Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۴۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و۶۹۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۴آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۱۹۹۶ نفر بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۶هزار و ۸۳۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۰۸ هزار و۱۰۶  نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۲۴  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: روند کاهش موارد مرگ کووید ۱۹ نشان دهنده عزم ملی برای شکست این بیماری است که علاوه بر رعایت دقیق پروتکل ها نیازمند همکاری مداوم مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: در این مسیر طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به صورت محله محور با نام طرح سردار حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، سازمانهای مردم نهاد و خیرین اجرا می شود.

لاری افزود: تشدید نظارت بر اجرای پروتکل ها، افزایش تست های تشخیصی و بیماریابی فعال، فرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، اجرای هوشمند محدودیت ها و افزایش خدمات سرپایی به منظور کاهش موارد بستری از اهداف این برنامه است.

وی گفت: امیدواریم با همکاری مردم در اجرای صحیح این برنامه و همکاری بین بخشی و با استفاده از توان شبکه بهداشت کشور بتوانیم گام موثری در جهت توقف شیوع اپیدمی کرونا در کشور برداریم.

 

 

 

آخرین وضعیت استان ها از نظر کرونا

 

آخرین روز اجرای محدودیت های کرونایی امروز (جمعه) در حالی رقم خود که بسیاری از شهرها با خروج از وضعیت قرمز، خود را برای اجرای شرایط و محدویت های جدید کرونایی آماده می کنند، هرچند این بهبود نسبی به معنای پایان راه نیست و مسیر مبارزه با ویروس کرونا همچنان خطرناک و ناهموار است.

اجرای محدودیت های دو هفته‌ای در فعالیت کسب و کارها و ترددهای شبانه در سراسر کشور و البته بسته به شرایط کرونایی هر شهر و استان، دستاوردهای مثبتی را برای نظام سلامت به همراه داشت که همان نزولی شدن تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید ۱۹ بود اما همچنان مسئولان ستادهای استانی مقابله با کرونا نسبت به شکنندگی این آمار هشدار داده و از مردم می خواهند از مهمانی ها، دورهمی ها و هر رفتاری که می تواند سلامت فرد و دیگران را به مخاطره اندازد، پرهیز کنند.

با این همه از فردا - ۱۵ آذرماه - شرایط کاری و فعالیت های روزمره زندگی در مناطق نارنجی کمی سهل‌تر می شود، برخی مشاغل بجز مشاغل گروه ۳ و ۴ اجازه بازگشایی می یابند اما از آنجا که یکی از علل همه گیری کرونا برگزاری جشن ها، ختم ها و دورهمی های خانوادگی است، طرح محدودیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد.

آنطور که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده، اکنون ۱۰۵ شهر در وضعیت زرد، ۲۷۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۶۴ شهر در شرایط قرمز کرونایی هستند و همچنان بر اساس این تقسیم بندی ها، محدودیت ها از سوی ستادهای استانی اعمال می شود که می‌توان به «ممنوعیت ورود خودروهای شخصی باپلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز»، «ممنوعیت ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها»، «منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر» و تداوم فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی اشاره کرد.

بر این اساس، امروز جمعه برآیند خبرهای کرونایی استان‌ها بر تبیین شرایط جدید استان ها در هفته سوم آذرماه برای شهروندان استوار بود؛ بر این اساس فرماندار تبریز اعلام کرد با قرار گرفتن این شهر در وضعیت نارنجی فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو در این وضعیت مجاز است اما همچنان گروه‌های سه و چهار تعطیل خواهند بود.

در هرمزگان نیز با قرار گرفتن سه شهرستان‌ بندرعباس، حاجی‌آباد و بستک در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد اعلام شد که از پانزدهم آذرمان ادارات با حضور ۵۰ درصد کارکنان و در دیگر شهرستان‌های هرمزگان دارای وضعیت زرد با حضور دو سوم کارکنان فعالیت خود را ادامه می دهند با این حال به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شرایط کرونایی استان بسیار شکننده بوده و همچنان شمار قربانیان کرونا در هرمزگان صعودی است.

در خوزستان که از ابتدای همه گیری کرونا یکی از استان هایی با شیوع بالا بوده، برای نخستین بار در سالجاری سیزدهم آذرماه روز بدون فوت کرونایی استان ثبت شد و به گفته دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این خبر نشان می دهد اعمال محدودیت‌های کرونایی برای کنترل بیماری کووید۱۹  در خوزستان کاملا موثر بوده است.

البته وی تاکید کرد که این روند شکننده است و در صورت رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی ممکن است باز هم روند افزایشی شود زیرا وضعیت ۱۰ شهرستان استان خوزستان نارنجی است و ۱۷ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

در استان لرستان که یکی دیگر از استان‌های کرونایی با میزان شیوع بالا در کشور بود نیز این روزها شرایط رو به بهبود است اما تداوم برگزاری مهمانی ها اعم از عزا و عروسی و دورهمی ها، این شرایط بهبودیافته را تهدید می کند؛ طبق آخرین آمار با اعمال محدودیت های کرونایی ۲ هفته اخیر و همراهی مردم، این استان از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده است؛ اکنون سه شهر خرم آباد، بروجرد و الشتر که در وضعیت قرمز بودند به نارنجی تبدیل شده‌اند و تمام شهرهای لرستان در وضعیت نارنجی و فقط شهرستان چگنی در وضعیت زرد قرار دارد.

استان تهران با جمعیت حدود ۱۴ میلیون نفری خود نیز از دیگر مناطقی است که در سایه محدودیت های کرونایی توانسته وضعیت خود را از قرمز و بحرانی به شرایط نارنجی تغییر دهد و از این رو کارمندان دستگاههای اجرایی از فردا با ۵۰ درصد دورکاری فعالیت خود را ادامه می دهند و در بخش اصناف نیز به گفته رییس اتاق اصناف تهران صاحبان واحدهای صنفی به جز گروه‌های ٣ و ٤ و برخی از پاساژها به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

خبر خوش دیگر از پایتخت اینکه به گفته مدیر کل انتقال خون استان تهران، به طور متوسط روزانه در استان تهران ۱۲ تا ۱۵ بهبودیافته از کرونا پلاسما اهدا می کنند.

در استان خراسان رضوی نیز شرایط رو به بهبود گزارش می شود البته بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم ‌اینک هزار و ۶۶۳ نفر در بیمارستان‌های خراسان رضوی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند و از این رو شمار تخت‌های میزبان بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در واحدهای اقامتی این استان ۷۷ درصد افزایش یافته است.

البته همچنان شهر مشهد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و بر این اساس رییس اتاق اصناف این شهر از تداوم ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار مستقر در مجتمع‌های تجاری، پاساژها و حاشیه خیابانهای اصلی و فرعی شهر مشهد خبر داده است.

خبر دیگر از خطه خراسان اینکه به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خراسان جنوبی نرخ بروز موارد جدید کرونا در آذر ماه نسبت به  ماه آبان ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است به طوری که در این شاخص، این استان حتی از میانگین کشوری هم پایین تر است در حالی که پیش از این نرخ بروز موارد جدید استان به صورت روزانه ۲.۴ برابر کشور بود.

در استان بوشهر که با همکاری مردم به سرعت از شرایط قرمز کرونایی خارج شد، اکنون شهرهای بوشهر و گناوه در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۱۰ هزار کیت آنتی ژنی تشخیص سریع کرونا برای اجرای گام چهارم و ردیابی این ویروس برای این استان تامین شده‌است.

مسئولان استان اردبیل که شرایط ناپایداری در زمینه مقابله با کرونا دارد و هنوز در منطقه قرمز است، این بار در کنار اجرای محدودیت های کرونایی دست به کار شده و اجرای طرح شهید سلیمانی را با هدف غربالگری کرونایی خانوارها پیگیری می کنند به طوری که تاکنون فقط در شهرستان اردبیل ۷۹ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۳ هزار نفر غربالگری شدند و  تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، گرمی، خلخال و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی و نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند از این رو محدودیت های کرونایی برای یک هفته دیگر در این استان تمدید شده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که به گفته استاندار، جشن های عروسی، دورهمی ها و مراسم ختم عامل اصلی شیوع کرونا بوده اند، شرایط اندکی بهبود یافته و اکنون دو شهرستان کهگیلویه و گچساران با کاهشی شدن روند مبتلایان و فوتی ها، به رنگ نارنجی درآمده اند اما هنز شهرستان بویراحمد قرمز است.

به گفته حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هنوز برخی بر حضور در آرامستان ها اصرار دارند و با وجود هشدارها و جریمه و منع تردد خودروها مهمانی های پرجمعیت برگزار می‌کنند.

در استان کرمانشاه، معاون سیاسی استاندار با تاکید بر ادامه مراقبت‌ها و حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تداوم محدودیت تردد شبانه و عدم ورود خودرو به شهرها کماکان در استان خبر داد زیرا احتمال بازگشت به شرایط سابق و قرمز شدن وضعیت استان همچنان وجود دارد؛ در این استان ۶۴۰ نفر با علایم کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

در استان کردستان نیز طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی ۴۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در حال حاضر روند بستری بیماران در استان کاهشی است. به گفته مسئولان بهداشتی استان، برخی بیماران کرونایی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و همین مساله باعث افزایش آلودگی در جامعه می‌شود.

امروز رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری درصد شیوع کرونا در مناطق شهری استان را ۸۲.۵۸ درصد و در مناطق روستایی ۱۷.۴۲ درصد برآورد و اعلام کرد: درصد شیوع بیماری در بین زنان بیش از مردان اما میزان بهبودی در بین زنان بیشتر است.

بر اساس این آمار بیشترین مبتلایان به کرونا در استان در گروه سنی ۱۶ تا ۴۵ سال قرار دارند با این وجود ۸۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان چهارمحال و بختیاری برای افراد بالای ۶۰ سال رخ داده است؛ طبق آخرین بررسی ها، شهرستان‌های سامان و کیار جزو شهرستان‌های قرمز، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، لردگان و خانمیرزا شهرستان‌های نارنجی و شهرستانهای بن و کوهرنگ نیز زرد هستند.

در استان همدان شمار متوفیان کرونا در موج سوم شیوع کرونا که به میانگین ۱۵ نفر رسیده بود، امروز تک رقمی شد و  درشبانه روز گذشته هشت بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست دادند؛شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند بیشترین شمار مبتلایان به کووید ۱۹ را در این استان به خود اختصاص داده اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت که ظهر روز جمعه منتشر شد، با فوت ۳۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۴۹ هزار و ۶۹۵ نفر و با شناسایی ۱۳ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید تعداد کل مبتلایان رقم یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر را ثبت کرد؛ اکنون پنج هزار و ۸۲۴ بیمار بدحال در مراکز درمانی و بیمارستانی بستری هستند و تعداد بهبودیافتگان نیز به رقم ۷۰۸ هزار و ۱۰۶ نفر رسیده است.

با وجود موفقیت موسسات تحقیقاتی و واکسن سازی جهان در دستیابی به واکسن ضدکرونا و آغاز واکسیناسیون در برخی کشورها، همچنان سازمان جهانی بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت شست و شوی دست‌ها و بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را نسخه نجات بخش و راه حل مناسب برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری می دانند.

نخستین واکسن ایرانی کرونا نیز با دریافت کد اخلاق در پژوهش وارد مرحله مطالعه بالینی شده است.

در هفته پیش رو همچنان فعالیت مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و برپایی نمازهای جمعه، مراسم مذهبی و آیینی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکان‌پذیر نیست و مساجد فقط در شهرهای زرد می‌تواند فعالیت داشته باشد. در حوزه فعالیت مشاغل نیز گروه های سه و چهار همچنان با محدودیت فعالیت ها روبرو خواهند بود.

گروه شغلی سه شامل فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری است و گروه شغلی چهار به همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی اختصاص دارد که همچنان تعطیل هستند.


 

کرونا جان ۱۲ تن دیگر را در قم گرفت

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از فوت ۱۲ تن دیگر در قم براثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

محمدرضا قدیر آخرین وضعیت از مبتلایان به کووید۱۹ را مورد توجه قرار داد و افزود: طی ۲۴ ساعت منتهی به ۱۴ آذرماه جاری، ۴۵ تن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا بستری شدند.

وی ادامه داد: ۳۴ تن از این بین در مراکز درمانی قم بستری و ۴۲ تن از بیماران با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته وی، در حال حاضر ۳۰۵ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال ۶۵ نفر آنها وخیم است

 

۴۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اصفهان شناسایی شد

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از مجموع یکهزار و ۴۹۶ نمونه‌گیری انجام شده از افراد مشکوک در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۹ نفر بعنوان افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این استان شناسایی شد.

آرش نجیمی روز جمعه افزود: ۱۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و ۱۵۳ نفر با بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته وی، مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به یک هزار و ۵۰۵ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۵۵ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره شمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت ۳۳ نفر از هم استانی‌ها به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر با ثابت شدن موارد ابتلا و بستری مواجه هستیم اما این آمار بالا همچنان نشان دهنده وضعیت بحرانی در کلیه شهرستان‌های استان است.

نجیمی ابراز امیدواری کرد که در روزها و هفته‌های آینده با همکاری هم استانی‌ها و پایبندی به محدودیت‌ها و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در منازل شاهد روند کاهشی آمار ابتلا و بستری در استان باشیم.

 

کارت قرمز کرونا به شهروندان آستارا

 

استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در بیشتر اماکن و فضاهای بسته و شب‌نشینی‌های خانوادگی باعث تغییر وضعیت کرونا در آستارا از رنگ نارنجی به قرمز شد.

در حال حاضر تنها راه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک است اما این پوشش این روزها در چهره بسیاری از شهروندان آستارا مشاهده نمی شود.

استفاده از ماسک برای مقابله با این قاتل کوچک از اواسط تیرماه امسال در ادارات، بانک ها و اماکن عمومی الزامی شد اما رفتار غیر متعهدانه بسیاری از شهروندان سلامت جامعه را با خطر جدی مواجه کرده است.

امیر معاشرتی شهروندی که از ماسک استفاده کرده روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: باید پویش های مختلف با عنوان" من ماسک میزنم" در شبکه های اجتماعی آستارا اجرا شود و این امر بهترین راهکار برای فرهنگ سازی است.

وی افزود: نانوایان، بازاریان و رانندگان تاکسی به عنوان اقشاری که ارتباط بیشتری با مردم دارند باید پایبند به استفاده از ماسک باشند زیرا با سرد شدن هوا قدرت سرایت این بیماری بیشتر می شود.

نانوای آزادپز خیابان امام آستارا که ماسکی بر چهره اش مشاهده نمی شود گفت: استفاده از ماسک در مقابل تنور داغ نان، امکان تنفس را برای من مشکل می کند.

وی افزود: روزانه تعدادی از شهروندان استفاده نکردن از ماسک را به من هشدار می دهند و یک بار هم توسط بازرسان ستاد مقابله با کرونا به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی جریمه شده ام اما استفاده از ماسک برایم غیرممکن است.   

حسین ابوالحسنی رئیس اتاق اصناف آستارا هم گفت: پیش از قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز، برای ۴۰ واحد صنفی در بازار ساحلی به دلیل استفاده نکردن از ماسک تشکیل پرونده شد و از ۱۵ آذرماه بازرسی ها از بازار تشدید می شود و واحدهایی که در گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ هستند باید تعطیل باشند.

وی افزود: در اوایل سال جاری همکاری خوبی توسط مسئولان ۱۹ اتحادیه صنفی این شهرستان برای مقابله با متخلفان بهداشتی صورت گرفت اما در موج سوم کرونا این همکاری کاهش یافته است و امیدواریم برای افزایش سطح سلامت جامعه تمام اتحادیه ها با بازرسان ستاد مقابله با کرونا همکاری کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: حدود ۴۰ درصد مردم این شهرستان از ماسک استفاده می کنند و هنوز عده ای کرونا را باور نکرده اند و روز گذشته در بازرسی از کافه، متصدی آن واحد با اعتراض به بازرسی ها، وجود بیماری کرونا را کتمان کرد.

فرید بصیری مقدم افزود: در حال حاضر کل دنیا درگیر این بیماری است و امروز نتیجه بی توجهی به این بیماری را در قرمز شدن وضعیت آستارا و افزایش کم سابقه تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: در هفته گذشته ۳۹ واحد صنفی در شهرستان آستارا به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شد و بیشتر این واحدها شامل کبابی ها، قلیان سراها و واحدهای پذیرایی بین راهی در گردنه حیران بود.

وی ادامه داد: در ماه جاری ۲۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری شده اند و ابتلای ۶۱ بیمار قطعی شده و ظرفیت بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونا تکمیل است.

فرماندار آستارا هم گفت: روز گذشته شهرداری با خودروی بلندگودار، وضعیت قرمز این شهرستان از نظر کرونا را اعلام کرد و بنرهایی در مبادی ورودی و میدان ها با عنوان اعمال محدودیت ها نصب شده است.

عباس صابر افزود: از اول تا ۱۳ آذرماه ۱۲۳ خودرو در آستارا به علت رعایت نکردن محدودیت کرونایی جریمه شده و ۶۷۸ دستگاه خودرو با پلاک غیربومی از مبادی ورودی این شهرستان بازگردانده شده اند.

 وی بیان کرد: ورود خودرو غیربومی به آستارا با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان، ممنوع است و خودروهای پلاک بومی نیز از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد حق تردد در شهر را نخواهند داشت و شهروندان در شناسایی، قرنطینه و درمان بیماران با نیروهای بسیج همکاری کنند.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است و امیدواریم شهروندان با فرهنگ آستارا به تنها شیوه مقابله با این بیماری، پایبند باشند تا همه با هم به سین سلامتی سلامی دوباره دهیم. 

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

تعداد بیماران سرپایی کرونا در مشهد ۳۲ درصد کاهش یافت

 

مراجعه سرپایی مردم به مراکز منتخب کرونا در مشهد طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۳۲ درصد کاهش داشت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز جمعه به نقل از قائم مقام بهداشتی این دانشگاه گزارش داد: مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا در مشهد طی هفته اول آذر ماه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بود که این تعداد در هفته دوم این ماه به یک هزار و  ۷۰۰ نفر رسید.

دکتر کاظم فرهمند افزود: از ابتدای آذر ماه تاکنون روزانه به طور متوسط حدود ۱۰۰ واحد صنفی به علت بی توجهی به محدودیت ها پلمب شده است و گرچه این کار خوشایند ما نیست اما ناچار به اعمال قانون هستیم.

وی ادامه داد: طبق آخرین دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های مشاغل و رفت و آمد در شهرهای دارای وضعیت قرمز یک هفته تمدید شده و رفت و آمد خودروها در این شهرها پس از ساعت ۲۱ تا صبح روز بعد ممنوع است.

قائم مقام بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هفته آینده در شهرهای دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا مشاغل گروه یک، در شهرهای دارای وضعیت نارنجی مشاغل گروههای یک و ۲ و در شهرهای دارای وضعیت زرد گروهای شغلی یک، ۲ و سه مجاز به فعالیت هستند. 

وی افزود: در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان خراسان رضوی وضعیت سفید نداریم و امیدواریم با تداوم همکاری‌های مردم در حوزه سلامت، ضمن ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا، به وضعیت سفید و مطلوب دست یابیم.

فرهمند ادامه داد: تلاش مدافعان سلامت با همکاری همه‌جانبه مردم به نتیجه می‌رسد و اگر مردم همکاری کنند به وضعیت مطلوب می‌رسیم و می‌توانیم پایان محدودیت‌ها را اعلام کنیم.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

 

کرونا جان هشت کرمانشاهی دیگر را گرفت

 

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: با فوت هشت کرمانشاهی دیگر در شبانه روز گذشته در اثر ابتلای قطعی به ویروس کرونا، شمار فوتی‌های استان به هزار و ۲۹۴ نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز جمعه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی نیز هر کدام یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد بیمار مثبت بستری و ۷۹ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ۹۴ بیمار جدید با علایم بیماری کووید ۱۹ در این مدت بستری و ۱۲۵ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۶۰۴ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

 

محدودیت‌ها در کرمانشاه کماکان ادامه خواهد داشت

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ادامه مراقبت‌ها و حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌ها گفت: محدودیت تردد شبانه و عدم ورود خودرو به شهرها کماکان در استان ادامه خواهد داشت.

«حسین خوش اقبال»  روز جمعه ضمن تقدیر از همراهی و همکاری بازاریان و مردم استان در اجرای طرح محدودیت‌ها و ممنوعیت ها افزود: نتیجه رعایت ها و همراهی ها موجب شد تا شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج شوند هر چند که سنقروکلیایی کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد.

رییس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: براساس آخرین آمار وضعیت شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب نارنجی است.  

به گفته خوش اقبال، در همین حال علاوه بر دالاهو، ثلاث باباجانی با خروج از وضعیت نارنجی در وضعیت زرد قرار گرفته و در مقابل شهرستان سنقروکلیایی کماکان قرمز رنگ است.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس از فردا، محدودیت ها و ممنوعیت تردد خودروها در ورودی و خروجی شهرها ادامه خواهد داشت و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کماکان برقرار خواهد بود.    

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 استان های قرمز کرونا استان های قرمز شهرهای قرمز شهرهای قرمز کرونا اسامی استان های قرمز استان های قرمز کرونایی شهرهای قرمز کرونایی اسامی استان های قرمز کرونا شهرهای قرمز در ایران شهرهای قرمز ایران استان های قرمز امروز اسامی استان های قرمز کشور شهرهای قرمز کرونا در ایران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 دانشگاه علوم پزشکی مشهد رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرهای دارای وضعیت محدودیت های کرونایی پروتکل های بهداشتی وضعیت زرد قرار وضعیت نارنجی ۲۴ ساعت گذشته بیمارستان ها مراکز درمانی مقابله با کرونا استفاده از ماسک ویروس کرونا بیمار مبتلا مبتلا به کووید ویروس کرونا شهرهای نارنجی وضعیت قرمز نارنجی و قرمز بیماری کووید وزارت بهداشت محدودیت ها شهر در وضعیت خراسان رضوی بستری هستند رعایت نکردن کووید ۱۹ کووید ۱۹ حال حاضر بر این اساس تردد شبانه شناسایی شد ورود خودرو شیوع کرونا آخرین آمار مشاغل گروه قرار دارند قرمز کرونا ساعت ۲۱ کرونا جان شبانه روز روز گذشته پروتکل ها طبق آخرین دورهمی ها نفر رسید هزار نفر روز جمعه استان ها بر اساس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی قم ، بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز پنجشنبه تا جمعه ظهر آسمان صاف خواهد بود.

 از عصر جمعه موجی به استان نفوذ خواهد کرد که سبب رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید موقتی خواهد شد. طی روز‌های آینده روند کلی دما افزایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • لغو پرواز درسیستان وبلوچستان،بدلیل وضعیت جوی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر