Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@06:37:30 GMT

اصناف مشهد هفته آینده نیز تعطیل خواهند بود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۲۴۳۴

اصناف مشهد هفته آینده نیز تعطیل خواهند بود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: در ارزیابی اخیر، مشهد همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و به همین دلیل تعطیلات اصناف ادامه‌دار است.

امیر دلداری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت فعالیت اصناف در هفته جاری اظهار کرد: پس از هفته آینده تعطیلی‌های مشهد تمدید نشده‌، بلکه اشتباهی در میان عموم وجود دارد و این است که برای تعطیلی صنوف در دستورالعمل، تاریخی تعیین نشده‌ و تنها اعلام شده‌ بود که ارزیابی پس از دو هفته انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر شهرها پس از این ارزیابی از حالت قرمز خارج شده‌ باشند، می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند. در ارزیابی اخیر، مشهد همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و به همین دلیل تعطیلات ادامه‌دار است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: وضعیت شهر تهران در حال حاضر نارنجی شده و مشاغل گروه یک و دو این شهر از ابتدای هفته آینده می‌توانند فعالیت کنند.

دلداری در خصوص عدم قطعیت بازگشایی مشهد بیان‌ کرد: نمی‌توان مشخص کرد که در هفته آینده وضعیت شهر مشهد نارنجی می‌شود. باید ارزیابی‌های لازم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام گیرد و اگر اعلام شود که وضعیت این شهر از حالت قرمز خارج شده‌، با توجه به وضعیت جدید، هر یک از گروه‌های دو، سه و چهار می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی در خصوص آمار بازرسی‌های انجام شده از ابتدای طرح تاکنون گفت: روزانه هشت اکیپ بازرسی در صبح و هشت اکیپ بازرسی در عصر و به‌طور کلی،۱۶ اکیپ، بازرسی را انجام می‌دهند. از ۱۴ آبان‌ماه و با شروع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی، ۱۶۲ هزار و ۷۸۴ بازرسی انجام و ۳۵۶۴ اخطار کتبی به واحدهای صنفی داده‌ شده‌ است.همچنین ۵۶۹ فقره فرم جریمه صادر و ۴۴۲ واحد پلمب شده‌ است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد با اشاره به رعایت محدودیت‌ها توسط مجتمع‌های تجاری و پاساژهای سطح شهر تصریح کرد: خوشبختانه همه پاساژها در شهر مشهد محدودیت‌ها را رعایت کرده‌اند و تعطیل هستند و گزارش خاصی از بازگشایی غیر مجاز پاساژها به دست ما نرسیده‌ است.

دلداری بیان کرد: باید از صنوف تشکر کرد که با وجود تعطیلی‌های دوهفته‌ای در این شرایط اقتصادی نامناسب واقعا همکاری و همراهی کرده‌اند و امیدواریم در هفته آینده نیز، هم مردم و هم صنوف همراهی و کمک کنند تا وضعیت بهتر شود و حداقل صنوف گروه دو بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی محدودیت کرونایی تعطيلي اصناف كرونا هفته آینده اصناف مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذای آلوده عامل ۲۰۰ بیماری/ جزئیات بازرسی‌های بهداشتی از اصناف در تعطیلات نوروز

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تشریح جزئیات اجرای طرح سلامت نوروزی و بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی گفت: موادغذایی ناایمن حاوی باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها یا مواد شیمیایی مضر عامل ایجاد بیش از ۲۰۰ بیماری است. - اخبار اجتماعی -

دکتر حسین فرشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف تشدید نظارت‌های بهداشتی بر رستوران‌ها و مراکز عرضه و فروش مواد غذایی اظهار کرد: برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان با هدف حفظ و ارتقای سلامت جامعه از طریق نظارت بر ایمنی مواد غذایی، ایمنی آب، دفع فاضلاب و پسماند، بهداشت فردی و عمومی، بهداشت ساختمان، بهداشت ابزار و تجهیزات، کنترل مصرف دخانیات به‌ویژه در اماکن عمومی و کنترل حشرات و ناقلین بیماری اجرا می‌شود. اجرای این برنامه جزو وظایف بازرسان بهداشت محیط است.

وی افزود: این برنامه از 15 اسفند ماه سال1402 آغاز شده و تا 25 فروردین ماه سال 1403 از ساعت 8 صبح تا 8 شب توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت در معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره اماکنی که مورد بازرسی قرار می‌گیرند نیز گفت: در این برنامه نظارت و بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی به ویژه مراکز حساس از جمله مراکز بین راهی، رستوران، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای،  بازارهای موقت مانند بازارهای هفتگی، فصلی و روزبازارها، مراکز تولید، عرضه و سرو شیرینی (قنادی و کارگاه تولید شیرینی)، فروشگاه آجیل و خشکبار، نانوایی‌ها، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، مراکز تهیه و طبخ شیرینی سنتی مخصوص ماه رمضان، آش و حلیم، مراکز تهیه و عرضه افطاری و سحری و وسایل حمل و نقل موادغذایی در اولویت بازرسی قرار دارد.

فرشیدی با بیان اینکه موادغذایی ناایمن حاوی باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها یا مواد شیمیایی مضر باعث ایجاد بیش از 200 بیماری از اسهال گرفته تا سرطان می‌شود، ادامه داد: به همین دلیل کنترل عوامل محیطی مانند آب، غذا، هوا، فاضلاب، پسماند و ناقلین بیماری‌ها در پیشگیری از بسیاری از بیماری واگیر و غیر واگیر نقش حیاتی دارد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با توجه به این که در در ایام تعطیل مسافرت‌ها، برگزاری مراسم و میهمانی افزایش پیدا می‌کند و مصرف مواد غذایی مانند آش و حلیم، شیرینی، آجیل و غذای رستورانی و اغذیه در این ایام افزایش زیادی دارد و از طرفی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس در ساعات غیر اداری، ایام تعطیل و شبانه روزی فعالیت می کنند و حجم  بالای خدمات و فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این ایام، احتمال بروز خطا و آلودگی را افزایش می‌دهد به منظور افزایش ایمنی مواد غذایی و پیشگیری از طغیان بیماری‌های منتقله از غذا اجرای برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان  بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: همچنین نظارت و بازرسی بهداشت محیطی از تمامی اماکن عمومی به‌ویژه اماکن حساس از قبیل سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل شهری و بین راهی، اماکن بین راهی، مهمانسراها، هتل، متل، مسافرخانه، زائرسرا و اقامتگاه‌ها، پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت، پاساژها و مراکز خرید، آرایشگاه‌ها، مساجد و محل‌های برگزاری مراسم ایام رمضان و کلیه مراکز تجمعی، پایانه‌های درون شهری و برون شهری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن، وسایط حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها، قطار و هواپیما، استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی انجام خواهد شد.

وزارت بهداشت: کمبود "شیرخشک" در تعطیلات نوروزی نداریم

فرشیدی یادآور شد: در ضمن نظارت و بازرسی ازسامانه‌های تامین آب آشامیدنی و ارزیابی ریسک آنها و انجام کنترل کیفی (کلرسنجی، کدورت‌سنجی و نمونه‌برداری میکروبی) آب آشامیدنی به صورت فعال انجام خواهد شد. نظارت و بازرسی بر کنترل دخانیات با بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از نظرممنوعیت استعمال، عرضه و تبلیغات دخانیات و نمونه‌برداری و کنترل کیفی مواد غذایی به‌ویژه مواد غذایی حساس مانند شیرینی، کباب کوبیده و ... انجام می‌شود.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ واحد صنفی در مشهد به علت گرانفروشی پلمب شد
  • گرانفروشی موجب مهر و موم چهار واحد صنفی در مشهد شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی به علت گران فروشی در مشهد
  • اجرای طرح ویژه بازرسی از بازار تا ۲۴ فروردین ادامه دارد
  • ۱۱ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در قم انجام شد
  • صدور ۱۴۸۰ پروانه کسب صنفی در چهارباغ
  • دولت امور نظارتی بازار را به بازار واگذار کرد
  • غذای آلوده عامل ۲۰۰ بیماری/ جزئیات بازرسی‌های بهداشتی از اصناف در تعطیلات نوروز
  • آغاز توزیع گوشت منجمد در استان سمنان
  • آغاز توزیع میوه شب عید و خرمای رمضان در مشهد