Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@15:46:35 GMT

ببر باغ وحش ارم تلف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۴۴۲۸

صراط: فاطمه برنا گفت: بعد از ظهر روز گذشته مسئولین باغ وحش ارم طی تماس تلفنی خبر زخمی شدن ببر ماده این باغ وحش را در نزاع با ببر نر به محیط زیست تهران اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: متاسفانه این ببر ماده امروز در باغ وحش ارم تلف شده و اقدامات درمانی در چند روز گذشته برای مداوای آن نتیجه‌ای در بر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برنا تصریح کرد: بنابر گزارش اولیه ارسالی باغ وحش که ساعتی پیش به محیط زیست رسیده این ماده ببر بعلت پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی در اثر پنومونی استنشاقی بدلیل صدمه فیزیکی نزاع با ببر نر تلف شده است.

معاون مدیر کل و رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در اخرین بازدید دوره‌ای کارشناسان این اداره از باغ وحش ارم، حیوانات این باغ وحش سالم و در وضعیت خوبی بودند، اظهار کرد: در بخشی از گزارش ارسالی باغ وحش آمده است که ببر نر در روز یکشنبه ٩ آذرماه پس از شکستن و تخریب حصار مجاور محل نگهداری ببر ماده وارد محدوده نگهداری این حیوان شده و به نزاع با آن پرداخته است.

برنا در ادامه گفت: بررسی‌ها در این خصوص از سوی محیط زیست استان تهران انجام و نتایج حاصله اعلام خواهد شد، اما درگام اول، نظارت ناکافی مجموعه باغ وحش یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند باشد.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است مدیران باغ وحش‌ها جدییت بیشتری در خصوص محل‌های نگهداری حیواناتی که بایستی بطور کلی و یا فصولی از سال از هم جدا باشند و یا با فاصله مناسبی از هم نگهداری شوند داشته باشند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اداره محیط زیست تهران ببر باغ وحش ارم صراط باغ وحش ارم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی را در منطقه شکارممنوع دشت ۴۷ هزار هکتار فیض‌الله‌ بیگی این شهرستان مشاهده کردند.

رحیم عبدالکریمی اظهار کرد: در فصل بهار این گونه برای تغذیه از مراتع به صورت گله‌ ای حرکت می‌ کنند و در تلاش هستند که خود را از مناطق پر خطر و شلوغ دور کنند.

وی از دوستداران محیط زیست به‌ویژه اهالی روستا‌های این منطقه خواست تا در صورت مشاهده دسته‌های قوچ و میش ارمنی از نزدیک شدن به آنها و حتی تصویربرداری و انتشار آن در فضای مجازی خودداری کنند، زیرا ممکن است راهنمایی برای شکارچیان متخلف باشد.

رییس حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با تلاش و پیگیری‌های مکرر و در راستای امانتداری و حفاظت از میراث زیست محیطی ارزشمند و غنی، شهرستان بوکان اکنون دارای سه منطقه شکار ممنوع «سارده کویستان»، «دشت فیض الله بیگی» و «سه کانیان» و یک پناهگاه مخصوص حیات وحش بنام «دشت سوتاو» است که ارتقای منطقه «بهی فیض الله بیگی» به منطقه حفاظت شده نیز در حال پیگیری است.

قوچ و میش ارمنی همان گوسفند وحشی است، این نوع گوسفند با چندین نژاد متفاوت از جمله قوچ اصفهان، قوچ لرستان و قوچ عریان حوالی مشهد در ایران زیست می‌کنند، خالص‌ترین نژاد گونه قوچ و میش ارمنی در کشور متعلق به زیستگاه‌های آذربایجان غربی به ویژه منطقه حفاظت شده "مراکان" خوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • معرفی میش مرغ ایرانی از ویژگی ظاهری تا محل زیست این پرنده (+عکس)
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • بازیافت آجر و مواد نسوز در صنعت فولاد
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • زنده گیری مستمر سگ‌های بلاصاحب در اردبیل
  • سگ‌های بلاصاحب با ۲ اکیپ گشتی خودرویی به صورت مستمر زنده‌گیری می‌شوند
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان