلوف می‌زنیم و جواب اسرائیل را نمی‌دهیم
  • سازمان جهانی بهداشت اقدام عملیاتی برای رسیدن کمک‌های انسانی به غزه انجام دهد