Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز هر بشکه نفت در واکنش به توافق اعضای اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید و پایان ابهامات درباره سرنوشت اتحاد بزرگترین تولیدکنندگان جهان، به سوی مرز ۵۰ دلار پیشروی کرد.

بهای معاملات نفت در لندن پس از این که روز پنج شنبه در بالاترین حد ۹ ماه اخیر بسته شد، روز جمعه ۱.۸ درصد صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت را در ژانویه آغاز می کند و وزیران برای تصمیم‌گیری درباره گام بعدی، دیدارهای ماهانه خواهند شد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره این توافق گفت: با توجه به عدم قطعیت بازار نفت تصمیم افزایش تدریجی تولید نفت اوپک پلاس، تصمیم عاقلانه‌ای است. جلسات ماهانه نیز می تواند به حفظ ثبات در بازار و رسیدن به قیمت‌های منصفانه کمک کند.

زنگنه بعد از دوازدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس گفت: تصمیم که گرفته شد این است که برای ژانویه سال ۲۰۲۱، کاهش تولید اوپک پلاس به ۷.۲ برسد و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کند.وی ادامه داد: برای ماه های بعد جلسات وزارتی اوپک پلاس برگزار می شود البته تسهیل توافق کاهش تولید نیز در هر ماه نباید بیشتر از ۵۰۰ هزار بشکل در روز باشد.

وزیر نفت افزود: این اجلاس تاکید داشت در جلسات اتی برای ماه های بعد تصمیم گیری شود. تصمیمات بعدی لزوما افزایش تولید نیست و ممکن است سطح کاهش تولید با توجه به شرایط بازار افزایش پیدا کند.به گفته زنگنه این تصمیم برای ۴ ماه آینده است.

 توافق روز پنج شنبه وزیران اوپک پلاس با توجه به اختلاف شدیدی که میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی وجود داشت، از شکست همبستگی این گروه جلوگیری کرد.

ایسنا در گزارشی تاکید کرد: مذاکرات رسمی میان ۱۳ عضو اوپک در ۳۰ نوامبر به بن بست خورد و باعث شد مذاکرات روز بعد با روسیه و هشت تولیدکننده دیگر متحدشان را به تاخیر بیاندازند. مذاکرات به حدی تنش داشت که این گروه برخلاف معمول، تصمیم گرفت اظهارات وزیران در مراسم گشایش مذاکرات را پخش نکند.

به گفته منابع آگاه، امارات متحده عربی حاضر نشد از پیشنهاد عربستان سعودی برای حفظ محدودیت عرضه ۷.۷ میلیون بشکه در روز به مدت سه ماه دیگر حمایت کند و اصرار داشت کشورهایی مانند روسیه، عراق و نیجریه که به تعهداتشان برای کاهش تولید به طور کامل عمل نکرده اند، مسئول شناخته شوند.

توافق اخیر پس از یک هفته مذاکره حاصل شد و رضایت اعضایی که نگران شکنندگی بازار مانده اند و همچنین کشورهایی که خواهان تولید بالاتر برای سود بردن از قیمتهای بالاتر بودند را فراهم کرد. بهای نفت در هفته‌های اخیر تحت تاثیر خوش بینی به ساخت واکسنهای کووید ۱۹ و کمک آنها به تقویت تقاضا برای سوخت روند افزایشی داشته است.

وزیر انرژی عربستان در واکنش به مانور رسانه‌ها بر موضوع اختلافات رد اوپک پلاس تاکید کرد:از اختلافات داخلی اوپک پلاس جنگ ستارگان نسازید!

روز گذشته دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.این نشست از طریق ویدیوکنفرانس با حضور ۲۳ کشور عضو برگزار شد.

لیبی، ایران و ونزوئلا همچنان از مشارکت در کاهش تولید معاف خواهند بود و با وجود رشد سریع تولید لیبی پس از آتش بس داخلی، شاهزاده عبدالعزیز گفت: این کشور جنگ زده اجازه خواهد داشت تا زمانی که به ثبات سیاسی برسد، به تولید ادامه دهد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی درباره این مذاکرات گفت: بسیار خسته کننده بود. اگر می خواهید با ۲۳ کشور همکاری کنید، باید روحیه انعطاف پذیری داشته باشید.

تحت توافقی که روز پنج شنبه اعلام شد، گروه اوپک پلاس تولیدش را در ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهد و پس از آن وزیران هر ماه برای بررسی شرایط بازار و تغییر احتمالی مفاد پیمان محدودیت عرضه دیدار خواهند کرد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی سابق روسیه که ماه گذشته به مقام معاون نخست وزیر ارتقا یافت، اظهار کرد: تغییر برنامه تولید ماهانه به شکل افزایش یا کاهش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز فراتر نخواهد رفت. بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به رسانه ها اعلام کرد این توافق تا زمانی که مجموع افزایش به دو میلیون بشکه در روز برسد، به قوت خود باقی می ماند.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1462641

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ۵۰۰ هزار بشکه بشکه در روز کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

امید نسیمی در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های استان با بیان اینکه در ۱ ماهه گذشته ۱ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۶۰۵ تردد در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱ میلیون و ۵۷۷ هزارو ۸۹۴ تردد ثبت شده بود افزایش ۱۰ درصدی را شاهد هستیم.

او با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۸۵۱ هزار و ۴۸۲ تردد در مبادی ورودی و ۸۸۴ هزار و ۱۲۳ تردد نیز در مبادی خروجی استان ثبت شده تصریح کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۷ درصدی تردد را در مبادی ورودی و ۱۳ درصدی را در مبادی خروجی استان شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل در یک ماهه گذشته محور اردبیل-آستارا و بالعکس، اردبیل-نیر و بالعکس و اردبیل-مغان بالعکس را جزو محور‌های پرتردد استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۱۲۴ تردد در محور اردبیل- آستارا و بالعکس، ۱ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۵۸۰ تردد در محور اردبیل-نیر و بالعکس و ۷۵۸ هزارو ۲۱۳ تردد نیز در محور اردبیل-مغان و بالعکس به ثبت رسیده است.

نسیمی در یک ماهه گذشته از ثبت ۱ میلیون و ۳۴ هزار و ۵۴۷ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل خبرداد و بیان کرد: در مدت یاد شده ۲۹ هزار و ۹۵۳ تردد در محور مشگین شهر-کنگرلو، ۴۳ هزار و ۸۷۳ تردد در محور بران-قره آغاج و ۶۷ هزار و ۱۱۹ تردد نیز در محور هیر-سه راهی فاراب ثبت شده است.

او با بیان اینکه این میزان ۱۰ درصد از کل تردد استان را شامل می‌شود اظهار کرد: میانگین سرعت متوسط استان ۷۳ کیلومتر است که انتظار داریم رانندگان برای حفظ جان خود و سایر مترددین در جاده به علائم راهور توجه کرده و سبقت و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل فعالیت ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط، ۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و ۴۱ دوربین نظارت تصویری را در محور‌های استان اردبیل یادآور شد و از مردم خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل تماس بگیرند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • جزییات فروش دایون Y7 با اقساط ۴۸ ماهه
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳