Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  «بن ویدمن» در این گزارش به نقل از یک مسئول ارشد که ماه گذشته «مایک پمپئو» را در سفر به امارات و سرزمین‌های اشغالی همراهی کرده است، عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را در مقایسه با توافق کمپ دیوید در سال ۱۹۷۸ و برقراری روابط این رژیم با مصر و اردن در سال ۱۹۹۴ و موریتانی در سال ۱۹۹۹ بسیار تعجب برانگیز دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه روند عادی‌سازی امارات و رژیم صهیونیستی بسیار سریع و در عین حال توافقات زیادی را برای طرفین داشته است، افزود: با اینحال، روند عادی‌سازی به رغم اشتیاق طرفین چندان هم سریع انجام نشده و فراتر از آن بوده است و از مدت‌ها قبل امارات و رژیم صهیونیستی بصورت پنهانی با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند.  

دیومن با بیان اینکه در عمل، به نظر می‌رسد که امارات از هرگونه اعتراض به اشغال سرزمین‌های عربی توسط اسرائیل صرف نظر کرده است، اضافه کرد: ماه گذشته، امارات میزبان گروهی از رهبران شهرک‌های صهیونیست‌ نشین از کرانه باختری بود که [رژیم ] اسرائیل پس از جنگ با اردن، سوریه و مصر آن‌ها را در سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورد. 

وی ادامه داد: امارات همچنین در ماه اکتبر اجازه واردات مشروبات الکلی تولید شده توسط شرکت‌های اسرائیلی مستقر در بلندی‌های جولان که از سال ۱۹۶۷ به اشغال این رژیم درآمده را مجاز دانست. 

این گزارشگر شبکه سی ان ان با اشاره به اینکه امارات همراه با آمریکا و رژیم اسرائیل همچنین پروژه  مدرن سازی ایست‌های بازرسی تحت کنترل رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را که برای کنترل و نظارت حرکت فلسطینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را تامین مالی خواهد کرد، افزود: در این ماه، شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی «ال آل» و   «الاتحاد» امارات تفاهم نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن پروازهای مستقیم بین «تل آویو» و ابوظبی از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. 

وی افزود: این در حالی است که شرکت هواپیمایی فلای دبی پروازهای تجاری خود به فرودگاه «  بن گوریون» اسرائیل را آغاز کرده است. 

در ۲۲ نوامبر نیز کابینه رژیم اسرائیل در اقدامی متقابل با امارات لغو روادید را تصویب کرد که این اولین برای است که رژیم صهیونیستی این اقدام را با هر یک از کشورهای عربی که با آن‌ها ارتباط دارد، انجام می‌دهد.  

ویدمن با مقایسه عادی‌سازی روابط اسرائیل با مصر و اردن و امارات افزود: مصری‌ها و اردنی‌ها به رغم برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی هنوز خاطرات جنگ‌های متعدد با اسرائیل را فراموش نکرده‌اند و با احتیاط به حالت عادی‌سازی روابط برخورد می‌کنند و یا آن را کاملا رد می‌کنند. به عنوان نمونه در این هفته، سندیکای بازیگران و خوانندگان حرفه‌ای مصر، «محمد رمضان»  خواننده و بازیگر را پس از آنکه در رسانه‌های اجتماعی پخش شد که او در یک گردهمایی در امارات شرکت کرده و ورزشکاران و هنرمندان اسرائیلی با او عکس گرفتند را دستگیر کرد اما رمضان به صراحت گفت که ملیت هر هواداری را دوست ندارد. (وقتی با او عکس میگیرد) . 

وی افزود: این درحالی است که مصر و اسرائیل ۴۲ سال پیش توافقنامه صلح کمپ دیوید را امضا کردند.  

گزارشگر سی ان ان ادامه داد:   اردنی‌ها [ که با رژیم صهیونیستی توافق صلح امضا کرده‌اند ] و ریشه بیشتر آن‌ها به فلسطین باز می‌گردد نیز تمایلی به اسرائیل ندارند. 

 «صلاح عبدالشفیع» سفیر فلسطین در اتریش، سرعت عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم اسرائیل را تکان دهنده توصیف کرد و افزود:  اگر سطح عادی‌سازی روابط مصر و اردن با رژیم صهیونیستی و امارات با این رژیم را در مدت زمان [ توافق انجام شده ] مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که بازدیدهای متقابل و توافق نامه‌های تجاری انجام شده در توافق اخیر از هر طرف تکان دهنده است. 

گزارشگر «سی ان ان» با بیان اینکه ماه عسل اسرائیل و امارات بسیار سریع انجام شد تصریح کرد:  اما بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌ها، موضوع در ابتدا مخفیانه و به اواسط دهه ۱۹۹۰ بر می‌گردد. 

وی افزود: به این ترتیب، برگ اتحاد و همبستگی اعراب از سال‌ها پیش پژمرده شد و مساله فلسطین ، مورد بی‌توجهی اعراب به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گرفت.  

در همین حال،  «مصطفی البرغوثی»  فعال و قانونگذار کهنه کار فلسطینی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد ایران هراسی در منطقه افزود: آمریکا و اسرائیل می‌خواهند به کشورهای عربی تحمیل کنند که دشمن آن‌ها ایران است. 

این درحالی  است که اماراتی ها مدعی هستند که توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل به نفع فلسطینیان خواهد بود. 

 در  همین ارتباط «عبدالله بن زاید» ، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی گفت که این توافق ما را قادر می‌کند تا در کنار مردم فلسطین قرار گیریم و امیدهای آن‌ها را برای یک کشور مستقل در یک منطقه با ثبات و توسعه یافته برآورده کنیم.  

این شبکه با اشاره به اینکه ابتکار صلح عربی مرده است، افزود: چندی پیش به رغم اینکه اتحادیه عرب ابتکار عمل صلح عربی که در سال ۲۰۰۲ توسط ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان به تصویب رسید و بر اساس آن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی در جنگ ۱۹۶۷ منوط شد را تایید کرد اما در جهان عرب درباره اولویت مساله فلسطین اتفاق نظر چندانی وجود ندارد. 

با اینحال ایران به امارات برای دنبال کردن نقشه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داده بود. 

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

این اقدام موجی از خشم را در میان کشورهای اسلامی به ویژه گروه‌های فلسطینی به دنبال داشت. گروه های مقاومت این اقدامات را خنجری بر پشت آرمان های آزادی خواهانه ملت فلسطین توصیف کرده بودند.

چندی پیش «یوسی کوهن» رییس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی گفته بود که امارات متحده عربی و بحرین به شیوه ای غیرعادی با اسرائیل سازش کردند.

برچسب‌ها مسير اشتباه اسرائیل آسیای غربی امارات‌ متحده ‌عربی رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسير اشتباه اسرائیل آسیای غربی امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی فلسطین مسير اشتباه اسرائیل آسیای غربی امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!

بامداد ۲۶ فروردین، ۱۳ روز بعد از حمله ۱۳ فروردین اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه، سرزمین‌های اشغالی شاهد غرش موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی بودند.

پس از حمله ایران به اسرائیل اعلام شد که ۱۰ کشور به کمک این رژیم رفته بودند تا بتوانند جلوی موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را بگیرند؛ امری که در آن موفق نبودند.

پس از پایان حمله مشخص شد که برخی کشور‌های منطقه مثل اردن که یک کشور عربی و مسلمان است به کمک صهیونیست‌ها شتافته است پس از آن خبر‌هایی هم از کمک عربستان سعودی منتشر شد که بعدا تکذیب شد.

أیمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در گفتگو با سی ان ان اذعان کرده که کشورش شماری از پهپاد‌های پرتاب شده از سوی ایران به سمت اراضی اشغالی را رهگیری کرده است.

برخی از منابع خبری نوشتند که مشارکت اردن برای دفاع از رژیم اشغالگر قدس تاثیر منفی بر امنیت این کشور گذاشت، چون رهگیری برخی از موشک‌ها باعث سقوط قطعات عظیم بر فراز مناطق مسکونی در امان پایتخت این کشور شده است.

ملک حسین پدر عبدالله دوم پادشاه فعلی اردن که دوستی با صدام دیکتاتور معدوم عراق را در پیش گرفته بود عمرش قد نداد تا ببیند رفیق شفیقش چگونه توسط آمریکایی‌ها سرنگون شد، اما پسرش با اینکه سرنگونی صدام را دید همچنان از رفتار آمریکایی‌ها در منطقه درس عبرت نگرفته و برای حفظ خود به فرمان آمریکا به کمک اسرائیل رفته است.

این در حالی است که اردن اقدام خاصی برای مردم مظلوم غزه که هفت ماه است زیر وحشیانه‌ترین حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند، نکرده است.

اسرائیل به دنبال یارکشی در منطقه است

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمایت اردن از اسرائیل گفت: با توجه به عملیات روانی و سیاسی که دارد شکل می‌گیرد اسرائیل به‌دنبال این است که بخشی از کشور‌های منطقه را همراه خود کند مثل اردن که کار بسیار زشتی انجام داد، چون ما داریم از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم.

وی اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی امروز درگیر این جنگ است تمام کانون این موضوع به دفاع ملت مظلوم فلسطین برمی‌گردد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: باید کشور‌های عربی محور دفاع از فلسطین می‌بودند، چون بحث حمایت از مردم مظلوم مسلمان است و باید هر هزینه‌ای که داشته باشد هزینه آن را بدهیم، اما کشوری مثل عربستان و کشور‌های عربی منطقه باید از حمله ایران به اسرائیل استقبال و حمایت می‌کردند و اگر خودشان جرات ندارند و عرضه مقابله با رژیم صهیونیستی را ندارند حداقل باید از جمهوری اسلامی که قدرت و شجاعتش را دارد حمایت کنند.

حیدری افزود: اینکه برخی کشور‌های عربی گاهی اوقات توسط غرب تطمیع سیاسی می‌شوند و پنهانی با یکدیگر همکاری می‌کنند باید برای مسلمانان آشکار شود کمااینکه رژیم صهیونیستی مورد تنفر تمام مردم دنیاست.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس با بیان اینکه از نظر منطقه‌ای رژیم صهیونیستی کار اشتباهی کرد، گفت: باید دو موضوع را در کنار هم ببینیم یکی اینکه اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند کمااینکه این موضوع همچنان قابل ارزیابی است و صحت و سقم آن مشخص نیست.

وی با اشاره به تهدید کابینه امنیتی اسرائیل برای حمله به ایران اظهار کرد: آمادگی ما برای پاسخ متقابل بسیار بالاست لذا بهتر است دست به اقدامی علیه ایران نزنند، چون پاسخ محکمتری دریافت می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: آمریکا در عین اینکه به اسرائیل می‌گوید دست به اقدامی علیه ایران نزند، اما به‌طور تمام قد از این رژیم حمایت می‌کند و در حمله ایران به اسرائیل پدافند هوایی و سیستم‌های راداری خود را در اختیار اسرائیل قرار داده بود و حمایت‌های نظامی و کمک‌هایی که به صهیونیست‌ها کرده اثبات می‌کند آمریکا در کنارش است.

رژیم صهیونیستی که همواره به‌دنبال یارکشی برای خود در منطقه برای مواجهه با ایران بوده است سعی می‌کند از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس برای خود متحد درست کند تا بتواند از پایگاه‌های این کشور‌ها برای مقاصد شوم خود علیه ایران استفاده کند.

طناب پوسیده آمریکا و اسرائیل برای اردن

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پس از حمله ایران به اسرائیل موج انزجار در جهان اسلام از اردنی‌ها بیشتر شد. اردن مثل خیلی از کشور‌های عربی به این موضوع پی خواهد برد که با طناب پوسیده آمریکا و اسرائیل نمی‌تواند کاری به پیش ببرد و قطعا آن روز خواهد رسید.

مالکی افزود: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

وی تاکید کرد: اگر کشور‌های حوزه خلیج فارس پایگاه‌هایشان را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهند ایران به آن پاسخ می‌دهد یعنی از هر پایگاهی که بخواهند علیه ایران حمله‌ای صورت بدهند همان پایگاه را خواهیم زد و آن کشور ضرر خواهد کرد.

حمایت پرهزینه

حمایت اردن از اسرائیل برای خود اسرائیلی‌ها هم قفل بود، چون نیمی از جمعیت اردن را فلسطینی‌تبار‌ها تشکیل می‌دهند و این امر باعث می‌شود که این کشور در خصوص فلسطین سیاست‌های خاصی را داشته باشد گرچه اردن در جنگ غزه حمایت خاصی از مردم فلسطین انجام نداده است و به رساندن مواد غذایی اکتفا کرده است که این موضوع باعث اعتراض فلسطینی‌تبار‌های ساکن در اردن شده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرده که اقدام اردن برای دفاع از اسرائیل و درگیر شدن با ایران تعجب‌برانگیز است چراکه در ظاهر روابط سرد است، اما حمله ایران اتحاد واقعی آنها با ما را آشکار کرد و جنگنده‌های اردنی از اسرائیل دفاع کردند.

هاآرتص دیگر رسانه اسرائیلی هم نوشته است کشور‌های عربی که در برابر حمله ایران در کنارآمریکا و اسرائیل قرار گرفتند، حالا با پیامد عمل خود مواجه‌اند.

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن با حمایت همه‌جانبه از اسرائیل در برابر حمله ایران نشان داد که متحد اصلی رژیم صهیونیسی در بین کشور‌های عربی است و از آنجا که در کشور‌های عربی مردم رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند چهره خائنانه وی برای همگان آشکار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • پس از عملیات ایران، کشتار مردم فلسطین به کمترین حد رسید
  • وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به دبی سفر کرد
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • اذعان به شکست صهیونیست‌ها در بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!