Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، استان از شرایط قرمز کرونا خارج شده و دیروز موردی از فوتی بر اثر این بیماری ثبت نشده است.

او با بیان اینکه از ۲۷ شهرستان در خوزستان، ۱۰ مورد در شرایط نارنجی و ۱۷ شهرستان در شرایط زرد هستند، افزود: شهرستان‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بهبهان، لالی، هفتکل، رامشیر و شوشتر وضعیت نارنجی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاتی شهرستان‌های آغاجاری، اندیکا، باغملک، باوی، ماهشهر، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوش، مسجدسلیمان، هندیجان، هویزه، کارون و گتوند را در وضعیت زرد عنوان کرد و بیان داشت: در شهرستان‌های نارنجی مشاغل گروه یک و ۲ مجاز به فعالیت هستند و تعطیلی مشاغل گروه ۳ و ۴ ادامه دارد و اجازه فعالیت ندارند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خوزستان ادامه داد: در شهرستان‌های نارنجی ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی این شهرستان نیز با یک سوم کارکنان فعالیت کرده و مابقی به صورت نوبت کاری خواهند بود، در ادارات خدمات دهنده همچون بانک‌ها نیز ۵۰ درصد کارکنان در محل کار حاضر باشند و مابقی در صورت نیاز با صلاحدید مدیران به صورت حضوری یا غیرحضوری فعالیت خواهند کرد.

او با بیان اینکه در شهرستان‌های زرد، مشاغل گروه یک و ۲ و ۳ مجاز به فعالیت و شهرستان‌های گروه ۴ همچنان تعطیل هستند، اظهار داشت: در شهرستان‌های زرد کارکنارن ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی این شهرستان نیز با دو سوم کارکنان فعالیت کرده و مابقی به صورت نوبت کاری خواهند بود، در ادارات خدمات دهنده همچون بانک‌ها نیز ۱۰۰ درصد کارکنان در محل کار حاضر باشند.

این مقام مسئول با اشاره به ابلاغ شیوه نامه اجرایی فعالیت مشاغل و ادارات به سازمان صمت و فرمانداری‌ها و ادارات، تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت تردد در شهر‌های نارنجی تا اطلاع ثانوی همچنان ادامه دارد و در صورت تصمیم گیری جدید درباره آن اطلاع رسانی می‌شود.

رضا نجاتی گفت: در شهر‌های نارنجی خورو‌های با پلاک بومی اجازه خروج و خودرو‌های با پلاک غیربومی اجازه ورود ندارند و رفت و آمد در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع است، ضمن اینکه ساکنان اهواز که خودروی با پلاک غیربومی دارند و کارمندانی که محل کارشان خارج از این شهر است، می‌توانند با کارت شناسایی و گواهی محل خدمت تردد کنند و پلیس در این زمینه با آن‌ها همکاری خواهد کرد.

او در ادامه ضمن درخواست از شهروندان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با همه گیری کرونا، بیان کرد: با همکاری مردم خوزستان و به ویژه اهواز آمار مبتلایان کاهش یافته که رضایتمندی خوبی بین مردم از اعمال محدودیت‌ها را به دنبال داشته و برخی خواستار ادامه محدودیت‌ها شدند.

نجاتی با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و سردتر شدن هوا نسبت به موج زمستانی کرونا در استان هشدار داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص زمستان، از شهروندان می‌خواهیم همچنان اصول بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند تا در این فصل با افزایش بیماری‌ها و کاهش ظرفیت بیمارستان‌ها، غافلگیر نشویم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی بیماری کرونا تعطیلی اصناف مشاغل گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید

فرماندار شهرستان خوروبیابانک گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از شامگاه امروز و ادامه‌دار بودن آن، لازم است مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیداً خودداری کنند.

احمد رضا طحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: وقوع بارندگی شدید موجب آب‌گرفتگی و وقوع سیلاب در بسیاری از مناطق شهری، روستایی و کوهستانی شهرستان خوروبیابانک شده است که پس از اعلام هشدارهای هواشناسی طی چند روز گذشته تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از شامگاه امروز و ادامه‌دار بودن آن، لازم است مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیداً خودداری کنند.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک افزود: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارش رگباری باران طی هفته جاری همراه با آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و فعالیت رودخانه‌های فصلی، مردم به توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

کد خبر 747365

دیگر خبرها

  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان