Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@17:07:20 GMT

ببر باغ وحش ارم تهران تلف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۴۳۶۱

ببر باغ وحش ارم تهران تلف شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: بنا بر اعلام مدیریت باغ وحش پارک ارم، ماده ببر این باغ وحش صبح امروز جمعه ۱۴ آذرماه تلف شد.

به گزارش ایرنا، فاطمه برنا روز جمعه با اعلام این خبر افزود: بعد از ظهر روز گذشته مسئولین باغ وحش ارم طی تماس تلفنی خبر زخمی شدن ببر ماده این باغ وحش را در نزاع با ببر نر به محیط زیست تهران اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه این ببر ماده امروز در باغ وحش ارم تلف شد و اقدامات درمانی برای مداوای آن نتیجه ای در بر نداشته است.

برنا تصریح کرد: بنابر گزارش اولیه ارسالی باغ وحش که ساعتی پیش به محیط زیست رسید این ماده ببر بعلت پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی در اثر پنومونی استنشاقی بدلیل صدمه فیزیکی نزاع با ببر نر تلف شده است.

معاون مدیر کل و رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در آخرین بازدید دوره ای کارشناسان این اداره از باغ وحش ارم، حیوانات این باغ وحش سالم و در وضعیت خوبی بودند، اظهار کرد: در بخشی از گزارش ارسالی باغ وحش آمده است که ببر نر در روز یکشنبه ٩ آذرماه پس از شکستن و تخریب حصار مجاور محل نگهداری ببر ماده وارد محدوده نگهداری این حیوان شد و به نزاع با آن پرداخت.

برنا گفت: بررسی ها در این خصوص از سوی محیط زیست استان تهران انجام و نتایج حاصله اعلام خواهد شد اما در گام اول، نظارت ناکافی مجموعه باغ وحش یکی از دلایل این اتفاق می تواند باشد.

وی تاکید کرد: لازم است مدیران باغ وحش ها جدییت بیشتری در خصوص محل های نگهداری حیواناتی که بایستی بطور کلی و یا فصولی از سال از هم جدا باشند و یا با فاصله مناسبی از هم نگهداری شوند، داشته باشند.

لینک کوتاه: asriran.com/003BUZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تهران باغ وحش ارم محیط زیست تلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰٪ افزایش یافته است .

حجت آذریار افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است .

وی  بیان کرد : بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این اب ها  در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • چند خبر کوتاه از جغتای
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟