Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد با اشاره به اعلام محدودیت‌های جدید برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه وضعیت استان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده است، گشایش‌هایی را از هفته آینده در فعالیت اصناف شاهد هستیم.

محمدعلی طالبی پنجشنبه شب در گفت و گویی ضمن قدردانی از همکاری مردم، اصناف و کسبه در رعایت محدودیت‌های کرونایی استان، اعلام کرد: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی، لبنیاتی، مواد پروتئینی، برنج فروشی و مراکز عرضه حبوبات، میوه و تره بار، عطاری ، خواربار، تجهیزات پزشکی، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای فقط بخش ارزاق عمومی، رستوران‌ها و فست فودها به صورت بیرون بر تا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب مجاز به فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد پیشگیری از مقابله با کرونا در یزد ادامه داد: مسوولان سایر اصناف تا ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه مجاز به فعالیت هستند و پس از این ساعت باید مراکز کسب و کار خود را تعطیل کنند.

طالبی از تعطیلی سایر مشاغل گروه سه و چهار در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: قهوه خانه ها، چایخانه ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی، رستوران‌ها به صورت حضوری تعطیل است، آموزش حضوری مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه‌های خصوصی، موسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه نیز همچنان تعطیل است.

استاندار یزد با اشاره به تغییر رویکرد در اداره ها گفت: اداره های ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی می‌تواند نسبت به کاهش حضور یک سوم از نیروها اقدام و فعالیت خود را با حضور دو سوم نیروها ادامه دهد.

وی افزود: فعالیت در سایر اداره ها و دستگاه‌ها باید با حضور یک دوم نیروها با تشخیص مدیریت استانی انجام شود.

طالبی ادامه داد: برگزاری جلسه های ادارای تا سقف ۲۰ نفر با رعایت فاصله و دستورالعمل ها، تعطیلی مراسم‌های مذهبی نظیر نماز جمعه و جماعت و ممنوعیت تجمع‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از دیگر مصوبات به شمار می‌آید.

استاندار یزد از تداوم طرح محدودیت ترافیکی خبر داد و گفت: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان همچنان ادامه دارد و مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی است و تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱  تا چهار بامداد روز بعد ممنون است. 

رییس ستاد پیشگیری از مقابله با کرونا در یزد یادآور شد: آمار ابتلا به ویروس کرونا در پرتو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته توسط مردم کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است و  اوج بستری بیماران در سه هفته پیش به هزار و ۲۰۰نفر رسید، ولی هم اکنون به ۵۳۰ نفر رسیده است که کاهش ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

استاندار یزد با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ گفت: این به معنای رفع مشکل نیست و هر زمانی که مسایل بهداشتی را رعایت نکنیم، شرایط بار دیگر برایمان سخت می شود.

طالبی از مراجعه روزانه بیش از ۱۰۰ فرد مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی به عنوان زنگ خطر در استان یاد کرد و ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنم در هفته‌های آتی نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یزد استان استان یزد محدودیت کرونا استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: جماران

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار نارنجی ‌هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • صدور هشدار نارنجی؛ شروع باد و باران شدید از فردا
  • صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری