Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@20:14:35 GMT

۶ خاصیت باورنکردنی دارچین

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۴۴۷۹

۶ خاصیت باورنکردنی دارچین

به گزارش تابناک، دارچین را می‌توان یک داروی کمتر شناخته شده دانست. دارویی که ما اکنون تنها به ۶ خاصیتش می‌پردازیم.

دیابت نوع ۲ را مدیریت می‌کند

شاید حیرت انگیزترین و مهیج‌ترین مزیت مصرف روزانه دارچین، تأثیر آن بر دیابت نوع ۲ باشد. این امر می‌تواند با کاهش فشار خون و بهبود حساسیت به انسولین به مدیریت این بیماری کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی ترکیبات موجود در دارچین می‌توانند از اثرات انسولین تقلید کرده و به تنظیم قند خون کمک کنند، عملکردی که برای مبتلایان به دیابت بسیار مهم است.

کلسترول را کاهش می‌دهد

برخی مطالعات نشان می‌دهد که دارچین ممکن است به کاهش سطح LDL (کلسترول بد) و افزایش سطح HDL (کلسترول خوب) کمک کند. به طور خاص، دارچین ممکن است بتواند فعالیت آنزیمی را که باعث تولید کلسترول می‌شود، کاهش دهد، بنابراین میزان اسید‌های چرب موجود در خون را کاهش می‌دهد.

التهاب را کاهش می‌دهد

سینامالدئید یک ترکیب باورنکردنی است که بو و طعم خاصی به دارچین می‌بخشد و همچنین می‌تواند تورم را تسکین داده و از جمع شدن پلاکت‌های خون جلوگیری کند. ویژگی‌های ضد التهابی این ماده در اینجا متوقف نمی‌شود. همچنین می‌تواند برخی از مواد مرتبط با رشد غیر طبیعی سلول را مسدود کرده و در نتیجه خطر بیماری را کاهش دهد.

خوشبوکننده دهان

بسیاری از طرفداران آدامس، آدامس دارچینی را دوست دارند، زیرا دارچین شامل سینامالدئید است که باکتری‌های دهان را از بین می‌برد. با جوشاندن ۵ چوب دارچین در ۱ فنجان آب می‌توانید از مایع مانند دهان شویه معمولی استفاده کنید.

به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند

آنتی‌اکسیدان‌ها از این جهت مهم هستند که به بدن کمک می‌کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند، ثابت شده است که کمبود آنتی اکسیدان‌ها به سلول‌ها آسیب می‌رساند و تقریباً در هر بیماری مزمن از جمله دیابت نوع ۲ نقش دارد. با کمال تعجب، توانایی آنتی اکسیدانی دارچین نسبت به بسیاری از غذا‌های فوق العاده شناخته شده برتر است.

کاهش علائم پیری

با افزایش سن پوست، کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌شود، پروتئین‌هایی که به صاف و لطیف نگه داشتن پوست کمک می‌کنند. بسیاری از لوسیون‌ها و کرم‌ها ادعا می‌کنند که به افزایش تولید این پروتئین‌ها کمک می‌کنند، اما عصاره دارچین ممکن است بدون کمک مواد شیمیایی، این کار را انجام دهد.

منبع: انتخاب

منبع: تابناک

کلیدواژه: محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400 دارچین خواص دارچین دیابت محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد

به گزارش خبرآنلاین ،عباس نصیری اظهار کرد: امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی، بوتاکس کاربردهای مختلفی هم در حوزه درمان و هم در حوزه زیبایی از لاغری، تزریق کف دست برای درمان تعریق زیاد تا بوتاکس پیشنهادی برای درمان میگرن دارد.

ایسنا در خبری نوشت: وی افزود: اما این تفکر درباره استفاده از بوتاکس در بهبود میگرن که هم از اثرات زیبایی آن می‌توان استفاده کرد و هم از اثرات درمانی آن، کاملا اشتباه است‌. چون بوتاکس برای میگرن هیچ ارتباطی به بوتاکس و کاربرد زیبایی آن در پیشانی و صورت و... ندارد. معمولا در سردردهای جلوی سر و صورت، قسمت‌های پیشانی یا قسمت کناری بالای گوش تحت تاثیر درمانی و اثر مثبت بوتاکس قرار می‌گیرد.

دکتر نصیری افزود: بنابراین این اینطور نیست که تصور شود با تزریق بوتاکس برای میگرن می‌توان همزمان دو کار را باهم انجام داد. چون محل تزریق و رفع علت میگرن با تزریق برای زیبایی فرق می‌کند. ضمن اینکه بوتاکس معمولا درمان اول برای میگرن نیست و کسی که دچار میگرن است، لازم نیست یا هیچ اولویتی ندارد که از همان ابتدا به فکر بوتاکس باشد.

بوتاکس نوعی سم است که از باکتری کلستریدیوم تولید می‌شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897996

دیگر خبرها

  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • خواص آب هویج بستنی
  • این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می‌شود نه می‌ریزد!
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می شود نه می‌ریزد!
  • 11 خاصیت رزماری و دمنوش رزماری برای سلامتی!
  • برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید