Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@05:09:24 GMT

۳۰ میلیون خانه بیمه حوادث طبیعی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۲۴۶۷

۳۰ میلیون خانه بیمه حوادث طبیعی می‌شوند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی تصویب و به دولت ابلاغ شده و در حال تدوین آیین نامه‌های اجرایی آن هستیم که بر این اساس ۳۰ میلیون خانه زیرپوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرد.

به گزارش برنا،غلامرضا سلیمانی با اعلام این مطلب، افزود: بر اساس این قانون، تمام املاکی که در کشور اشتراک برق دارند، تحت پوشش صندوق بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرند ضمن اینکه سرمایه اولیه این صندوق ۵۰ میلیارد تومان است و بقیه منابع آن از حق بیمه‌ای که مردم باید بدهند و دولت نیز تامین می‌کند، به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنگامی که میزان تعهد بیمه برای هر ملک ۳۰ میلیون تومان بود، ۶۰ هزار تومان دولت و ۶۰ هزار تومان صاحب ملک به طور ماهانه حق بیمه پرداخت می‌کردند اما اکنون میزان تعهد افزایش یافته است و در پی آن، حق بیمه نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته سلیمانی، پرداخت حق بیمه اجباری است و مبلغ آن روی قبض برق مصرفی هر خانه محاسبه می شود و بیمه آن را از اداره برق دریافت می‌کند. اکنون دولت باید حق بیمه صندوق بیمه حوادث طبیعی را تعیین کند. ضمن اینکه سبد دارایی صنعت بیمه ۴۲ هزار میلیارد تومان است و در هفت ماه اخیر معادل ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه‌ای (سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص ملی) نیز از ۲ و ۴ دهم به ۲ و ۶۶ دهم رسیده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه با تغییر آئین نامه‌ها، پول‌هایی را که در بانک داشتیم وارد بازار سرمایه کردیم، ‌افزود: علاوه بر عرضه سهام شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه، این شرکت‌ها در بورس سرمایه گذاری نیز کرده اند.

این مقام مسئول، میزان بازدهی بیمه زندگی را مطلوب دانست و افزود: ۱۴ و نیم درصد از سبد سرمایه‌ای مجموعه بیمه‌ای مربوط به بیمه زندگی است که در مقایسه با سال گذشته ۳۷ درصد در کشور افزایش یافته است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با گسترش بیماری کرونا، نگران بودیم مردم بیمه‌های زندگی را به دلیل کاهش درآمدها فسخ کنند، اما این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه‌ای در جهان به کشورهای توسعه یافته باز می‌گردد، افزود:‌ اکنون در دنیا ۴۶ تا ۵۰ درصد سبد دارایی و سرمایه‌ای بیمه‌ها مربوط به بیمه زندگی است.

به گفته سلیمانی، وجود بازارهای موازی قوی در کشور مانند بازار مسکن، طلا، ارز و سرمایه و روشن نبودن مزیت‌های بیمه زندگی در خانواده‌ها و وجود صندوق‌های بازنشستگی موجب شده است مردم به سمت بیمه زندگی نروند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره بیمه شخص ثالث و بدنه خودروها نیز گفت: ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور تحت پوشش بیمه شخص ثالث و سه میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بیمه بدنه دارند که بیشتر آن‌ها خودروهای گران قیمت هستند.

وی همچنین با بیان اینکه ورود چین به بیمه بازرگانی و قرار دادن بیمه درمان در بیمه بازرگانی موجب شد تا میانگین ضریب نفوذ بیمه‌ای جهانی افزایش یابد، گفت: اگر صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ را در زیر مجموعه بیمه بازرگانی محاسبه کنیم، ضریب نفوذ بیمه‌ای کشور به ۲ و ۹ دهم افزایش یافته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمه بیمه مرکزی بیمه حوادث رئیس کل بیمه مرکزی ضریب نفوذ بیمه ای افزایش یافته بیمه حوادث طبیعی صندوق بیمه بیمه زندگی حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری مادران بیکار غیرشاغل روستایی از طرح بیمه رایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد قیصرزاده با اشاره به سهمیه ۳۱۰ هزار نفری در کل کشور در مرحله اول، اظهار داشت: افرادی که پیش ثبت نام اولیه خود را تا پایان فروردین ماه انجام دهند در اولویت اول و از مزایای بیمه رایگان برخوردار خواهند شد.

وی به شرایط عضویت مادران اشاره کرد و افزود: نخستین شرط عضویت مادران، داشتن سه فرزند و تاریخ تولد فرزند سوم از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد، بیکار بودن دانست همچنین با توجه به پایین بودن نرخ باروری محل تولد فرزند که نباید بالای دو باشد، تمامی مادران استان مشمول این قانون خواهد شد. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه تمامی مادران مشمول می‌توانند به دفاتر کارگزاری‌های سطح استان برای ثبت نام مرحله اول مراجعه کنند بیان داشت: ۳۱۰ هزار نفر سهمیه کل کشور در مرحله اول بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند قرار خواهند گرفت.

قیصرزاده عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمیعت، نزدیک به دو میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت که مرحله نخست این طرح اواخر سال ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اجرایی شد، ۳۰۰ هزار نفر مشمول خواهند شد.

وی تصریح کرد: اواسط اسفند سال گذشته فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت اعلام شد. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام ادامه داد: در این مرحله ظرفیت زیر پوشش قرار دادن ۳۰۰ هزار نفر از این زنان در دستور کار قرار گرفته است.

قیصرزاده اضافه کرد: مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری کسانی هستند که از ابتدای آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آنان به دنیا آمده است و در مراحل بعدی نوبت به مادرانی می‌رسد که از سال ۹۹ یا ۹۸ صاحب فرزند سوم شده‌اند.

وی یادآور شد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۲۴ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مادران عشایری دارای سه فرزند بخوانند
  • برقراری بیمه اجتماعی رایگان برای مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر
  • سلسله اقدامات راهگشا برای حل مسائل صندوق‌های بازنشستگی
  • بهره‌مندی رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری ایلام از مزایای بیمه اجتماعی
  • سیلاب‌های افغانستان جان ۳۳ نفر را گرفت
  • برخورداری مادران بیکار غیرشاغل روستایی از طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق خسارت بدنی
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار
  • وقوع سیلاب در پنجشیر و ارزگان
  • افزایش سقف پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی چقدر اثرگذار است؟