Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمیدرضا کشفی، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آبگرفتگی برخی شهرهای کشور نظیر اهواز در اثر بارندگی‌های اخیر گفت: اگر بخواهیم علت عمدۀ این آبگرفتگی در سطح شهر اهواز را بیان کنیم، باید گفت که شبکۀ انتقال آب سطحی در این شهر وجود ندارد، بنابراین زمانی‌که شاهد بارش هستیم، آب سطحی به سیستم فاضلاب انتقال پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در تشریح این نکته که شبکۀ فاضلاب شهری اهواز دارای فرسودگی نزدیک به 50درصد است، اظهار داشت: وقتی آب سطحی به شبکۀ فرسودۀ فاضلاب انتقال پیدا می‌کند، شاهد بالازدگی و ایجاد مشکل برای مردم هستیم.

*تنها 20 درصد از قسط اول اعتبار صندوق توسعه به شبکۀ آب و فاضلاب اهواز اختصاص یافت

وی در پاسخ به این سوال که آیا اختصاص 100 میلیون یورو از صندوق توسعۀ ملی زمینۀ حل مشکلات فاضلاب اهواز را به وجود نیاورد، افزود: اعتبار 100 میلیون یورویی قرار بود، در دو قسط 50 میلیون یورویی پرداخت شود، لازم به تأکید است، با گذشت بیش از 9 ماه از سال 98 تنها 20 درصد از قسط اول به آبفای اهواز پرداخت شده و همکاران ما نیز بر اساس این تزریق مالی زمینۀ بهبود شرایط را فراهم می‌کنند.

کشفی با اشاره به این نکته که حل مشکل فاضلاب در اهواز به طور کامل باعث جلوگیری از آبگرفتگی نمی‌شود، تأکید کرد: سال گذشته که با مسئلۀ سیل در اهواز مواجه شدیم، شاهد حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور بودیم و آن‌ها بر ایجاد شبکۀ انتقال آب سطحی تأکید کردند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری اهواز می‌تواند مشکل شبکۀ انتقال آب سطحی را به تنهایی حل کند یا خیر، گفت: همانطور که می‌دانید، ایجاد و تکمیل شبکۀ انتقال آب سطحی به عهدۀ شهرداری‌ها است، اما با توجه به وجود نداشتن هیچ‌گونه شبکۀ انتقال آب سطحی در شهر اهواز، شهرداری این شهر توان مالی و فنی ایجاد و تکمیل شبکۀ انتقال آب سطحی را ندارد.

*لزوم شکل‌گیری شرکت تخصصی برای حل مشکل انتقال آب سطحی

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به این‌که در دنیا دو نوع سیستم انتقال آب سطحی و زیرزمینی به صورت مجزا و مرکب وجود دارد گفت: اگر سیستم انتقال آب در اهواز به صورت مرکب طراحی شود، آبفای کشور می‌تواند این مسئله را برعهده بگیرد اما سیستم‌های انتقال مرکب برای شهرهایی است که بارش گسترده‌ای در طی روزهای سال دارند و این سیستم گران‌قیمت از این نظر نمی‌تواند برای اهواز مناسب باشد.

کشفی در پایان با ارائۀ پیشنهادی به منظور حل مشکل شبکۀ انتقال آب سطحی شهر اهواز گفت: باید یک شرکت تخصصی با ردیف بودجۀ مجزا در کشور ایجاد شود و کار ایجاد و تکمیل شبکۀ انتقال آب سطحی در چند شهر کشور نظیر اهواز را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور آبگرفتگی اهواز اهواز شبکه انتقال آب سطحی فاصلاب آب و فاضلاب حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی از ظرفیت ۱۵ هزار میلیارد تومانی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد صدری مهر؛ مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو)، "مراکز نوآوری" را مراکزی مسئله‌محور خواند و اظهار کرد: در مراکز نوآوری، مسائل اساسی کشور تعریف می‌شود و به سمت حل مسئله حرکت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در اکوسیستم نیازمند یک ارتباط منطقی هستیم؛ افزود: شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان مراکز نوآوری و تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور میان آنها و اشتراک‌گذاری با یکدیگر یک ضرورت تلقی می‌شود که عدم شناخت این ضرورت در کشور احساس می‌شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مراکز نوآوری در استان‌ها گفت: استان‌ها نیز باید بر اساس ظرفیت‌ها خود اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کنند. مثلاً استان‌هایی مانند کرمان و یزد که مسائل معدنی زیادی دارند، باید دارای مراکز نوآوری معدنی باشند تا بتوانند به سؤالات صنایع معدنی استان خود پاسخگو باشند.

اولین کارخانه نوآوری طرح‌های پیشران صنعت برق راه‌اندازی می‌شود

به گفته وی، با توجه به اینکه امسال ظرفیت تخصیص اعتبار مالیاتی به تحقیق و پژوهش برای حل مسائل اساسی کشور داریم، مراکز نوآوری کشور با شبکه‌سازی نقش جدی‌تری را بازی خواهند کرد.

 وی همچنین از ظرفیت 15 همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه جهت حل مسائل اساسی کشور برای سال جاری خبر داد.

صدری مهر ادامه داد: طی دو روز برگزاری این گردهمایی که روز دوم آن فردا در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواهد بود، مسائل ایجاد این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به مدل مناسب این مراکز در کشور برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد که طی این گردهمایی، هسته اولیه ‌شبکه مراکز نوآوری شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • تکمیل طرح پمپاژ دایجوند با تزریق ۷۰ میلیارد ریال اعتبار
  • برای انتقال آب‌های سطحی باید علمی و اساسی وارد عمل شویم