Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@07:53:26 GMT

بورس آماده برای یک رشد اساسی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۰۶۶۹

بورس آماده برای یک رشد اساسی

در دومین هفته آذر 99  بازار سکه و ارز به طور کلی  روند صعودی را تجربه کرد و سکه  از کانال 10 میلیون تومانی به پله  ۱۲ میلیون تومان صعود کرد و ارز  برخلاف هفته  گذشته به کانال قیمتی بالاتری رسید.

در ابتدای هفته روند افزایش قیمت با شیب ملایمی همراه بود و حتی در برخی ساعات  شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم اما در روزهای چایانی هفته بازار طلا و سکه گوی سبقت را ربودند و میزان افزایش قیمت آن ها شدت گرفت از طرف دیگر بازار سرمایه همانند هفته گذشته روند صعودی را از سر گرفت و در اواسط هفته میزان افزایش شاخص کل بورس کاملا مشهود بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ یورو بیش از یک هزار تومان افزایش یافت 

در دومین هفته آذر نرخ ارز روند افزایشی داشت به طوری که دلار و یورو در اولین روز هفته به ترتیب با قیمت ۲۴ هزار و ۷۵۰  تومان و ۲۹ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسیدند که دلار با افزایش ۷۲۰ تومانی به قیمت ۲۵ هزار و ۴۷۰ تومان رسید و یورو یک هزار و ۳۵۰ تومان گران شد و با مبلغ ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد شد.

افزایش یک میلیون تومانی نرخ سکه در دومین هفته قرنطینه 

بازار طلا و سکه از افزایش قیمت جا نماند و همسو با بازار ارز روند صعودی را پیش گرفت به طوری که سکه با افزایش یک میلیون تومانی  از قیمت ۱۰ میلوین و ۹۰۰ هزار تومان به  کانال ۱۲ میلیون تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز  در ابتدای هفته به قیمت یک میلیون و ۴۱ هزار تومان رسیده بود که به نرخ یک میلیون و ۱۲۰ تومان افزایش یافت.

افزایش قیمت طلا و سکه در دوران رکود شدید معاملات 

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو  با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در باره علت تغییرات  قیمت طلا و سکه گفت: با توجه به اینکه هفته دوم قرنطینه سپری شد و  در این ایام با توجه به اینکه مراکز فروش طلا و سکه تعطیل بود و داد و ستدها به شدت کاهش یافته بود، اما نکته قابل توجه این است که بر خلاف ۱۰ روز گذشته که قیمت جهانی طلا روند نزولی داشت، اما در چند روز اخیر نرخ اونس جهانی روند افزایشی را به خود گرفت به طوری که حدود ۶۰ دلار اونس جهانی افزایش یافت.

او افزود: قیمت ارز یکی از عوامل اثر گذار بر تغییر نرخ  طلا و سکه بود به طوری که   قیمت ارز در هفتته گذشته  سیر نزولی به خود گرفته بود و همین امرسبب شد نرخ طلا و سکه کاهش یابد، اما در چند روز گذشته با افزایش تقاضای  به وجود آمده  برای ارز سبب افزایش قیمت  آن شد که به دنبال آن نرخ طلا و سکه افزایش یافت.  

کشتی آرای  تصریح کرد: تغییرات  قیمت  اونس جهانی طلا و ارز سبب شد روند نزولی نرخ طلا و سکه تغییر کند چراکه سکه که با کانال ۱۰ میلیون تومانی تومانی نزدیک شده بود  در اواخر این هفته به ۱۲ میلیون تومان رسید این در حالی بود که معاملات به طور عمده تعیل بود و با داد و ستدها  در حداقل قرار داشت البته  به طور کلی داد و ستد در کشور جریان داشت و خیلی از شهرهای در وضعیت نارنجی و سفید بودند که در این شهرها معاملات انجام می‌شد، اما این  معاملات  به میزانی نبود که تاثیری بر روی قیمت طلا و سکه بگذارد.

او بیان کرد: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در این هفته  حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت نیم سکه نیز تقریبا ۴۰۰ هزار تومان نوسان قیمت را تجربه کرد همچنین ربع سکه با افزایش  ۲۵۰ هزار تومانی همراه بود 

کشتی آرای گفت: سکه‌های یک گرمی در این هفته  حدود ۱۰۰ هزار تومان نوسان داشت و  هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۱۶۰ هزار تومان گران شد.

نقدینگی در بوس افزایش می یابد

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه  درباره روند صعودی بازار شاخص کل بورس در دومین هفته آذر ۹۹ گفت: در حال حاضر همچنان ورود  کفه ورود نقدیگی به بازار سرمایه قوی است با توجه به رکود هایی که در  بازار های موازی  به ویژه در بازار طلا ، خودرو ، مسکن و متغلات شکل گرفته است بخشی از نقدی از نقدینگی در حال ورود به بازار سرمایه است و به نظر می رسد شرایط بازار در بلند مدت مثبت باشد 

در حال حاظر جریان نقدیگی به سمت بازار سرمایه است و انتطار می‌رود در هفته‌های آینده شخص کل بورس با رشد همراه باشد، اما قطعا با فرازو فرودهایی همراه خواهد بود چراکه در  ۲ هفته گذشته شاخص کل ۲۵ درصد رشد کرده است و این فرصتی را مهیا می‌کند که برخی از معامله گرهای  کوتاه مدت اقدام به عرضه سهام بکنند 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر در بازار جهانی قیمت های مناسبی دیده می‌شود برخی از بازارها از جمله نفت، فولاد، سنگ اهن، مس سرب و روی که بازار بورس به آن‌ها وابسطه است شرایط مناسبی دارند قیمت مس از نرخی پایین‌تر از ۷ هزار دلار هم اکنون به ۷ هزار و ۷۳۰ دلار رسید است که این امر خبر خوبی برای تولید کنندگان مس و فلز است و  در مجموع بازار سرمایه نسبت به بازارهای مالی دیگر از سود آوری بیشتر برخوردار بوده است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بازار سکه افزایش قیمت بازار طلا و سکه بازار سرمایه افزایش قیمت بازار سرمایه بازار سکه بازار طلا و سکه قیمت طلا و سکه میلیون تومانی دومین هفته بازار سرمایه میلیون تومان افزایش یافت افزایش قیمت هزار تومان تومان رسید روند صعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار غیررسمی

تین نیوز

با افزایش انس جهانی به بالای ۲۲۰۰ دلار قیمت طلا و سکه نیز در بازار صعودی شد به طوری که هر قطعه سکه تمام امروز به ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا و نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا در هفته اول فروردین ماه اظهار داشت: تعطیلات بازار تا پایان سیزدهم فروردین ماه است بنابراین در چند روز گذشته معاملات اصلی بازار تعطیل بود.

کشتی آرای افزود: معاملاتی که در چند روز گذشته انجام شده بر اساس داده های موجود بوده است به این ترتیب که قیمت انس جهانی مجددا سیر صعودی داشت و تا محدوده ۲۲۰۰ دلار صعود پیدا کرد قیمت ارز نیز در کانال های تلگرامی افزایش یافت بنابراین این دو عامل باعث شد در تعطیلات معاملات که به صورت غیر رسمی بود قیمت ها افزایش داشته باشد. 
وی با بیان اینکه که بازار اصلی تهران تعطیل است، گفت: قیمت سکه تا ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشت قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. تعیین قیمت توسط عوامل بازار نبوده به نظر می رسد بر اساس داده های موجود محاسبه می شده است. 
این فعال بازار طلا افزود: در چند روز آینده نیز بازار تعطیل و معاملات غیر رسمی است بعد از تعطیلات قیمت ها و جهت آن مشخص خواهد شد. 
وی در پیش بینی از آینده بازار طلا نیز اظهار داشت: به نظر می رسد پس از پایان تعطیلات بازار مقداری به تعادل برسد چون قیمت ها و داد و ستدها هیجانی بود. 
کشتی آرای در پایان گفت: امسال متغیرهای بازار زیاد بود؛ همزمانی عید و ماه مبارک رمضان، تقاضای کاذب، افزایش حباب عواملی بود که نمی شد با آنها قیمت را محاسبه کرد بنابراین باید صبر کنیم تا از چهاردهم سمت و سوی بازار مشخص شود.
بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر گم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد. قیمت انس جهانی طلا نیز به ۲۲۱۱ دلار رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت طلا و سکه در بازار غیررسمی
  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • اتفاق عجیب برای تارا و شاهین/ قیمت این دو خودرو در بازار ترکید!
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!