Web Analytics Made Easy - Statcounter

علائمی در دست است که ایران و ونزوئلا در ۳ ماهه اول ۲۰۲۱ به بازار باز گردند و مازاد عرضه، قیمت‌های جهانی را، تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش برنا، در یک ماه پایانی سال جاری میلادی گمانه‌زنی‌ها از قیمت نفت بالا گرفته است. به ویژه آنکه اجلاس اوپک و اوپک پلاس نیز به تازگی جلسه داشتند و درباره تثبیت کاهش سطح تولید در 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون بشکه اختلاف داشتند. در نهایت هم، دوازدهمین نشست وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک با توافق‌نظر بر سر تسهیل روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای توافق کاهش تولید برای ژانویه ۲۰۲۱ پایان یافت.

در این میان بحث قیمت نفت و تحولات بعد از این اجلاس با گمانه‌زنی‌های بسیاری همراه است. فریدون برکشلی، رییس مرکز مطالعات انرژی وین و کارشناس بین المللی بازار نفت در این رابطه معتقد است که قیمت نفت احتمالا تا 50 دلار بالا خواهد رفت. برکشلی به برنا، گفت: اجلاس وزرای نفت اوپک 30 نوامبر و اجلاس اوپک پلاس 1 نوامبر برگزار شد. مذاکرات با اختلافاتی در مورد میزان سهمیه‌ها و درصد پایبندی اعضای اوپک، به بن بست رسیده و در ادامه‌ به ۳ دسامبر، موکول شد.

وی تاکید کرد: بیشتر اعضای اوپک پلاس، از جمله عربستان، خواستار ادامه کاهش جاری سطح تولید به میزان ۷/۷ میلیون بشکه در روز توسط اوپک و غیر اوپک شدند. تعدادی از تولید کنندگان نیز خواستار آزادی بیشتر تولید جمعی در سطح ۵/۵ بودند. استدلال بر این مبناست که با توجه به علائم مثبت در مورد کنترل ویروس و بازگشت شرایط عادی به اقتصاد جهانی، بازار کشش تقاضای بیشتری خواهد داشت.

برکشلی گفت: در همین حال، علائمی در دست است که ایران و ونزوئلا در ۳ ماهه اول ۲۰۲۱ به بازار باز گردند و مازاد عرضه، قیمت‌های جهانی را، تحت تاثیر قرار دهد. البته تا پایان امسال که تنها ۳ هفته کاری مفید از آن باقی است، احتمال افزایش قیمت برنت تا نزدیکی و آستانه ۵۰ دلار در بشکه، امکان‌پذیر است.

وی در خصوص کاهش قیمت نفت در روزهای اول دسامبر و پیش‌بینی خودش از قیمت 50 دلاری نفت، گفت: بازار در شرایط نوسان‌گیری است. واسطه‌ها از نوسانات کوتاه مدت سودگیری می‌کنند. قیمت نفت برنت تا 47.30 دلار هم رفت. سردرگمی در اجلاس اوپک در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

برکشلی علت این سردرگمی را اختلافات و دامنه خویشتن داری اعضای اوپک و اوپک پلاس دانست و گفت: نیجریه، عراق و آنگولا تخلف دارند. در عین حال تعدادی از اعضای سازمان باید تخلقات قبلی و انباشته قبلی را جبران کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قیمت نفت نشست اوپک قیمت نفت اوپک اوپک پلاس تولید اوپک اوپک پلاس قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه شنبه در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از اظهارات رئیس نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در مورد پاسخ به حمله موشکی ایران، افزایش یافته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 62 سنت معادل 0.69 افزایش به 90 دلار و 72 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 62 سنت معادل 0.73 درصد افزایش 86 دلار و 3 سنت معامله می‌شود.
رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند بیشتر موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به تلافی حمله این کشور به سفارتخانه ایران در دمشق را خنثی کرده است. بنابراین این حمله تاثیر چندانی بر قیمت نفت نداشت.

افزایش تولید و قیمت نفت ایران در سومین ماه 2024احتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا


اما بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه کابینه جنگ خود را برای دومین بار طی 24 ساعت فراخواند تا در مورد عکس‌العمل به حمله مستقیم ایران به این به خاک این رژیم تصمیم‌گیری کند. این اقدام نگرانی بازار در مورد مختل شدن عرضه نفت در صورت اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی را افزایش داد.
ایران روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.
قیمت نفت در روز جمعه با احتمال حمله ایران به رژیم صهیونیستی به بالاترین رقم از ماه اکتبر رسیده بود.
در چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیاT انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی تا 4.6 درصد آهسته شده باشد. این رقم در سه ماهه گذشته برابر با 5.2 درصد بود. بدین ترتیب فشار fv سیاستگذاران چین برای معرفی محرک‌های اقتصادی بیشتر افزایش می‌یابد که می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد.
انتهای پیام/20

دیگر خبرها

  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد