Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:35:06 GMT

حمام تاریخی «نظام» کرمانشاه مرمت شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۱۷۶۱

حمام تاریخی «نظام» کرمانشاه مرمت شد

امید قادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرمت این بنای ارزشمند در حالی که کاملآ مخروبه شده بود در سال ۹۶ از طرف اداره کل میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که در سال جاری عملیات مرمتی آن در مرحله نخست به اتمام رسیده است.
او تصریح کرد: عملیات مرمت و ساماندهی آن که شامل، اجرای طاق ها، اجرای دیوارها، مرمت تزیینات آهکبری، خاکبرداری کامل حیاط متصل به حمام واقع در ضلع شمالی، مرمت و کاشیکاری حوض واقع در حیاط، مرمت و ساماندهی دیوارهای نمای حیاط متصل به حمام بصورت فنی و اصولی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، افزود: خوشبختانه حجم عملیات مرمتی صورت گرفته در این حمام ۹۰ درصد به اتمام رسیده و تنها ۱۰ درصد از مرمت آن باقی مانده است که شامل، کف سازی و اجرای کاشی بدنه داخلی فضای اصلی حمام و محوطه سازی حیاط متصل به حمام می باشد.
قادری با اعلام اینکه برای مرحله نخست مرمت این بنا ۴۰۰ میلیون اعتبار هزینه شده است، بیان داشت: در خصوص مرمت نهایی یک صورت وضعیت تهیه و ۱۰ درصد باقیمانده مرمت در اختیار بهره بردار قرار می گیرد.
او خاطرنشان کرد: تامین ۱۰ درصد هزینه مرمت بصورت پرداخت اجاره ای است که از سوی بهر ه بردار تامین خواهد که این امر از سوی نماینده صندوق حفظ و احیا وزارت خانه پیگیری و در اختیار بهره بردار قرار خواهد گرفت.
حمام تاریخی نظام در محله فیض آباد، کوچه صارم الدوله جنب مسجد نظام واقع شده است که در دوم بهمن ماه ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۷۷۰ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.  
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.  
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

برچسب‌ها مرمت میراث فرهنگی کرمانشاه کنگاور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرمت میراث فرهنگی کرمانشاه کنگاور مرمت میراث فرهنگی کرمانشاه کنگاور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ کهن شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین بنای خشتی و گلی کشور از یادگار‌های عصر ساسانی در اسفراین خراسان شمالی است که این روز‌ها نه تنها کاوش‌های باستان شناسی‌اش متوقف شده بلکه بخشی از دیوارش نیز به دلیل مرمت‌های غیراصولی در اثر بارندگی‌های اخیر فرو ریخته است.
رحمانی مدیر پایگاه شهر تاریخی بلقیس گفت: به زودی مرمت این با شروع می‌شود.
شهر تاریخی بلقیس اسفراین پس از ارگ بم، بزرگترین بنای خشتی ایران است.

{$sepehr_media_11036795_600_350 }

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است