Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:25:12 GMT

۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در کهنوج احداث شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۳۲۹۲

۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در کهنوج احداث شد

وحدت عیدی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان‌های کهنوج، فاریاب، رودبار، قلعه‌گنج و منوجان که با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسوولان برگزار شد بیان داشت: کهنوج، شهرستانی کشاورزی است و کشاورزی آن از روش سنتی به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه دولت در بخش کشاورزی خدمات زیادی انجام داده است اظهار داشت: هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه در این شهرستان تعداد ۳۰ واحد صنعتی داریم گفت: از این تعداد، ۲۶ واحد فعال، ۲ واحد غیرفعال و ۲ واحد صنعتی دیگر نیمه‌فعال است.

عیدی اضافه کرد: در کهنوج تعداد یازده معدن فعال و ۹ معدن نیمه‌فعال داریم که بیشتر این معادن در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی، موسسه ملل به عنوان معین اقتصاد مقاومتی کهنوج انتخاب شد.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل طرح‌های اقتصادی این شهرستان فراهم کردن گاز و زیرساخت‌ها است گفت: چند واحد صنعتی مهم همچون کارخانه تیتانیوم کهنوج نیازمند گاز است و باید گازرسانی به شهرک صنعتی و مجموعه تیتانیوم انجام شود.
فرماندار کهنوج با بیان اینکه برای عمران شهری نیازمند اعتبار هستیم تصریح کرد: باید برای کهنوج، یک کمربندی ایجاد کنیم چون تمامی خودروهای سبک و سنگین از وسط شهر عبور می‌کنند.

 کهنوج در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها کهنوج اقتصاد مقاومتی کشاورزی جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهنوج اقتصاد مقاومتی کشاورزی جیرفت کهنوج اقتصاد مقاومتی کشاورزی جیرفت اخبار کنکور اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برآوردهای اولیه خسارت واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای اخیر در ۱۵ شهرستان جنوبی استان را بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان برآوردهای اولیه خسارت واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای فروردین امسال در 15 شهرستان جنوبی استان سیستان و بلوچستان را بیش از 2100 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان  افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر،دشتیاری، راسک می باشد.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیر به بیش از 17 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم، هشت هزار و 570 هکتار اراضی باغی، 19 واحد گلخانه، 844 واحد دامداری روستایی و عشایری، سه هزار و 516 راس دام سبک و سنگین، 342 کلنی زنبور عسل، 6 واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی، 888 حلقه چاه کشاورزی، 81 دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، 200 رشته قنات، 77 هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، 299 کیلومتر جاده بین مزارع، 507 کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، 1115 بندسار و سازه آبخیزداری و 98 باب استخر ذخیره وارد شده است.

سیدحسینی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور و ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسارها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت‌رسانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: کار مرمت و بازسازی جاده‌های دسترسی، قنوات و احیای بندسارها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی