Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، در همین زمینه دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین الملل گفت: «فکر می کنم این طرح مقداری عجولانه است و بر اساس فرضیه های چالش برانگیز بنا شده. از جمله اینکه طراحان این طرح که از چند ماه پیش آن را بدون در نظر گرفتن شرایط جدید، طراحی کرده اند، فرض گرفته اند که غنی سازی بیست درصد و کارهای مثل عدم اجرای پروتکل الحاقی کمکی به لغو تحریم ها می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است که این فرض اشتباه است. ما این فرضیه را پیش از برجام تجربه کرده بودیم و ذیل تحریم های شورای امنیت قرار داشتیم و همین باعث شد ما به سمت توافق هسته ای حرکت کنیم. پس این اگر هدفش لغو تحریم باشد، پیشاپیش شکست خورده است. در حال حاضر هم مجلس بدون توجه به قوانین که می گوید تصمیم درباره مسائل مربوط به برجام باید در شورای امنیت ملی گرفته شود را نادیده گرفته و با دولت که مجری هر قانونی است، مشورتی نکرده است. در نتیجه به لحاظ اجرایی دچار مشکل خواهد شد.»

او ادامه داد: «در زمان بندی طرح هم نادرست است. چرا که بعد از سه سال مقاومت و حفظ دستاوردهای حقوقی و اضافه کردن به این دستاوردها، از جمله شکست دادن آمریکا در شورای امنیت، در نقطه ای که ما داریم به نتیجه می رسیم و فضای بهتری برای پیگیری حقوق ایران ایجاد می شود، چنین طرحی این روند را مورد آسیب قرار داده و کمک می کند که کشورهای 4+1 با استدلال قویتر کنار بایدن برای فشار بر ایران قرار بگیرند.»

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

311311

کد خبر 1462581

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دیاکو حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سوریه به عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ وزارت خارجه سوریه از عملیات تنبیهی موشکی و پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی به شدت حمایت کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: حملات ایران به اهداف نظامی اسرائیلی در راستای اقدام ایران در زمینه حقش در دفاع از خود و بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: ممانعت آمریکا و متحدان غربی آن در اجرای نقش شورای امنیت در برقراری صلح و امنیت بین المللی، نشانگر عدم احترام این کشورها به منشور سازمان ملل و قانون بین المللی است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: ما ضمن همبستگی با ایران بار دیگر حمله دشمن صهیونیست به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می کنیم.

کد خبر 844392 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سوریه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • نماینده ایران در سازمان ملل: عملیات ایران برای دفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود
  • سعادتی نماینده مجلس: بیش از ۵۰ درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید
  • نماینده مجلس : بیش از ۵۰ درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید/ ۲ پایگاه هوایی صهیونیست ها ضربات اساسی خورد
  • جلسه شورای امنیت در مورد پاسخ ایران به اسرائیل/ روسیه: حمله ایران نتیجه بی توجهی شورای امنیت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران بود/ نماینده چین: اقدام ایران در پاسخ به حمله در دمشق بود/ نماینده الجزایر: اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد
  • شورای عالی امنیت ملی: عملیات «وعده صادق» براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل انجام شد
  • اطلاعیه شورای عالی امنیت درباره عملیات سپاه علیه اسرائیل
  • واکنش سوریه به عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • واکنش سوریه به عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل
  • نمایندگی ایران: اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود