Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:35:07 GMT

بررسی عمیق دروغ بزرگ ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۳۷۰۶

بررسی عمیق دروغ بزرگ ترامپ

 

به گزارش جماران به نقل از نشریه هیل، چند هفته دیگر، جو بایدن به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد می کند و این پایان زمانی است که دونالد ترامپ در کاخ سفید حضور دارد. همچنین آن زمان احتمالاً آغاز خطرناک ترین مرحله جنبش فعلی است که به راه افتاده. اکنون که ترامپ در معرض بی مبالاتی همه مشاوران، ژنرال ها و دیوان سالاران مزاحم است، می تواند بیش از هر زمان دیگری اخلالگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش واشنگتن پست، ترامپ هر روز دروغ های کوچکی به ما تحمیل کرده و آنها را تا حدود 20 هزار دروغ اضافه کرده است. این موارد شامل «تبرئه کامل» توسط «رابرت مولر» بازپرس ویژه، طوفان دوریان در آلاباما و باراک اوباما می شود. چنین دروغ های کوچکی دامنه احمقانه ای را ایجاد کرده است، مانند اینکه چطور صدای آسیاب های بادی باعث ابتلا به سرطان می شود، تا مورد جدی تر مانند ادعایش در مورد اوباما. این دروغ ها ما را در موج های بی امان اطلاعات غلط، و بدبختی فرو می برد.

اما ترامپ و عواملش هرگز یک دروغ بزرگ نگفته اند که ثابت باشد، تقویت شود و بارها و بارها تکرار شود تا زمانی که باور نکردن آن سخت باشد. دروغ بزرگ مجموعه همه دروغ های کوچک است. همه اینها به یک نظریه قابل درک و وحدت بخش اضافه می شود. اکنون او یک دروغ بزرگ را به یک ادعای آسان اما کاملاً ساختگی مبنی بر «پیروزی اش در انتخابات» کاهش داده است.

او در توییت خود نوشته است: «ما در میشیگان با تعداد زیادی آرا پیروز شدیم!» و «نتایج انتخابات تقلبی در آریزونا» و «نتایج جعلی انتخابات در نوادا!» او به گونه ای حرف می زند که شما فکر می کنید که تقلب به این بزرگی، در بسیاری از ایالت ها با سند و مدرک رخ داده است.. اما این زیبایی دروغ بزرگ است. او نه به شواهد بلکه به احساسات متکی است. این اعتماد به نفس، شهود را تقویت می کند، شک احتمالی را از بین می برد و آنچه غیر قابل توصیف به نظر می رسد را توضیح می دهد. این دروغ همچنین موثر می افتد. نظرسنجی ها نشان می دهد 80 درصد جمهوری خواهان معتقدند در انتخابات تقلب صورت گرفته است. یک نظرسنجی جدید از سوی Bright Line Watch نشان داد که تقریبا نیمی از جمهوری خواهان انتظار دارند ترامپ در ژانویه سوگند یاد کند.

این همان دروغ بزرگ است. آرزو را به واقعیتی افراطی تبدیل می کند. 

این قسمت با وضوح خاصی روی بخش خاصی از رای دهندگان قرار می گیرد که توسط دانشمندان سیاسی «اریک الیور و توماس وود» در کتاب «آمریکای مسحور شده» در سال 2018 مورد مطالعه قرار گرفت. آنها آن گروه را به عنوان شهود گرایان توصیف می کنند. این افراد در هر دو طرف قضیه هستند که برای قضاوت به شهود خود اعتماد می کنند. آنها تمایل دارند حقایق علمی ثابت شده را رد کنند، نظریه های توطئه را بپذیرند، بیشتر تحت تأثیر جذابیت های احساسی قرار می گیرند، آرمان های پوپولیستی را می پذیرند و هنجارهای اساسی دموکراتیک را تحمل نمی کنند.

چه اتفاقی می افتد که دروغ بزرگ ابتدا در میان شهودگرایان و سپس در میان یک جمعیت  جریان می یابد؟ «یوچن بیتنر» از روزنامه آلمانی «دای زی»  این هفته در ستونی از نیویورک تایمز یک نگاه اجمالی به ما ارائه داد. او دروغ بزرگ دیگری را توصیف کرد که به افسانه «خنجر زدن از پشت» معروف است و پس از جنگ جهانی اول در آلمان رخ داد. وی توضیح می دهد که ادعای اصلی آن این بود که آلمان شاهنشاهی هرگز در جنگ شکست نخورد. وی نوشت: «افسران نظامی، سلطنت طلبان و راستگرایان این افسانه را گسترش دادند که اگر خرابکاری سیاسی سوسیال دموکرات ها و یهودیان نبود، ارتش هرگز مجبور به تسلیم نمی شد.» این اتفاق علی رغم واقعیت مسلم رخ داده است.

این دروغ بزرگ مسیر آدولف هیتلر و دروغ های قاتلانه بزرگتر او را هموارتر کرد. بدیهی است هیچ مقایسه ای بین هولوکاست و ترامپ وجود ندارد. اما تاکتیک «خنجر زدن از پشت» که توسط اقتدارگرایان در چپ و راست استفاده می شود، اثبات شده است. دروغ های بزرگ پخش می شوند زیرا آنها به راحتی درک می شوند و تعصبات ما را تأیید می کنند. آنها ما را از حقایق و نهادهایی که ما را متحد می کنند دور می کنند. آنها سوء ظن ها را تشدید می کنند و به کینه ها دامن می زنند و گاهی اوقات مجوز اقدامات خشونت آمیز را می دهند. شاید این یک نقشه برای ربودن فرماندار میشیگان، تیراندازی به مردم در کلیسایی در چارلستون یا کنیسه در پیتزبورگ یا بمب گذاری در مسجدی در مینه سوتا باشد.

بعید است ترامپ در ماه ژانویه در مراسم تحلیف شرکت کند. با این کار او به بایدن مشروعیت می دهد. اما اجازه ندهید که غیبت اش شما را گول بزند. آخرین روز ریاست جمهوری وی همچنین می تواند اولین روز دروغ پر سر و صدا به منظور تضعیف دولت جدید باشد که صدها میلیون دلار برای آن هزینه می شود و متحدان رسانه ای به اتاق پژواک آن تبدیل می شوند.

وقتی دیگر نمی توانیم واقعیت را از داستان جدا کنیم، وقتی اخبار دیگر اطلاع رسانی نمی کنند بلکه تحریک می کنند، وقتی حتی نمی توانیم در مورد حقایق اساسی پیروزی و باخت در یک انتخابات توافق کنیم، آنجاست که دروغ بزرگ شکوفا می شود و بر همه دروغ های کوچک و حتی نور دموکراسی ما سایه می افکند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 انتخابات آمریکا دلار دونالد ترامپ دروغ ترامپ سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود؛ مخالفت بازیکنان؟ این هم مثل کلینزمن دروغ است

طرفداری| مدیرعامل تراکتور درباره آخرین اقدامات این باشگاه برای انتخاب جانشین پاکو خمز توضیح داد.

هوشنگ نصیرزادهدرباره انتخاب سرمربی جدید تراکتور اظهار کرد:

ما سه گزینه برای انتخاب سرمربی داریم که گزینه داخلی‌مان یحیی گل محمدی است. دو گزینه دیگر هم بردیف و کلمن بودند که حضور کلمن منتفی شد. بردیف هم حالا حالاها نمی‌تواند بیاید. نمی‌دانم چه کسی کلینزمن را مطرح کرد.

او ادامه داد:

ما زمان برای انتخاب سرمربی نداریم چرا که به یک باره مجبور به این کار شدیم. مربیان یک دفعه بحث پایان قراردادشان را مطرح کردند و خمز بد موقع رفت. انتخاب سرمربی سخت است و علاوه بر آن فردی که انتخاب می‌شود باید با بازیکنان سازگار و با فضای هواداران و تبریز هم آشنا باشد.

او با ابراز امیدواری برای حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت تراکتور به ایسنا گفت:

مشکل یحیی با کمک خودش حل می‌شود.

مدیرعامل تراکتور در واکنش به اخباری مبنی بر این که برخی بازیکنان این تیم با حضور گل محمدی مخالف هستند، بیان کرد:

این هم مثل قضیه کیلنزمن دروغ است.

مدیرعامل تراکتور درباره منتفی شدن حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام (ره) عنوان کرد:

این اتفاق یک تصمیم فرا فوتبالی بود. مجددا زیر ساخت‌ها را مشاهده کردند و بعد از آن، دستوراتی به شهرداری و سازمان مسکن شهرداری دادند که مواردی مانند جداسازی گیت‌ها انجام شود تا شرایط به بهترین شکل مهیای حضور بانوان باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود؛ مخالفت بازیکنان؟ این هم مثل کلینزمن دروغ است
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس