Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@00:00:01 GMT

اولین اظهار نظر بایدن درباره ترور شهید فخری‌زاده

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۰۱۳۴

اولین اظهار نظر بایدن درباره ترور شهید فخری‌زاده

نامزد حزب دموکرات، در اولین واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران مدعی شد، سخت است که بگوید این ترور چه میزان تعاملات او با تهران را پیچیده خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا - که از سوی رسانه‌های این کشور پیروز انتخابات ارزیابی شده - برای اولین بار به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن»، ادعا کرد سخت است که بگوید این ترور چه میزان تعاملات او با تهران را پیچیده خواهد کرد.

وی با انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران از جمله خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، گفت: «نقطه پایانی این است که ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی ندهیم. او (ترامپ) از (توافق) خارج شد تا چیز سخت‌تری به‌دست بیاورد، [ولی] چه کاری انجام دادند؟»

این سیاستمدار آمریکایی افزود: «آنها (دولت ترامپ) توامندی (ایران) برای داشتن مواد اتمی را افزایش دادند. آنها (ایران) در حال حرکت به سمت توانایی داشتن میزان کافی مواد برای ساخت سلاح اتمی هستند. و البته مسئله موشکی هم که هست».

بایدن گفت: «با تمام این چیزها، به‌نظرم [کار] بسیار سختی خواهد بود. اما یک چیز را می‌دانم. ما نمی‌توانیم این کار را تنها انجام دهیم. به همین دلیل است که باید بخشی از گروه بزرگتری باشیم تا نه تنها با ایران بلکه با روسیه و چین و بسیاری از مسائل دیگر مقابله کنیم».

منبع: فارس

کد خبر 459348

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترور محسن فخری زاده جو بایدن حزب دموکرات آمریکا ترور دانشمند هسته ای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شبکه سی ان ان دونالد ترامپ تسلیحات اتمی روسیه چین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد

 با اتمام داوری آثار از بین ۵۰۰ اثر ارسالی از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این دوره از جشنواره ملی راوی خورشید اسامی برندگان این دوره به شرح ذیل اعلام شد: 

 در بخش ویژه  اثر فائزه نخعی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. 

 احمد صیفوری،  مهدی امین زاده  و مهلا جنابی  به ترتیب رتبه های اول تا سوم این دوره از جشنواره ملی راوی خورشید را به دست آوردند. 

بیشتر بخوانید: 

جشنواره ملی راوی خورشید برگزار می شود 

 در این دوره از جشنواره  آثار طا‌ها مختارآبادی، فاطمه محمدی از قم ، معصومه یحیی زاده، ساجده حاج حسینی از نوق و محمدرضانقی ماهانی به عنوان آثار قابل تقدیر معرفی شدند. 

اولین جشنواره ملی راوی خورشید، همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همت معاونت فضای مجازی صدا و سیمای کرمان با هدف روایتگری از گوشه و کنار این حماسه مردمی در بخش های مستند و عکاسی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • اولین شهید راه قدس در سال ۱۴۰۳ | شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • جاده شیروان به بجنورد بیشترین میزان تردد را ثبت کرد