Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرزین رضاعی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استفاده از این کیت‌ها و افزایش میزان آزمایش در بیماریابی فعال و کنترل شیوع ویروس کرونا نقش مهمی خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای مرحله دیگری از طرح شهید سلیمانی در استان از هفته آینده، افزود: ۳۲ تیم در این طرح در ۱۰ شهرستان مناطق با جمعیت بالا به انجام غربالگری محله به محله اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: شناسایی بیماری در مراحل اولیه گام مهمی برای درمان به موقع و آسان است چرا که با شدت یافتن بیماری درمان سخت تر می‌شود.

مراجعه کمتر به بیمارستان ونیاز نداشتن به بستری از دیگر اهدافی بود که دکتر رضاعی به آن اشاره کرد و افزود: در مراکز ۱۶ ساعته و مراکز درمانی، بیماریابی فعال بیشتر و درمان علمی بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وی یادآور شد: بسیار مشاهده می کنیم که افراد بیمار با عمل به توصیه‌های متناقض و خارج از پروتکل‌های بهداشتی با حال وخیم به بیمارستان مراجعه می‌کنند که درمان آنان سخت می‌شود.

رییس دانشگاه علومپزشکی کردستان، با بیان اینکه قروه و سنندج همچنان در وضعیت قرمز کرونا به سر می برند، افزود: احتمال اینکه این ۲ شهرستان از هفته آینده نارنجی شود، دور از انتظار نیست.

رضاعی درباره درمان خودسرانه بیماران در خانه هشدار داد از نصب دستگاه‌های اکسیژن در منزل جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا بدون تجویز پزشک خودداری شود.

وی یادآور شد: نزول آمار بستری به معنای تمام دانسته شدن کار و کاهش حساسیت‌ها نیست و باید همین حساسیت‌های موجود در جامعه در کنار بیماریابی فعال و طرح شهید سلمیانی ادامه یابد تا وضعیت بهتر شود.

رییس دانشگاه علومپزشکی کردستان گفت: اگر به دوران قبل از محدودیت‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگردیم، در بهمن ماه با موج بزرگ دیگری از کرونا مواجه و مصیبت‌های تجربه شده در این موج  را در موج بعدی باز هم تجربه خواهیم کرد.

برچسب‌ها کرونا کردستان تست کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان تست کرونا بهداشت و سلامت کرونا کردستان تست کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۲ هزار نفر قربانی در جهان/ از «شاگاس» چه می‌دانیم؟

به گزارش گروه سلامت، ۱۴ آوریل یا ۲۶ فرودین در تقویم سازمان جهانی بهداشت به عنوان روز جهانی آگاه سازی در مورد بیماری «شاگاس» نام گذاری شده است.

یماری شاگاس یک بیماری تروپیکال است که توسط یک انگل به نام تریپانوسوما کروزی ایجاد می‌شود. این انگل توسط یک نوع پشه به نام «پشه شاگاس» یا «پشه برزیلی» به انسان منتقل می‌شود.این بمیاری عمدتا بیماری در بخشی از کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کشورهای حوزه آمازون را تحت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علائم بیماری شاگاس

علایم بیماری شاگاس ممکن است شامل تب، خستگی، ضعف عضلانی، سردرد، آلودگی پوستی، و برخی مشکلات قلبی-عروقی باشد. اگر بیماری به مدت طولانی دوران بدون علایم (بیماری خاموش) پیش بروند، ممکن است آسیب‌های جدی به قلب، دستگاه گوارش، و سایر اعضا رخ دهد.

تشخیص و درمان شاگاس

بیماری شاگاس معمولاً از طریق آلودگی به خون اتفاق می‌افتد و برای تشخیص آن، ممکن است آزمایش خون انجام شود. درمان بیماری شاگاس بستگی به مرحله بیماری دارد و ممکن است شامل داروهای ضدانگل و داروهایی برای کنترل علایم بیماری باشد. در موارد پیشرفته‌تر، ممکن است نیاز به درمان جراحی یا درمان‌های دیگر باشد.

میزان دربرگیری

سالانه بین ۳۰ تا ۴۰هزار نفر مورد جدید مبتلا به این بیماری در جهان کشف می‌شوند و برآورد می‌شود بین شش تا هفت میلیون نفر نیز به آن مبتلا باشند. ضمن اینکه بیماری شاگاس سالانه ۱۲ هزار نفر مرگ را در سراسر جهان موجب می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۴ قرار است به این بیماری توجه بیشتری نشان داده شود تا دسترسی عادلانه به مراقبت‌های بهداشتی برای همه افراد مبتلا به این بیماری فراهم شود. تشخیص زودهنگام و مراقبت مادام العمر، برای افزایش آگاهی عمومی از بیماری شاگاس و تامین بودجه و حمایت بیشتر برای تشخیص زودهنگام و اقدامات مراقبتی پیگیری جامع مادام العمر مهمترین برنامه این سازمان برای بیماری شاگاس در سال ۲۰۲۴است.

بیماری شاگاس اگرچه در میان جمعیت‌های فقیر قاره آمریکای لاتین شایع است اما به طور فزاینده‌ای در سایر کشورها و قاره‌ها نیز شناسایی می‌شود

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • مثانه بیش فعال دارید ؟ روش‌های سریع برای درمان را بدانید
  • حسگری که آلودگی باکتریایی را در مواد غذایی تشخیص می‌دهد!
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • اهدای یک دستگاه ماموگرافی به بیمارستان شهدای بندرلنگه
  • سالانه ۱۲ هزار نفر قربانی در جهان/ از «شاگاس» چه می‌دانیم؟
  • شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی با یک حسگر زیستی!