Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل هواشناسی در این هشدار سطح زرد (آگاهی) زمان شروع نفوذ و فعالیت سامانه بارشی اوایل وقت یکشنبه ۱۶ آذر اعلام شد که تا پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۸ آذر در خراسان جنوبی مستقر است.

وزش تندباد موقتی، بارش باران و در برخی نقاط همراه با رعد و برق، در مناطق سرسیر و کوهستانی بارش برف و کاهش دید در اثر تشکیل مه از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی منطقه اثر سامانه بارشی جدید را شامل بیرجند، بشرویه، حاجی آباد (زیرکوه)، خوسف، درمیان، سرایان، طبس، فردوس، قاین، نهبندان و سربیشه اعلام و تصریح کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید در اثر تشکیل مه، احتمال اختلال در رفت و آمدهای جاده‌ای، وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر قابل پیش بینی است.

پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت فاصله طولی خودروها حین رانندگی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ و اطمینان از عملکرد برف پاک کن‌ها، اجتناب از چرای دام و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها از توصیه‌های جوی هواشناسی استان برای عبور از این سامانه بارشی است.

همچنین با ادامه روند کاهشی دمای هوا تا اواسط هفته آینده به تدریج هوا سردتر می‌شود و از اواسط هفته آینده وقوع یخبندان شبانه نیز در خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور بارندگی آب گرفتگی خراسان جنوبی تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور بارندگی آب گرفتگی خراسان جنوبی تردد جاده ای سازمان هواشناسی كشور بارندگی آب گرفتگی خراسان جنوبی تردد جاده ای اخبار کنکور خراسان جنوبی سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب

سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت دو سامانه بارشی و وزش باد شدید از امروز تا جمعه در بیش از ۲۰ استان کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی و در نواحی مستعد ناپایداری‌های همرفتی از امروز تا جمعه موجب بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ و در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه خواهد شد.

امروز سه‌شنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، دامنه و ارتفاعات گیلان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و فردا آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، قزوین، شمال همدان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز با این وضعیت جوی همراه خواهند شد.

گستره فعالیت این سامانه روز پنجشنبه لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس و شمال غرب کرمان را در بر می‌گیرد و روز جمعه به شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان می‌رسد.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال جاری شدن روان آب به دنبال این بارش‌ها وجود دارد.

احتمال خسارت به نهال‌ها و محصولات کشاورزی

مه گرفتگی، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها نیز برای این مناطق پیش‌بینی شده که احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال و محصولات کشاورزی را به همراه دارد.

احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه شده است.

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک به دنبال افزایش گرادیان فشاری

سامانه دوم افزایش گرادیان فشاری اعلام شده که در همین مدت موجب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک خواهد شد.

احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی در این شرایط ضروری است.

دیگر خبرها

  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • فعالیت سامانه بارشی از امشب در خراسان شمالی
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور
  • نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها