Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌هایی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلاب و کولاک برف در ۲۷ استان هشدار داد.

به گزارش تسنیم، اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: ظهر جمعه ۱۳۹۹/۰۹/۱۴

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۷

نوع مخاطره: بارش باران، بارش برف، رگبار ورعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و مه آلودگی و کاهش دما

منطقه اثر:

جمعه ۱۳۹۹/۰۹/۱۴: بوشهر، فارس، غرب گیلان، قزوین، زنجان، اردبیل، البرز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۵: خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال مرکزی، قزوین، البرز، تهران، زنجان، گیلان، اردبیل و غرب مازندران.

یک‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۶: کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، زنجان، اردبیل، سمنان و غرب مازندران، خراسان رضوی، اصفهان، یزد.

دوشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۷: کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی و غرب مازندران

اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن مسیل‌ها، احتمال بارش برف در شهر‌های واقع در نوار شمالی کشور، بارش برف در مناطق کوهستانی، یخ‌زدگی، کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به کاهش رفت وآمد‌های غیر ضروری، پرهیز از تردد وتوقف در کنار رورخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از مسافرت به مناطق سردسیر و کوهستانی بر تجهیز خودرو‌ها به وسایل ایمنی و گرمایشی و پرهیز از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی برای برف روبی در مناطق کوهستانی و سردسیر همچنین در شهر‌های واقع در نوار شمالی کشور تاکید کرده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: ظهر شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۵

زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۷

نوع مخاطره: بارش بارن، رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات بارش برف

منطقه اثر:

شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۵: بوشهر، فارس، گیلان، نیمه غربی کرمان.

یک‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۶: بوشهر، فارس، نیمه شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق خوزستان، شرق لرستان، جنوب مرکزی، قم

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم و مواج شدن دریا، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن مسیل‌ها و سیلاب، یخ‌زدگی، لغزندگی کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، احتمال لغو پرواز‌ها

توصیه: بازگشایی و کنترل راه‌آب‌ها، کانال‌ها و دهانه پل‌ها، بازگشایی آبرو‌های درون شهری، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های اجرای مانند شهرداری‌ها و غیره. پرهیز از رفت وآمد‌های غیر ضروری، امتناع از هر گونه تردد و توقف در کنار رورخانه‌ها و مسیلها، اجتناب از مسافرت به مناطق سردسیر و کوهستانی، مجهز کردن ماشین‌ها به وسایل ایمنی و گرمایشی و پرهیز از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی سازمان‌های امدادرسان دولتی برای هرگونه کمک رسانی به آسیب دیدگان احتمالی

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هواشناسی سامانه بارشی کولاک سیلاب صراط کولاک برف بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، از امروز (چهارشنبه) تا شنبه هفته آینده، به استثنای وزش باد در ساعاتی از امروز، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز یکشنبه تا پایان هفته جو منطقه را تحت تأثیر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه یاد شده که در روزهای یکشنبه و دوشنبه سبب بارش‌هایی، غالباً به صورت رگبارهای موقت و پراکنده بهاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه تقویت شده ضمن کاهش نسبی دمای هوا، به تدریج شرایط را برای بارندگی نسبتاً گسترده در سطح استان فراهم خواهد کرد.

به گفته زورآوند دمای هوای روزانه که تا روز شنبه، با روندی آرام افزایش می‌یابد؛ در روزهای یکشنبه و دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت.

کد خبر 6087819

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران