Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید هادی سید افقهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ابعاد ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی خاطرنشان کرد: گرچه مقامات رژیم صهیونیستی متهم شماره یک اقدام تروریستی علیه دانشمند دفاعی-هسته ای ایران هستند اما قدر مسلم آن است که مثلثی خبیث شامل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و دونالد ترامپ در راس همه عملیات های خرابکارانه در داخل ایران از جمله عملیات های تروریستی و سایبری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: بن سلمان بعد از شکست ترامپ در وضعیت خوبی قرار ندارد زیرا رییس جمهوری منتخب ایالات متحده از جمله افرادی بود که در زمان قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در ترکیه از وضعیت حقوق بشر و حقوق زنان در عربستان انتقاد کرد. با این اوصاف بن سلمان ممکن است در قدرت باقی بماند ولی آن قدرت سابق را نخواهد داشت و بایدن در موضوع حقوق زنان و آزادی زندانیان سیاسی با وی کنار نخواهد آمد.

وی به وجود گزارش هایی مبنی بر دیدار اعضای تیم دیپلماتیک بایدن با پسرعموهای بن سلمان و دیگر اعضای خانواده سعودی و مخالفان بن سلمان اشاره کرد و گفت: خبرها درباره تبعید برخی اعضای خانواده سعودی و پسرعموها و عموی بن سلمان به دستور وی این گمانه را تقویت می کند که وی به شدت از آمدن بایدن نگران است و روند تصفیه حساب سیاسی با رقبای خود را تشدید کرده است.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین پرونده های فساد نخست وزیر رژیم صیهونیستی را یادآور شد و گفت: در حالی که نتانیاهو باید منتظر رفتن به دادگاه بعد از کناره گیری از قدرت باشد، وضعیت ترامپ هم بهتر از وی نیست و اتهامات زیادی درباره پولشویی، فساد اخلاقی و فرار مالیاتی علیه وی وجود دارد که باید بعد از پایان دوره ریاست جمهوری به آنها پاسخ دهد.

سیدافقهی ادامه داد: نتانیاهو، ترامپ و بن سلمان در وضعیت بحرانی قرار دارند و برای همین تلاش کردند با ترور شهید فخری زاده شوکی را به منطقه وارد کنند و معادلات، رویکردها و اولویت‌ها را در منطقه و ایران تغییر دهند.

وی، توان دفاعی ایران در کنار نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی را از جمله عوامل نگرانی های مثلث ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان دانست و گفت: آمریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها تصور می کنند با ترور شهید فخری زاده توان بازدارندگی ایران را کاهش داده اند.

واکنش ایران خارج از روش های سنتی گذشته خواهد بود

سیدافقهی با اشاره به واکنش های داخلی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه دانشمند دفاعی-هسته ای کشور گفت: بر اساس بیانات مقامات ارشد ایران که بر ضربه هوشمند تاکید کرده و اعلام کرده اند که در تله اسرائیل نخواهند افتاد، مشخص نیست که نحوه پاسخ ایران به این اقدام تروریستی چه خواهد بود اما قدر مسلم آن است که نزاع بین طرفین وارد مرحله پیچیده ای شده و از روش های معمول خارج شده است و واکنش ایران هم خارج از روش های سنتی گذشته خواهد بود.

وی، اقدامات تروریستی علیه ایران را بخشی از یک طرح کلان آمریکایی-اسرائیلی عنوان کرد که هدف آن تضعیف جمهوری اسلامی در همه ابعاد سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تحریم های آمریکا علیه اقتصاد ایران و ممانعت از فروش نفت و تراکنش مالی ایران در سطح بین الملل، خاطرنشان کرد: مثلث سعودی، آمریکایی و صهیونیستی همه ظرفیت های خود را در تخصص های مختلف به کار گرفته است تا هم نفوذ منطقه ای ایران را کاهش دهد و هم در داخل کشور موجب شورش و اغتشاش و اعتراضات خیابانی شود.

ترامپ دنبال ناهموار کردن راه بایدن است

سیدافقهی با اشاره به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال پذیرش برجام توسط جو بایدن نامزد پیروز انتخابات این کشور تصریح کرد: هدف ترامپ از اقدام تروریستی علیه ایران در شرایط حاضر ناهموار کردن راه برای نزدیک شدن بایدن به ایران است.

وی گفت: ترامپ که دیگر امیدی به افزایش فشارها به ایران ندارد و باید کاخ سفید را ترک کند حتی بر اساس گزارش های درز کرده در رسانه های آمریکا قصد حمله نظامی محدود به ایران را هم داشت که با مخالفت شدید ژنرال های آمریکایی از جمله وزیر دفاع مواجه شد.

این کارشناس مسائل بین الملل، تصریح کرد: ژنرال های آمریکایی درباره هر گونه ماجراجویی علیه ایران به ترامپ هشدار دادند و تاکید کردند که آمریکا ممکن است نتواند تبعات جنگ را مهار و تمام کننده جنگ باشد که این موضوع حتی به استعفای وزیر دفاع آمریکا منجر شد.

ترور شهید فخری زاده ناشی از اشتباه محاسباتی بود

سیدافقهی با بیان اینکه ترامپ فعلاً جنگ نیابتی علیه ایران را به اسرائیل و عربستان واگذار کرده است، گفت: در شرایطی که فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در حوزه اقتصادی با شکست مواجه شده و جنگ نیابتی علیه متحدان ایران در سوریه و یمن نیز با شکست مواجه شده است، دشمنان به اقدامات ایذایی روی آورده اند و ناامن کردن ایران یکی از گزینه هایی است که ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان دنبال می کنند.

وی، ناامن کردن فضا برای دانشمندان کشور را بخشی از طرح آمریکایی، صهیونیستی و سعودی علیه ایران دانست و افزود: نتانیاهو قصد دارد با ترور دانشمندان ایرانی به متحدان عرب خود بگوید به هر قیمتی مانع پیشرفت های هسته ای جمهوری اسلامی خواهد شد.

اسرائیل نگران تغییر موازنه قدرت به نفع ایران است
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ممنوعیت ساخت و استفاده از بمب اتمی خاطرنشان کرد: دلیل نگرانی رژیم صهیونیستی این است که فکر می کند در صورت دستیابی ایران به فناوری هسته ای دیگر ممکن است نتواند مثل گذشته از کشورهای منطقه باجگیری  و آنها را ارعاب کند.

سیدافقهی تصریح کرد: رژیم اسرائیل فکر می کند در صورت دستیابی ایران به فناوری هسته ای، موازنه قدرت بین تهران و تل آویو در حوزه هسته ای یکسان خواهد شد و این موضوع می تواند موجودیت ایران رژیم را به خطر اندازد.

وی با یادآوری اشتباه محاسباتی صهیونیست ها، آمریکایی ها و سعودی ها در قبال مسائل ایران گفت: آنان تصور می‌کنند اگر کسی مثل سردار سلیمانی را شهید کنند دانه های تسبیح مقاومت از هم خواهد پاشید اما ملاحظه کردید که محور مقاومت بعد از ریختن خون هر شهیدی قوی تر و مستحکم تر شد.

این پژوهشگر مسائل جهان اسلام با بیان اینکه مطمئنم روزی رژیم صهیونیستی پشیمان خواهد شد، تاکید کرد: خون شهیدان هسته ای از جمله شهید فخری زاده هم هدر نخواهد رفت و همانطور که مسئولان تاکید کردند خون وی باعث تحکیم اراده دانشمندان ایرانی برای ادامه راه وی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

برچسب‌ها برجام دونالد ترامپ محسن فخری‌زاده جو بایدن قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی ترامپ پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام دونالد ترامپ محسن فخری زاده جو بایدن قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی ترامپ برجام دونالد ترامپ محسن فخری زاده جو بایدن قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی ترامپ اخبار کنکور کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی اقدام تروریستی شهید فخری زاده علیه ایران ترور شهید خواهد شد بن سلمان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ایران چگونه معادلات جهان را تغییر داد؟

بامداد امروز صدها موشک بالستیک، کروز و پهپاد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت مواضع مشخص شده در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که با توجه به عدم وجود اصل غافلگیری، آماده‌باش صددرصدی اسرائیل و همچنین مشارکت چندین کشور از جمله، آمریکا، فرانسه و انگلیس در رهگیری موشک‌ها و پدافند چند لایه در سرزمین‌های اشغالی، عبور هر تعداد موشک به عمق مواضع این رژیم اقدامی مهم و قابل تأمل است.

دریافت 20 MB

خبرنگار: امیر توانا / مجری: دلارام سنجری / تصویربرداروتدوینگر: اسماعیل گلرخ

دیگر خبرها

  • لفاظی سوناک علیه ایران درباره ایجاد بحران جدید در خاورمیانه
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • فرزند شهید فخری‌زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد
  • گانتس: ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران ایجاد می‌کنیم
  • فرزند شهید فخری زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد
  • ویدیو/ ایران چگونه معادلات جهان را تغییر داد؟
  • عملیات ایران معادلات منطقه را تغییر داد | حماقت اسرائیل ادامه یابد؛ نبرد بزرگتر خواهد شد
  • تحمیل خسارات نظامی و روانی بر رژیم صهیونیستی/ معادلات منطقه‌ای یک بار دیگر پس از هفتم اکتبر تغییر کرد/ چالش‌های جدید و سردرگمی نتانیاهو/ امشب در ترازوی مقاومت امتیازات زیادی به دست آمد/طوفان الاقصی ادامه دارد
  • ببینید | حمله ایران معادلات نظامی جهان را تغییر داد
  • حمله ایران، ورقِ معادلات منطقه را تغییر می‌دهد