Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دوچرخه های عمومی هوشمند مستقر در ایستگاه‌های مختلف سطح شهر با توجه به آنکه روزانه مورد استفاده افراد مختلف قرار می گیرند، می توانند عامل بسیار مهمی در انتقال ویروس کرونا به دیگران باشد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی هرگونه سطوح در فضای باز بعد از ۶ تا ۱۲ ساعت از بین می‌رود، تصریح کرد: افرادی که از دوچرخه های عمومی هوشمند مستقر در سطح شهر استفاده می کنند، لازم است برای حفظ سلامتی خود و در امان ماندن از ویروس کرونا همواره اسپری الکل را به همراه داشته و قسمت های قرار گرفتن دست ها را با الکل ضدعفونی کرده و پس از گذشت چند دقیقه از استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس‌های بهداشتی عمومی خطرناک هستند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سرویس های بهداشتی به خصوص توالت های فرنگی در اماکن عمومی و بوستان ها با توجه به عدم ضدعفونی مناسب و مکرر، می‌توانند عامل خوبی برای انتقال ویروس کرونا به دیگران باشند.

وی تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده صحیح از ماسک های استاندارد افزود: باید برای کاهش هر گونه احتمال انتقال کرونا از طریق سرویس های بهداشتی عمومی با مواد ضد عفونی یا وایتکس رقیق شده در آب این گونه مکان‌ها به طور مکرر ضدعفونی و شستشو شوند زیرا با توجه به فضای عموما بسته، مکان خوبی برای انتقال کرونا یا هر گونه بیماری عفونی به شمار می رود.

پزشکان سونوگرافی کاورهای شفاف یکبارمصرف استفاده کنند

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سونوگرافی می تواند عامل انتقال کووید-۱۹ باشد نیز گفت: پزشکان پرتلاش سونوگرافی باید برای جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا به دیگران از کاورهای پلاستیکی شفاف یکبار مصرف برای دستگاه‌های پروب خود استفاده کنند.
 پروب به دستگاهی گفته می‌شود که پزشکان سونوگرافی توسط آن از قسمت های مختلف بدن تصویر برداری می کنند.

 وی در خصوص آثار اجرای طرح محدویت های اجتماعی نیز گفت: با توجه به روند موجود، امیدوارم از اول ماه آینده شاهد کاهش شدید آمار مبتلا به ویروس کرونا باشیم.

کد خبر 570007 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امرالله مردانی گفت: بازدید بهداشتی کارشناسان سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت صنوف حساس مانند کارگاه‌های تولید زولبیا و بامیه و شیرینی‌جات، قنادی‌ها، مراکز آش و حلیم و اماکن عمومی صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع، حدود ۲۹۱ مورد بازرسی از مساجد و حسینیه، معدوم کردن بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی، ۳۱۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و شیرینی جات، بیش از ۴۶۸ مورد نمونه برداری میکروبی و ۴ هزار مورد کلرسنجی از جمله اقدامات صورت گرفته در برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ بود.

مردانی ادامه داد: در طول برنامه گشت‌های بازرسی متعددی با حضور سایر سازمان‌ها از جمله تعزیرات حکومتی و دامپزشکی صورت گرفت تا با رعایت مسائل بهداشتی توسط عرضه کنندگان مواد غذایی و متولیان اماکن عمومی و ... همشهریان گرامی بتوانند در سلامتی کامل بسر ببرند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تاکید کرد: شهروندان درصورت مشاهده تخلفات بهداشتی موضوع را با سامانه شکایت‌های بهداشتی ۱۹۰ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • مخلوط آسفالتی بر پایه یک پسماند خطرناک تولید شد