Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور در تجمعات، مکان‌های پرتردد و دورهمی‌های خانوادگی، بیشترین علت شیوع کرونا در مناطق شهری استان است که با رفع این چالش‌ می‌توان به مهار ویروس کرونا امیدوار بود.

وی درصد شیوع بیماری در بین زنان را بیشتر از مردان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که درصد بهبودی در بین زنان بیشتر از مردان است و ۵۱ درصد فوتی‌ها را مردان و ۴۹ درصد را زنان به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی همچنین با تشریح توزیع سنی مبتلایان به کرونا در استان، تصریح کرد: بیشترین مبتلایان به کرونا در استان در گروه سنی ۱۶ تا ۴۵ سال قرار دارند و افراد بین رده سنی ۴۶ تا ۶۰ سال ۲۲.۴۷ درصد، افراد بالای ۶۰ سال ۲۰ درصد، افراد بین پنج تا ۱۵ سال ۲ درصد و افراد زیر پنج سال یک درصد مبتلایان استان را تشکیل می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با این وجود ۸۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان برای افراد بالای ۶۰ سال رخ داده است.

شیرانی روند شیوع کرونا در استان را برخلاف کشور که با چندین موج روبرو بوده است، دانست و گفت: روند شیوع کرونا در استان از ابتدا تاکنون هیچگاه با موج‌های شدیدی روبرو نشده بلکه در یک روند صعودی حرکت آرام و پیوسته‌ای داشته است.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه نخست امسال تا شهریورماه همواره آزمایش‌های منفی بیشتر از مثبت بوده است اما طی مهر و آبان ماه روند صعودی کرونا در استان شدت بیشتری پیدا کرد و موارد مثبت بستری بیش از موارد منفی گزارش شد.

شیرانی با اشاره به سطح‌بندی شهرستان‌های استان به مناطق قرمز، نارنجی و زرد، اظهار داشت: شهرستان‌هایی که روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تست (PCR)پی سی آر ۱۰ نفر از افراد مشکوک به کرونا مثبت شود، شهرستان‌های قرمز تلقی می‌شوند و برای مناطق نارنجی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۶ مبتلا و برای مناطق زرد چهار نفر مبتلا در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: برهمین اساس از روز شنبه شهرستان‌های سامان و کیار جزو شهرستان‌های قرمز، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، لردگان و خانمیرزا شهرستان‌های نارنجی و شهرستانهای بن و کوهرنگ نیز زرد تلقی شده و محدودیت‌های کرونایی متناسب با هر سطحی در این شهرستان‌ها تداوم می‌یابد.

شیرانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۴۵ نفر در این استان جان خود را بر اثر ابتلای به کرونا از دست داده‌اند، افزود: هم اکنون ۲۵۹ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال ۴۹ بیمار وخیم گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور کرونا در استان شیوع کرونا شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری

طاهری دبیر قرارگاه جهادی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه استان اجرا شد.

وی افزود: با همراهی و همکاری معلمان آموزش و پروش به صورت داوطلبانه ۲۰ درصد مدرسه استان رنگ آمیزی و بهسازی شده است.

طاهری اضافه کرد: طرح قرارگاه جهادی آموزش و پرورش از سه سال پیش آغاز شده که تا کنون بیش از هزار و ۱۰۰ هزار و فعالیت جهادی با همراهی ۶۰۰ معلم در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید

نهضت بهسازی و شاداب‌سازی مدارس کم‌برخوردار بروجن

وی ادامه داد: در این طرح در حوزه تعلیم و تربیت برای ارتقا علمی به چهار هزار دانش آموز کم برخودار آموزش داده شد.

عامریان دبیر کارگروه قرارگاه تربیتی کشور هم گفت: طر‌ح‌های جهادی در حوزه آموزش فرهنگی و محرومیت زدایی در ۳۳ هزار مدرسه کم برخوردار کشور اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • گشایش نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون