Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: به صورت علنی و در انظار عمومی واکسن مقابله با کروناویروس را برای نشان دادن امنیت آن به مردم، می‌زنم و دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد دولت در امور پاندمی کرونا را در دولتم حفظ خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.ان گفت: مردم اعتمادی به توانایی واکسن در مبارزه با کرونا ندارند و مهم است رئیس جمهور و معاونش چه می‌کنند.

کامالا هریس معاون بایدن که در این مصاحبه به وی پیوست، در ماه سپتامبر با انتقاد جمهوری خواهان روبرو شد، چون گفته بود به واکسنی که تحت نظر دولت ترامپ توسط سازمان‌های بهداشتی آمریکا تایید شده باشد، اعتماد نخواهد کرد.

در همین حال آنتونی فائوچی، مشاور ارشد دولت در امور مبارزه با کرونا و مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اوایل روز پنجشنبه با مشاوران بایدن در امور پاندمی دیدار کرد. بایدن نیز در مصاحبه با سی ان ان گفت که از فائوچی خواسته تا به عنوان مشاور ارشد پزشکی در دولت به کار خود ادامه دهد.

کامالا هریس، معاون بایدن نیز در این مصاحبه گفت، رئیس جمهوری منتخب از کنگره خواسته تا لایحه ۹۰۸ میلیارد دلاری مطرح شده از سوی میانه‌روهای سنا را تصویب کند اما این را هم گفت که این مساله را باید آغازی بر ارائه کمک‌ها در دوران پاندمی دید.

بایدن گفت: مردم واقعا آسیب دیده‌اند. آنها از مرگ می‌ترسند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مدت‌هاست که اقدامات فائوچی را در مقابله با ویروس کرونا مورد انتقاد قرار داده است.

بایدن هم چنین گفت که از آمریکایی‌ها خواهد خواست در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری او برای مهار ویروس کرونا ماسک بزنند.

او گفت بر این باور است که "اگر مردم صورت خود را بپوشانند شاهد کاهش قابل توجه موارد ابتلا به کووید-۱۹ خواهیم بود."

بایدن همچنین گفت که او همچنین دستور زدن ماسک در کلیه ساختمان‌های دولت فدرال و ایستگاه‌های حمل و نقل را خواهد داد.

اظهارات رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره تزریق واکسن کرونا در ملاعام پس از آن مطرح شد که بیل کلینتون، جورج بوش پسر و باراک اوباما، روسای جمهور سابق آمریکا نیز اعلام کرده بودند که واکسن را در ملاعام دریافت می‌کنند تا ایمن بودن آن را نشان دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا در جهان رئیس جمهوری منتخب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»

ایتنا - شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» روز یکشنبه، دوم اردیبهشت، طرحی را که روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.
در این طرح مقرر شده است که اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

این طرح که بخشی از بودجه تکمیلی امنیت ملی ایالات متحده شامل کمک به اسرائیل و اوکراین است پس از تصویب در سنا با امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی خواند.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات و مقامات دولت بایدن می‌گویند تیک‌تاک خطراتی برای امنیت ملی در بر دارد زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد.

سناتور دموکرات مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، روز یکشنبه گفت دولت چین می‌تواند از تیک‌تاک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کند.

برخی از دموکرات‌ها نیز نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را در مورد ممنوعیت تیک‌تاک مطرح کرده‌اند و در عین حال خواستار تدوین مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای حفظ حریم خصوصی کاربران و داده‌های مربوط به آنها شده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۳ اسفند سال گذشته یک طرح قانونی دو حزبی را تصویب کرد کرد به «بایت‌دنس» حدود ۶ ماه فرصت داد تا مالکیت تیک‌تاک را واگذار کند که به معنی قطع روابطش با چین خواهد بود و در غیر این صورت با ممنوعیت فعالیت در آمریکا رو‌به‌رو خواهد شد.

پیشتر در سال ۱۴۰۱ کنگره ایالات متحده کارکنان فدرال را از استفاده از تیک‌تاک در ادارات دولتی منع کرد.

تیک‌تاک یکی از موضوع‌های رد و بدل شده در ملاقات بین بایدن و همتای چینی‌اش شی جین پینگ در آبان ماه سال گذشته بود. به گفته کاخ سفید بایدن در این دیدار نگرانی‌های آمریکایی‌ها را در مورد مالکیت این رسانه اجتماعی مطرح کرد.

مایکروسافت در اواسط فروردین در گزارشی اعلام کرد که چین از حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی برای نظرسنجی از رأی‌دهندگان آمریکایی در مورد آنچه در موردش اختلاف‌نظر دارند استفاده می‌کند تا بتواند تفرقه ایجاد کند و احتمالاً بر نتیجه انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند به نفع خود تأثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود گروه‌های سایبری تحت حمایت دولت چین، انتخابات مهم سال ۲۰۲۴ را هدف قرار دهند و کره شمالی نیز در این امر دخالت دارد.

دیگر خبرها

  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد