Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@09:36:12 GMT

پناه بردن یک بز وحشی به دامان دامپزشک

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۴۴۰۱

پناه بردن یک بز وحشی به دامان دامپزشک

در اتفاقی نادر یک بز وحشی در منطقه دیمه رامهرمز استان خوزستان پس از شکسته شدن یک شاخ خود و عفونت آن به برای پانسمان و درمان به نزد دامپزشک رفت.

به گزارش مشرق،  در منطقه حفاظت شده دیمه ( سایت احیا و تکثیر آهو) در شهرستان رامهرمز به یک پدیده و ماجرایی جالب و کم نظیر برخورد کردم که اتفاقی نادر و جالب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در حالی که گروهی از محیط بانان به همراه دامپزشک به صورت گروهی جرگه در حال پایش سایت ۱۲۰ هکتاری دیمه بودند، یک رأس بز وحشی که از بزغالگی با آهوها و در گله ی آنها بزرگ شده و اتفاقا بسیار وحشی تر از همه بود، بطوری که هیچ وقت طی ۵ تا ۶ سال گذشته اجازه نزدیک شدن کمتر از ۵۰۰ متر نمی داد در یک واقعه عجیب به سمت گروهی که ۷ نفر بودیم، آمد. کم کم نزدیک و نزدیک تر شد.

‎همکار دامپزشک به سمتش رفت ولی این بز وحشی نه تنها فرار نکرد بلکه به سمت دکتر و یکی از محیط بانان آمد و اجازه داد تا به او دست بزنند.

‎برای من عجیب بود گفتم شاید مشکل  یا بیماری دارد! بله درسته به دلیل نامعلومی یکی از شاخ های او شکسته بود و در حالی که شاخ آویزان و عفونت کرده بود، او خودش برای مداوا پیش قدم شد.

‎او را مداوا کردیم، شاخ شکسته را بریدیم، ضد عفونی و پانسمان شد و الان تا بهبودی کامل تحت درمان در پاسگاه محیط بانی دیمه نگهداری و قرار است سه روز بعد رهاسازی شود.
 

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده اخبار حوادث استان خوزستان منطقه حفاظت شده دیمه بز وحشی بز وحشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت و حمایت از نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸، گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب، دو نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد، اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

وی با تبریک روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

آیت الله آل هاشم، بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیروهای مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور، تاکید کرد.

کد خبر 6084538

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • ضرورت تقویت و حمایت از نیروهای مسلح کشور
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس