Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، استفاده از مانکن زنده اولین بار در مشهد صورت گرفت که موجی از انتقادات را به وجود آورد. این کار خلاف قانون بوده و همان روزها رئیس اتاق اصناف مشهد، مرکز استان خراسان رضوی گفته بود: حضور مانکن زنده به هر نحو در ویترین فروشگاه‌های پوشاک، منسوجات، کیف و کفش ممنوع است.

وی این اقدام را «بر خلاف ضوابط انتظامی دانسته» و اظهار کرد: این عمل غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند با آن فروشگاه برخورد لازم صورت گرفت اما به نظر نمی‌رسد که این اقدام «غیر انسانی» تمامی داشته باشد و در سایه سهل انگاری، عدم نظارت و برخورد لازم در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی است.

 

اولین بار در سال ۹۵ بود که استفاده از مانکن زنده توسط فروشگاه‌های صهیونیستی در رسانه‌های داخلی و خارجی انعکاس پیدا کرد. بنابر اعلام رسانه‌های اسرائیل به گفته رسانه های صهیونیستی، عابران گفته‌اند: «که ما ابتدا فکر می‌کردیم این زنان مانکن های چوبی هستند که برای نمایش لباس‌ها در ویترین قرار گرفته‌اند اما با جابجا شدن و پلک زدن آنها فهمیدیم که اینها انسان هستند.»

حالا و پس از گذشت ۴ سال، پای مانکن‌های زنده به ایران و متاسفانه کرمانشاه نیز باز شده و برخی از فروشگاه‌های مناطق به اصطلاح لاکچری دست به چنین اقدام غیر انسانی و غیر اخلاقی زده‌اند.

در همین خصوص، یکی از بوتیک‌های واقع در خیایان کسری به صورت علنی در پیج اینستاگرام خود فیلم و تصاویر زننده‌ای از مانکن‌های زنده منتشر کرده است. کشف حجاب علنی در تمامی تصاویر و فیلم‌ها مشهود است و این صفحه رسمی نیز ابایی برای انتشار آن‌ها ندارد.

حال باید دید واکنش مسئولین و متولیان امر در خصوص رواج این شیوه تبلیغی که ابتدا توسط صهیونیست‌ها صورت گرفته است چه چیزی است، آیا نهایتا با چند تذکر ساده کار به پایان خواهد رسید یا برنامه جدی برای مقابله با چنین کارهایی که امنیت اخلاقی و روانی جامعه را هدف قرار داده در دستور کار قرار می‌گیرد؟

انتهای پیام/ح

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل کرمانشاه مشهد اروپا خبرگزاری فارس مانکن زنده مانکن زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای دارشیرخان از وضعیت نامناسب جاده + فیلم

روستای دارشیرخان از توابع شهرستان کرمانشاه است. این روستا آب و هوای کوهستانی دارد و به همین دلیل در بیشتر سال با بارندگی همراه است. جاده این روستا در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و هنگام بارندگی این جاده گل آلود می‌شود و تردد برای اهالی با دشواری صورت می‌گیرد. به گفته شهروند خبرنگار ما چندین بار‌ها تصمیم به زیرسازی این جاده کرده اند، اما تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.

فیلم ارسال شده را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمانشاه

بیشتر بخوانید:

جاده فرسوده روستای سرزه نیازمند بهسازی است + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رسانه‌های دیگر به کمک شعر بیایند
  • گلایه اهالی روستای دارشیرخان از وضعیت نامناسب جاده + فیلم
  • فعالیت صنف رستوران ها و اغذیه ها تنها به صورت بیرون بر در ماه رمضان
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • خرید انواع ویپ و پاد به صورت عمده و تکی با بهترین قیمت
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • کشف بیش از هزار قطعه مرغ زنده قاچاق در قاین
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد