Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

شهید دکتر محسن فخری‌زاده مغز متفکر برنامه هسته ای ایران در حالی ترور شد که خبرهای غیر رسمی در هفته گذشته حکایت از سفر محرمانه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به عربستان و دیدار با بن سلمان در این کشور داده بودند.

 

اخباری که بیش از آنکه به عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان ارتباط داشته باشد از نگرانی عربستان و اسرائیل از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نظر می رسد دشمنان منطقه ای ایران با واهمه از شکست ترامپ به دنبال راه هایی برای مقابله با قدرت ایران در منطقه هستند و به همین دلیل مبادرت به ترور محسن فخری زاده کرده اند.

 

اقدامی که خیلی زود با واکنش دبیرکل سازمان ملل متحد همراه شد و وی طرفین را به خویشتن داری دعوت کرد.

 

این در حالی است که مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران این ترور را مذبوحانه و کوردلانه خوانده اند و حق انتقام را برای خود محفوظ دانسته اند.

 

این رویکرد زمانی شکل رسمی به خود گرفت که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت دکتر فخری زاده به برخورد با عوامل اصلی این ترور تأکید کردند.

 

رییس جمهور و سردارباقری رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح از جمله مسئولان ارشد دیگری بودند که نسبت به این ترور واکنش نشان دادند و عنوان کردند عوامل این ترور و مسببان اصلی آنها از انتقام ایران در امان نخواهند بود.

 

فخری‌زاده یکی از پنج شخصیت ایرانی بود نامش در فهرست ۵۰۰ نفرهٔ قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر می‌شود، قید شده بود.

 

در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت که در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷، علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران تصویب شده نام وی جزو افراد تحریم شده قرار داده شده بود.

 

بدون تردید با ترور این دانشمند برجسته هسته ای ایران معادلات منطقه ای ایران و برخی کشورهای منطقه از جمله اسرائیل وارد فاز جدیدی خواهد شد.

 

پیش از این رسانه‌های اسراییل خبر داده بودند که قرار بوده محسن فخری‌زاده نیز همراه دیگر دانشمندان و دست اندرکاران اتمی ایران در سال ۸۸ ترور شود اما بنا بر ملاحظاتی از جمله لو رفتن برخی اقدامات، او دیگر ترور نشده است.

 

نتانیاهو در اظهارات اردیبهشت ۱۳۹۷ خود، درباره ۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال از اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای نظامی ایران از جمله از طرحی به نام "آماد" برای تولید سلاح هسته‌ای نام برد.

 

او از فخری زاده به عنوان یکی از دست اندرکاران این طرح نام برد.آنچه واضح است این است که ایران هرگز به سمت دامی که رژیم صهیونیستی برای آن در نظر گرفته متمایل نخواهد شد این در حالی است که طبق گفته مقامات ایرانی پاسخ قاطع و ویژه ایرانی ها به این جنایت غیر قابل انکار است. 

 

نتانیاهو و ترامپ هرکدام  طبق محاسبات خود علاقه به تحریک اوضاع دارند؛ از یکسو اسرائیل توانایی انجام هیچ گونه حمله ضد ایران را ندارد و تلاش می کند تا آمریکا را به این کار تحریک کند، از سوی دیگر ترامپ نیز در روزهای پایانی خود در کاخ سفید کاملا محدود شده و کنگره اجازه هیچ گونه تحرک به او نمی دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل و شیطنت دیروز رژیم صهیونیستی در اصفهان گفت: من پیش‌بینی می‌کردم که اسرائیل اقدامی خواهد داشت، اما اقدامی که برای دنیا نمایشی در برابر از بین رفتن اعتبار تاریخی خود داده باشند.

به گزارش جماران وی در ادامه افزود: من اعتقاد دارم اتفاقی که برای رژیم صهیونیستی در برابر حمله موشکی که توسط ایران برایشان رقم خورد، نقطه عطفی است و برای حفظ آبروی خود در دنیا مشخص بود اقدامی می‌کنند، می‌دانند که اگر اقدامشان علیه جمهوری اسلامی کاری بود طبیعتا جمهوری اسلامی برنمی‌تافت و نسبت به شیطنت دفعه قبل آن‌ها صد برابر پاسخ خواهند گرفت.

وی ادامه داد: این اقدام صهیونیست‌ها قبل از اینکه شدت و مکان برای آن‌ها دارای اهمیت باشد، شدت رسانه‌ای آن مهم بود؛ به دنبال بمب خبری بودند که ما کاری را انجام دادیم. این کار‌ها و تحرکات از عظمت ادعا‌های آنان از شکست ناپذیری گنبد آهنین و بلوف‌های تاریخی آنان شکسته شد. آنچه در اورشلیم اتفاق افتاد در تاریخ دیده نشده بود. اگر بخواهیم تاریخ خاورمیانه را به دو قسمت کنیم باید گفت تاریخ خاورمیانه قبل موشک باران و بعد موشک باران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اقدام روز گذشته اسرائیل، گفت: همین اقدام اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت. ایران هر اقدامی علیه منافع خود را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، حال می‌تواند شکل و اشکال متفاوت داشته باشد، ولی با تدبیر و نکته سنجی انجام خواهیم داد. اما اصل قضیه قابل انکار است؛ جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی را که علیه منافع ملی خود صورت بگیرد را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

نماینده مردم مشکین شهر تاکید کرد: کشوری که صلح بخواهد نباید از جنگ بترسد و باید به درجه‌ای از بازدارندگی رسیده باشد که کسی فکر تعرض به کشوری نداشته باشد. جمهوری اسلامی ایران از حیث بازدارندگی خیلی از مواقع عبور کرده است. ما صلح را با قدرت تضمین کرده‌ایم. اما متاسفانه با حاکمیت ناعادلانه در جهان اثبات شده است که در شرایط ضعف قابل تضمین نیست اینکه غربی‌ها یا محور عبری، عربی در منطقه خاورمیانه جرثومه درست کردند که در دنیا به کودک کشی و تروریسم دولتی مشهور است طبیعتا صلح تهدید می‌شود.

در تاریخ، جمهوری اسلامی ایران و نهضت‌های آزادی بخش و محور مقاومت ثابت کردند این جرثومه‌های فساد و تروریسم بین‌المللی جز با قدرت و مولفه‌های منطق قابل مهار نیست و خوشبختانه این اتفاق نشان داد؛ غده سرطانی در حال فروپاشی است.

دیگر خبرها

  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران
  • عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت
  • معنای هشدار هسته‌ای ایران به اسرائیل