Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران در پی تبدیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید ۱۹ به نارنجی، پایان بخشی از محدودیت‌های کرونایی پایتخت را از فردا شنبه خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه با اعلام این خبر گفت: فعالیت مشاغل گروه های یک و ٢ در شهرهای با وضعیت نارنجی این استان مانند تهران از شنبه ۱۵ آذر مجاز است.

وی افزود: زمانی که وضعیت کرونایی تهران از قرمز به نارنجی تغییر کرد یعنی فعالیت مشاغل گروه یک و ۲ مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بندپی اظهارداشت: برابر مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت پاساژها و مجتمع ها با توجه به اینکه در گروه مشاغل ٢ هستند امکان پذیر است.

استاندار تهران اعلام کرد: واحدهای صنفی مستقر در پاساژها و مجتمع هلی تجاری همانطور که در این ۲ هفته همکاری لازم را داشتند باید از این پس نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به گونه ای فعالیت کنند که دوباره به وضعیت قرمز بازنگردیم و شاهد توقف فعالیت آنها نباشیم.

وی یادآورشد: بر اساس شاخص ستاد ملی مدیریت کرونا، ابتلای هر چهار نفر در هر ١٠٠ هزار نفر وضعیت زرد، ٦ نفر برای شهر نارنجی و ١٠ نفر برای شهر قرمز است.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: با همکاری و مشارکت مردم، کلانشهر تهران و استان تهران به جز شهرستان پیشوا از وضعیت قرمز خارج شده است و از همین رو فعالیت گروه های سه و چهار در این وضعیت ممنوع و گروه یک و ٢ امکان پذیر است و فعالیت ادارات نیز به صورت ٥٠ درصد دورکاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالیت بازار و اماکن مذهبی نیز از ۱۵ آذر مجاز است، ادامه داد: بازار بزرگ تهران و پاساژ علاءالدین نیز به دلیل قرار گرفتن در گروه ۲ می توانند فعالیت کنند.

مشاغل گروه ۲ عبارت اند از: مراکز خرید، پاساژ ها، فروشگاه‌های فرش، فروشگاه های مواد غیر غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، اماکن متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی ها، خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم تحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار آجیل./ ایرنا 

این صنوف مجاز به فعالیت در تهران هستند   آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید      


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مراکز فروش فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران بارانی و سالم است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بارش باران که از عصر دیروز میهمان پایتخت نشینان شده منجر به ثابت بودن کیفیت هوا همچون روزهای گذشته شده بطوریکه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران روی عدد ۸۱ و در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد البته در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۷۷ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تمامی نقاط پایتخت در وضعیت سالم قرار دارد و هیچ نقطه‌ای از پایتخت ناسالم نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۲۹ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

گفتنی است، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • نواخته شدن زنگ تحرک در ۲۲ بوستان پایتخت
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد