Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدغلامرضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره برگزار شدن یا نشدن جشنواره فیلم فجر با توجه به شرایط کرونایی کشور، اظهار داشت: برخی با شکل برگزاری جشنواره مانند سال‌های گذشته مشکل دارند، ولی به نظر می‌رسد با توجه به شرایط شیوع کرونا امسال جشنواره شیوه برگزاری متفاوتی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با اشاره به برخی فضاسازی‌ها درباره احتمال برپایی مجازی جشنواره، آن را به دلیل امکان‌پذیر نبودن و خطر سرقت فیلم‌ها منتفی دانست و افزود: جدای از این موضوع که برپایی جشنواره سی و نهم در بهمن ماه واجب است، مطمئنا این دوره جشنواره با شیوه جدید برگزاری معنا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شرایط طوری باشد که مردم بتوانند به سینما بروند یا اینکه با شرایط ویژه بتوانند به سالن‌ها بیایند، می‌شود به اجرای فیزیکی و محدود فکر کرد، اما اگر شرایط باز شدن سالن‌ها فراهم نباشد طبیعتاً فقط فیلم‌ها مورد داوری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ما باید جشنواره را برای همه سینماگرانی که در این یکسال زحمت کشیدند، برگزار کنیم و با توجه به این موضوع که ما هیات انتخاب نداریم، امسال تمام فیلم‌ها داوری می‌شوند که این یک اقدام قابل‌توجه محسوب می‌شود.

این تهیه کننده سینما با اشاره به واکنش‌های منفی علیه برپایی جشنواره گفت: در این شرایط کمی به سینمای ایران و جشنواره ظلم شده است. در جامعه ما همه اتفاقات رخ می‌دهد و حتی فوتبال هم بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. نمی‌دانم چرا برخی مخالف برگزاری جشنواره فجر هستند؛ تنها علت این رفتار، شاید بودجه در نظر گرفته شده برای این جشنواره باشد که باید بگویم در واقع بودجه‌ای که دولت برای جشنواره در نظر می‌گیرد به اندازه تولید یک فیلم سینمایی است و مابقی هزینه‌ها را اسپانسرها پرداخت می‌کنند که طبیعتاً اگر جشنواره برگزار نشود، اسپانسری هم وجود ندارد.

موسوی خاطرنشان کرد: به هرحال سینمای ایران نیاز به برگزاری جشنواره ملی خود با شیوه نو دارد و ما نباید اجازه بدهیم این ویروس منحوس، زندگی ما را تعطیل کند. ما باید با توجه به حفظ پروتکل‌های بهداشتی به زندگی خود ادامه دهیم و به عقیده من جشنواره فیلم فجر هم مانند بقیه رویدادهایی که در دنیا برگزار می‌شود، باید با شیوه جدید برگزار شود.

به گزارش ایرنا، فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه منتشر شد که باعث برخی اظهار نظرها موافق و مخالف درباره برگزاری شدن یا نشدن جشنواره را در رسانه‌های مختلف مطرح کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا جشنواره فیلم فجر غلامرضا موسوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جشنواره فیلم فجر غلامرضا موسوی ویروس کرونا جشنواره فیلم فجر غلامرضا موسوی اخبار کنکور جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

محسن زارعی در نشست ستاد امتحانات آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک مراکز آزمون سطح کشور تا سال ۱۴۰۷ استاندارد می‌شوند، گفت: در راستای تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست، اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

وی اظهار کرد: تامین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تامین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

زارعی تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آنها، تقریبا یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملا بررسی و نقاط ضعف کاملا احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.  

زارعی با اشاره به پراکندگی استان کرمان بر همکاری استانداری در راستای تجهیز حوزه‌های امتحانی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد