Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:24:18 GMT

چینی‌ها پس از ۱۲ سال انیمیشن ژاپنی تماشا می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۲۳۶۰

چینی‌ها پس از ۱۲ سال انیمیشن ژاپنی تماشا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلم انیمیشن فانتزی «پونیو» محصولی از هایائو میازاکی استاد انیمیشن ژاپنی که سال ۲۰۰۸ ساخته شده از ۳۱ دسامبر در سینماهای چین اکران می‌شود.

به این ترتیب این فیلم ۱۲ سال پس از اکران اصلی‌اش این اجازه را یافت تا راهی سینماهای چین شود.

گرچه انیمیشن‌های ژاپنی و به ویژه آثار میازاکی در چین بسیار محبوب و شناخته شده هستند، بسیاری از آثار کلاسیک از این دست تاکنون هرگز در چین به نمایش درنیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پونیو» سومین فیلم کلاسیک از استودیو جیبلی است که در دو سال اخیر در سینماهای چین روی پرده می‌رود.

سل ۲۰۱۹ انیمیشن «شهر اشباح» محصول سال ۲۰۰۱ میازاکی در چین اکران شد و ۶۹ میلیون دلار (۴۸۸ میلیون رنمینبی) فروش کرد. در سال ۲۰۱۸ نیز فیلم «همسایه من تورتورو» که محصول ۱۹۹۸ بود با فروش ۲۵.۸ میلیون دلاری در چین روبه رو شد.

در زمان ساخته شدن انیمیشن «پونیو» این انیمیشن در آمریکا اکران و فروشی ۱۵ میلیون دلاری را ثبت کرد و در مجموع در سراسر جهان ۲۰۲ میلیون دلار فروخت که ۱۶۵ میلیون دلار از این رقم تنها به ژاپن تعلق داشت. این انیمیشن در تایوان یک میلیون دلار و در هنگ‌کنگ نیز ۳ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ فروش کرد.

این فیلم انیمیشن تصویرگر داستان پسر جوانی است که با «پونیو» یک ماهی قرمز پرنسس دوست می‌شود و دل به او می‌بازد و تلاش دارد تا او را به یک انسان بدل کند.

میازاکی برای تبلیغ این فیلم قدیمی با انتشار یادداشتی دست‌نویس در رسانه‌های اجتماعی چینی با مخاطبانش هم صحبت شد. وی با استفاده از حروف چینی نوشت: اگر پونیو بتواند شادی به همراه بیاورد، عالی خواهد شد.

در دو سال اخیر چین اجازه واردات فیلم‌های انیمیشن ژاپنی را افزایش داده که به معنی تغییری بزرگ نسبت به سال‌های گذشته است که به دلیل تنش‌های سیاسی بین دو کشور اجازه چنین کاری داده نمی‌شد.

کد خبر 5087470

منبع: مهر

کلیدواژه: هایائو میازاکی انیمیشن سینمای چین محسن فخری زاده چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی تئاتر ایران شبکه پنج سیما فیلم سینمایی آلبوم موسیقی موسیقی ایرانی رادیو نمایش ویروس کرونا سریال ایرانی شبکه دو سیما سازمان صداوسیما میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، مستند انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در جدیدترین حضور جهانی خود در چهل‌وسومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور می‌یابد. این رویداد از تاریخ ۲۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر استانبول برگزار می‌شود.

این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان حضور یافته و در جشنواره انیمیشن هند حضور داشته است.

عوامل فیلم انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی، مدیر روابط عمومی: نغمه دانش آشتیانی.

کد خبر 6064113 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • آغاز بهار در ژاپن با عطر سرمست‌کننده شکوفه‌های آلو(+عکس)
  • حداد عادل: نوه‌هایم در پیش‌بینی فوتبال قائل به پیغمبری من هستند | همیشه کارهایم را کنار می‌گذارم تا فوتبال تماشا کنم
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود
  • پخش قسمت‌های پخش شده «جومونگ ۳: جا میونگ گو» از شبکه تماشا
  • پاندای کونگ‌فوکار در گیشه جهانی رکوردشکنی کرد
  • (بشنوید) محو تماشا
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • سرمربی تیم ملی تایلند، از روی دفترش سرود ملی خواند!
  • انیمیشن آوای ابرها منتشر شد
  • عادت ها و سنت های مفید مردم ژاپن که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند