Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@11:14:45 GMT

تلف شدن ببر باغ وحش ارم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۳۹۸۶

تلف شدن ببر باغ وحش ارم

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: بنا بر اعلام مدیریت باغ وحش پارک ارم، ماده ببر این باغ وحش صبح امروز جمعه 14 آذرماه تلف شده است .

 

به گزارش برنا؛ فاطمه برنا  گفت: بعد از ظهر روز گذشته مسئولین باغ وحش ارم طی تماس تلفنی خبر زخمی شدن ببر ماده این باغ وحش را در نزاع با ببر نر به محیط زیست تهران اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه این ببر ماده امروز در باغ وحش ارم تلف شده و اقدامات درمانی در چند روز گذشته برای مداوای آن نتیجه ای در بر نداشته است.

برنا تصریح کرد: بنابر گزارش اولیه ارسالی باغ وحش که ساعتی پیش به محیط زیست رسیده این ماده ببر بعلت پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی در اثر پنومونی استنشاقی بدلیل صدمه فیزیکی نزاع با ببر نر تلف شده است . 

معاون مدیر کل و رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در اخرین بازدید دوره ای کارشناسان این اداره از باغ وحش ارم، حیوانات این باغ وحش سالم و در وضعیت خوبی بودند، اظهار کرد: در بخشی از گزارش ارسالی باغ وحش آمده است که ببر نر در روز یکشنبه ٩ آذرماه پس از شکستن و تخریب حصار مجاور محل نگهداری ببر ماده وارد محدوده نگهداری این حیوان شده و به نزاع با آن پرداخته است.

برنا در ادامه گفت: بررسی ها در این خصوص از سوی محیط زیست استان تهران انجام و نتایج حاصله اعلام خواهد شد اما درگام اول، نظارت ناکافی مجموعه باغ وحش یکی از دلایل این اتفاق می تواند باشد.

او  در پایان تاکید کرد: لازم است مدیران باغ وحشها جدییت بیشتری در خصوص محلهای نگهداری حیواناتی که بایستى بطور کلى و یا فصولی از سال از هم جدا باشند و یا با فاصله مناسبی از هم نگهداری شوند داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باغ وحش ارم باغ وحش ارم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج غار مهم خراسان رضوی درجه بندی شد

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: درجه بندی غار‌های استان با توجه به اهمیت ارزش‌های زیستی، زمین شناسی، تاریخی و فرهنگی غار‌های خراسان رضوی، در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: در این نشست مقرر شد، ظرفیت تمامی غار‌های استان و نیز موضوعات مرتبط و تاثیرگذار در درجه بندی غار‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود بررسی شود.

دبیر کارگروه غارشناسی خراسان رضوی ادامه داد:غار‌ها از لحاظ تنوع زیستی، تاریخی و باستان شناسی، مطالعات اقلیم شناسی دیرینه، فسیل شناسی، ورزشی و طبیعت گردی حائز اهمیت هستند و نسبت به این شاخص‌ها رده بندی می‌شوند.

اله پور تعداد غار‌های موجود در خراسان رضوی را بیش از ۲۰۰ دهنه اعلام کرد و تعداد غار‌های حائز اهمیت و شاخص استان را ۳۰ دهنه دانست.

او تصریح کرد: برخی از این غار‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص دارای شهرت هستند و مقرر شد برای سال آینده نیز ۱۰ غار حائز اهمیت استان رده بندی شود و برای حفظ آنها اقداماتی انجام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اهمیت غار‌های خراسان رضوی و لزوم رسیدگی و تدوین برنامه جامع غار‌های خراسان رضوی تاکید کرد: در موضوع گردشگری غار‌ها باید ابتدا با مطالعه و بازدید‌های میدانی دقیق و آماده سازی زیر ساخت‌های لازم برای گردشگران و بازدید عموم مردم، آموزش و فرهنگ سازی برای بازدیدکنندگان صورت پذیرد به نحوی که با حداکثر استفاده، کمترین آثار منفی بر محیط غار را شاهد باشیم و همچنین گونه‌های حیات وحش مهمی همچون خفاش نعل اسبی که در غار‌ها زیست می‌کنند، حیاتشان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جزئیات بودجه ٢١.٢ همتی محیط‌ زیست و خدمات شهری در سال ١۴٠٣
  • جزئیات بودجه ٢١.٢ همتی محیط‌زیست و خدمات شهری در سال ١۴٠٣
  • ٢١.٢هزار میلیارد تومان بودجه برای محیط‌ زیست و خدمات شهری تهران در سال پیش‌رو | آبیاری فضای سبز هوشمند می شود
  • اجرای پویش ملی «مسیر سبز ایران پاک» در قم
  • حفاظت از محیط زیست، انتخاب نیست بلکه ضرورت است
  • پنج غار مهم خراسان رضوی درجه بندی شد
  • فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر
  • شناسایی ۴۲۰۰ ماده شیمیایی مضر در پلاستیک‌ها
  • الزام مسئولان و متولیان به اجرای قانون هوای پاک در خوزستان
  • مسوولان و متولیان ملزم به اجرای قانون هوای پاک هستند