Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@08:10:55 GMT

سلیمی: بودجه سال آینده تورم‌زا است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۰۲۹۹

سلیمی: بودجه سال آینده تورم‌زا است

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: در بودجه سال آینده جرائم راهنمایی و رانندگی ۲ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین در این بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان در نظر گرفته شده که اعتبار آن از محل افزایش هزینه پیامک‌های مخابراتی تأمین می‌شود که بر این اساس ۱۰ ریال به هزینه هر پیامک اضافه می‌شود و منابع حاصل برای اجرای قانون حمایت از معلولان در سال آینده هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۰ منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ۲۶۰ هزار میلیارد تومان است که از این میان ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن به پرداخت یارانه نقدی تخصیص می‌یابد و ۳۱ هزار میلیارد تومان آن برای پرداخت یارانه معیشتی هزینه می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ افزایش حقوق‌ها ۲۵ درصد خواهد بود و حقوق‌هایی تا سقف ۴ میلیون تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی افزود: به طور کل بودجه سال ۱۴۰۰ تورم‌زا و باعث افزایش نقدینگی می‌شود و از سوی دیگر این بودجه اشتغالزا نیست.

منبع: فردا

کلیدواژه: بودجه 1400 سلیمی نماینده مجلس میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد

 به گزارش تابناک، جماران نوشت: داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز گفت: درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است. 

امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد. 

بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت: رئیس جمهور با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند همه وزارتخانه ها  را مکلف کردند که برنامه‌ها خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند.

با توجه به ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال در این جلسه هیئت دولت ضوابط حقوق و دستمزد امروز مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به تصویب رسید و ابلاغ خواهد شد.

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد؛ وزیر کار استیضاح می‌شود؟
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • مبالغ جرایم رانندگی به‌روزرسانی شد
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • ◄ اقدام مغایر قانون در صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا