Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها _مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تعداد تست‌های کرونایی در آزمایشگاه مرجع استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، با شیوع ویروس کرونا در جهان، جوامع مختلف در اندیشه غلبه بر این ویروس هزار چهره برآمدند، و هر روز روشی جدید برای مقابله و حتی درمان این ویروس در رسانه‌ها دست به دست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای غلبه بر ویروس کرونا همه کشورها و کارشناسان متفق‌القول، معتقد بوده و هستند که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات از موثرترین روش‌ها به شمار می‌رود.

با همه تفاسیر افرادی که از رعایت دستورالعمل‌ها برای کنترل کرونا سرپیچی می‌کنند، خود و دیگران را در معرض خطر ابتلا و مرگ قرار می‌دهند.

اگر شناسایی افراد مبتلا و ناقل به درستی انجام شود تا حدود زیادی می‌توان به ریشه‌کن کردن این ویروس امیدوار بود، و برای این مهم بی‌تردید نیازمند امکانات و تجهیزات برای انحام تست‌های گسترده هستیم.

مطابق آمار ارائه شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان، میزان بروز کرونا در استان دو برابر نیم میانگین کشوری است، که در صورت عدم توجه مناسب، شاید فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر رخ بدهد.

با توجه به میزان مبتلایان و بروز ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات، افزایش تست و بیماریابی مناسب می‌تواند گامی موثر در کاهش ابتلا و کنترل شیوع ویروس کرونا باشد.

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این دستگاه 5 کاناله با 5 لیزر مختلف می تواند 5 ژن از جمله کرونا و آنفولانزا را همزمان شناسایی کند.

قاسم قلم فرسا افزود: این دستگاه یکی از به روزترین دستگاه‌های جهان و تولید سال 2020 است، که علاوه بر افزایش دقت در تشخیص بیماری به افزایش سرعت تشخیص کمک می‌کند.

آخرین آمار کرونا در ایران| فوت 347 نفر در 24 ساعت گذشتهآغاز ثبت نام برای واکسیناسیون علیه کرونا در پایتخت روسیهمحدودیت‌های کرونایی در 3 شهر خراسان شمالی/ خدمات اداری فقط با «کارت ملی» ارائه می‌شود

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون با ورود این دستگاه به استان سایر وسایل و دستگاه‌های جانبی آن نیز خریداری و نیروهای مورد نیاز جذب شد که منجر به افزایش مطلوبیت کمیت و کیفیت امور آزمایشگاهی ما در بحران کرونا شده‌است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کیت‌های تشخیصی کرونا نیز به مدد تلاش و پشتکار محققان و فناوران کشور، عمدتاً ایرانی هستند و موجب افزایش دقت آزمایش‌ها شده‌است.

قلم فرسا با اشاره به اینکه از مرحله‌ای که نمونه به آزمایشگاه ارسال و نتایج آماده می‌شود حدود 12 تا 18 ساعت زمان نیاز است افزود: اما هم‌اکنون با کمک این دستگاه جواب نمونه‌ها پس از 24 ساعت اعلام می‌شود.

انتهای پیام/541/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی امور آزمایشگاه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این معضل در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان بیسار بیشتر است و دی‌ماه سال گذشته، یک پسر ۹ ساله در روستای «سرآبتاوه» مورد حمله سگ ولگرد قرار گرفت.

وی بیان داشت: این کودک از ناحیه صورت و دست مورد حمله قرار گرفت و به کما رفت و اکنون پس از ۱۰۵ روز همچنان در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری، در حالت کما و زیر دستگاه «این توبه» قرار دارد.

رضائیان تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها و روستاها وجود سگ‌های ولگرد است که علاوه بر خطرات جانی حمله به انسان‌ها، باعث شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان می‌شود.

کد خبر 6081078

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت