Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:45:56 GMT

خوزستان ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۲۴۰۰

خوزستان ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه‌زاری افزود: مه یا مه رقیق صبحگاهی یا شامگاهی پدیده غالب در اغلب نقاط استان تا فردا خواهد بود.

به گفته وی، طی امروز احتمال بارش‌های پراکنده همراه با رعد وبرق در مناطق جنوبی و ساحلی وجو دارد و از اواخر روز شنبه تا اواخر روز سه شنبه شمال خلیج فارس مواج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ورود سامانه بارشی از فردا تا روز دوشنبه سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان به ویژه مناطق شمال، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

سبزه‌زاری اظهار داشت: همچنین تا اواسط هفته آینده روند کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

وی افزود: در شبانه روزگذشته آغاجاری با ۲۶.۷ و دهدز با ۸.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین وخنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

 سبزه‌زاری ادامه داد: طی شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به  ۲۳.۷ و حداقل به ۱۵.۸ درجه سانتی گراد رسیده است.

بر اساس این گزارش، اداره کل مدیریت بحران خوزستان دیروز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت جوی این استان و ورود یک سامانه بارشی از روز شنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

این سامانه بارشی از اوایل روز شنبه تا اوایل روز دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ آذر ماه ) در خوزستان فعالیت می کند که رگبار باران همراه با رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، برف در ارتفاعات و وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه ای را به همراه خواهد داشت و منطقه اثر آن اغلب نقاط استان به ویژه مناطق شمال، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق استان اعلام شده است.

در این هشدار آمده است: با توجه به بارش‌های اخیر و انباشت شدید رطوبت حاصله از آن انتظار شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای وجود دارد از این رو احتمال شکستگی درختان، صاعقه، کاهش دید موقتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق و طغیان رودخانه‌های فصلی را به دنبال خواهد داشت.

بارندگی شدید از ۶ تا ۹ آذر در خوزستان، آبگرفتگی معابر شهری در برخی شهرهای استان را به همراه داشته است. در این بارندگی شهرهای اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، گتوند، شادگان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و ایذه شاهد آبگرفتگی بودند که واکنش کاربران فضای مجازی و انتقاد شهروندان را نیز در پی داشته است.

برچسب‌ها بارندگی اداره کل هواشناسی خوزستان خوزستان اهواز سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی اداره کل هواشناسی خوزستان خوزستان اهواز سازمان هواشناسی بارندگی اداره کل هواشناسی خوزستان خوزستان اهواز سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (سه‌شنبه ) در غالب مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

طی این روز بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

چهارشنبه این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد.

پنجشنبه در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت.

سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

کد خبر 846524 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان