Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری بورس کالا، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان مطلب بالا اظهار داشت: مجلس به دنبال آن است تا با تصمیم گیری پیرامون طرح جامع فولاد، کل محصولات به طور مستمر و برنامه زمان‌بندی دقیق در بورس کالا عرضه شود تا ضمن ایجاد شفافیت، واسطه‌های مخرب نیز از این صنعت حذف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با عرضه کل فولاد در بورس کالا و البته در کنار تامین نیاز داخل توجه ویژه به صادرات، شاهد بهبود تولید و حذف قیمت‌های کاذبی که به واسطه عرضه فولاد خارج از بورس شکل می‌گرفت خواهیم بود.

پاک فطرت تاکید کرد: معتقدم کلید حل مشکلات بازار، شفافیت است و هر چه عرضه محصولات را به سمت بورس کالا برود، به طور خودکار نقش واسطه ها و دلالان کمرنگ می شود و تولیدکننده انگیزه می گیرد.

حمایت از مردم

وی با اشاره به اینکه مجلس موافق دستوری شدن قیمت‌ها نیست، گفت: فولاد صنعتی استراتژیک و مهم است که قیمت آن بازارهای زیادی از جمله مسکن و خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد، پس با تمرکز عرضه فولاد کشور در بورس کالا نه تنها به تعادل بازار فولاد کمک کرده ایم بلکه به طور مستقیم با تنظیم قیمت های مسکن و خودرو و سایر محصولات از مصرف کننده نهایی که همان مردم هستند به دنبال حمایت بوده‌ایم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز مسکن بازار نابسامانی دارد که یکی از دلایل آن نوسان قیمت فولاد در بازار است، بنابراین با ورود کامل فولاد به بورس کالا علاوه بر کنار رفتن بخش کاذب و هیجانی قیمت‌ها، کار دستگاه های نظارتی نیز هدفمند می شود چراکه این دستگاه ها به جای سرکشی به کل بازارهای کشور اگر به ردیابی محصول خارج شده از بورس و تزریق آن به بخش تولید نظارت کنند، تقریبا همه مشکلات بازار و تلاطم قیمتی مرتفع می شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از گفته های خود به جلسه کمیسیون صنایع و عمران مجلس با وزیر صمت اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما به وزیر صمت عرضه همه فولاد تولیدی در بورس کالا بود که دیگر محصول با قیمت گران به دست مصرف کننده نرسد که به نظر می رسد با نگاه مثبت وزیر این اقدام در حال جریان است.

براساس این گزارش، به تازگی علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت اعلام کرد که وزارت صمت به دنبال قیمت گذاری دستوری فولاد یا هر محصول دیگری نیست بلکه مدافع تولید و شفافیت به کمک بورس کالاست.

به گفته رزم حسینی بورس کالا آمده است تا شفافیت و رقابت ایجاد کند و همه کالاها در آن معامله شود که وزارت صمت نیز به دنبال تقویت تولید و بورس کالاست.

برچسب‌ها بورس کالا فولاد انجمن تولید کنندگان فولاد ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بورس کالا فولاد انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی بورس بورس کالا فولاد انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی بورس اخبار کنکور بورس کالا قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بورس کالا، این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱است، با قیمت پایه ۹۴ میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم، و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط اعلامی مندرج در آگهی بورس کالا، فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عرضه می‌شود.

بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، عرضه سبد زعفران محصول تولید سال ۱۴۰۱ بر پایه استاندارد ملی ایران (شامل رشته‌ای بریده درجه یک ۶/۳۹ درصد، رشته‌ای بریده درجه دو ۲۲/۸۱ درصد، رشته‌ای بریده درجه سه ۲۶/۷۳ درصد، رشته‌ای درجه یک ۲۱/۳۲ درصد، رشته‌ای درجه دو ۱۹/۶۰ درصد، رشته‌ای درجه سه ۳/۱۰ درصد و زعفران دسته‌ای ۰/۰۵ درصد) است.

بر اساس اطلاعات اعلامی؛ محل تحویل این محصول، استان خراسان رضوی- شهرستان مشهد، بلوار سازمان آب، بعد از دفتر روزنامه خراسان، اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان مشهد بوده و محصول در بسته‌های نایلونی مخصوص پلمپ شده‌ی حداکثر ۵ (پنج) کیلوگرمی بسته بندی شده است که حداقل خرید مجاز ۱۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

در آگهی این عرضه آمده است: خریدار قبل از خرید، مکلف به رویت کالا و کسب اطمینان از کیفیت آن هستند و درصورت عدم تحویل کالا حداکثر تا ۶ (شش) روز کاری پس از مهلت مجاز تحویل، خریدار مشمول پرداخت هزینه انبارداری معادل ۴۰ (چهل) ریال برای هر گرم کالای باقی مانده (روزانه) از موعد زمان تعیین شده خروج کالا خواهند بود وافت احتمالی کیفی ناشی از عدم خروج به موقع کالا نیز بر عهده خریدار خواهد بود.

آنالیز محصول عرضه شده نیز مطابق جدول شماره ۱ فیزیک و شیمیایی استاندارد ملی (۱-۲۵۹) است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روز سیمانی‌ها
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد