Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، سیدمحمدحسن آل هاشم اظهار داشت: حاصل دست رنج عشایر سهند امسال تولید یک هزار و 25 تن فرآورده دامی است.

وی گفت: عشایر سهند در طول سه ماه اقامت خود در ییلاق 800 تن شیر، 200 تن گوشت و 25 تن پشم تولید کرده اند.

آل هاشم افزود: بانوان عشایر علاوه بر فرآورده دامی در طول اقامت خود در ییلاق 550 متر مربع ورنی، قالی و قالیچه تولید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با هدف بهسازی زیرساخت های ییلاق های سهند امسال 370 میلیون ریال برای بهسازی راهها، پل صوفی چای، بهسازی چشمه ها و احداث آبشخورهای دامی هزینه شده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: در طول ییلاق 326 خانوار از استان های آذربایجان شرقی و غربی برای تولید فرآورده های دامی به مراتع سهند کوچ می کنند.

وی تصریح کرد: جمعیت دامی عشایر سهند در طول ییلاق 78 هزار راس گوسفند، 6 هزار راس بز و بزغاله و 700 راس گاو گوساله است.

آل هاشم گفت: کوه سهند با 129 هزار هکتار مرتع ییلاق عشایر کوچ رو در طول تابستان است.

وی افزود: جمعیت دو درصدی عشایر آذربایجان شرقی با یک و نیم میلیون راس دام ۲۰ درصد گوشت، شیر و فرآورده‌های دامی استان را تولید می‌کنند.

انتهای پیام/60007

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تولید عشایر شیر کوه سهند عشایر سهند گوشت ییلاق خبرگزاری فارس فارس تبریز آبشخور فرآورده های دامی صوفی چای چشمه عشایر سهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: سید حیدر محمدی تصریح کرد: در حوزه صادرات فرآورده‌های گیاهی نیز شرایط بهتری داریم، در قسمت جهش تولید بسیاری از فراینده‌ها را برای صدور مجوز تسهیل کرده و قرار است بخشی از فراینده‌ها را بیرون سپاری کنیم.
وی با بیان اینکه زمان صدور پروانه‌ها کاهش یافته و صف انتظار صفر است، گفت: مجموع صادرات ما سال گذشته ۱۳ میلیون دلار در حوزه فرآورده‌های گیاهی و مکمل‌ها بوده، امیدواریم با همت تولید کنندگان و بازاریابی جهش خوبی در حوزه صادرات داشته باشیم.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در تلاش هستیم قیمت مکمل‌ها و فرآورده‌ها امسال را طوری تعیین کنیم که برای شرکت‌های تولید به صرفه و برای مردم نیز سودمند باشد.
به گفته محمدی، با توجه به اینکه مقام رهبری امسال را سال جهش تولید نام نهاده، سازمان غذا و دارو بر افزایش تولید تاکید دارد و مکلف هستیم برنامه ویژه تری را برای تولید داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت مصرف منطقی فرآورده‌های طبیعی و مکمل، تصریح کرد: مصرف منطقی دارو‌های طبیعی نیاز به اطلاع رسانی دارد و باید اطلاعات عمومی مردم در این زمینه افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران