Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@11:17:32 GMT

افزایش ۲ تا ۳۵ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۴۶۶۸

صراط: تعطیلی ۲ هفته‌ای اصناف به ویژه در هفته نخست، همراه با کاهش نرخ ارز سبب شد تا قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی طی کند و همچنین موجب انتظار خریداران برای کاهش بیشتر نرخ‌ها شد.

به گزارش خبرآنلاین، شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در بازار مجازی بر تعداد آگهی‌های فروش خودرو به میزان قابل توجهی افزوده شد و تقریبا همه در این بخش فروشنده بودند و همان طور که ذکر شد خریداری در بازار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتظار این بود که این روند ریزش قیمت‌ها تداوم یابد، اما تحت تاثیر آخرین مصوبات سیاسی مجلس دربازره خروج ایران ار برجام، ورق در بازار سکه و طلا برگشت و نرخ‌ها رو به صعود نهاد.

تحت تاثیر این شرایط، روزانه بر قیمت خودرو در بازار افزوده شد و تقریبا در ۳ روز پایانی هفته بین ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان بر قیمت انواع خودرو‌های تولید داخل افزوده شد.

هرچند برخی از مسوولان اتحادیه نمایشگاه داران این مساله را رد می‌کنند و بر این باورند که دلالان بار دیگر بازار را در دست گرفته و به اصطلاح به دنبال بازارگرمی برای فروش خودرو‌های خود هستند.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: با توجه به تعطیلی همه نمایشگاه‌ها، هیچ‌گونه خرید و فروشی انجام نشد و معامله‌ای صورت نگرفته است.

نعمت‌الله کاشانی نسب در گفتگو با خبرآنلاین، درباره افزایش قیمت خودرو در سایت‌های، صفحات و گروه‌های مجازی در یک هفته اخیر گفت: هیچ اصلاعی از روند کاری سایت‌ها و ... نداریم، زیرا به نظر می‌رسد یک عده دلال در سایت‌ها و صفحات مجازی آگهی خودرو می‌دهند و قیمت‌های درج شده مورد تایید ما نیست.

قیمت‌ها روند نزولی دارد و خریداری هم در بازار وجود ندارد و همه فروشنده هستند
وی افزود: اگر نمایشگاه‌های خودرو کار کنند، می‌توانیم نسبت به قیمت‌های دقیق اظهار نظر و اطلاع رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: در ۲ هفته اخیر همکاران ما کار نکرده اند و همه اصناف تعطیل بوده اند بنابراین هیچ معامله‌ای انجام نشده است.

وی تاکید کرد: این سایت‌ها ممکن است در اختیار دلالانی باشند که از قبل خودرو خریداری کرده‌اند و در حال مقاومت در برابر کاهش قیمت‌ها هستند و می‌خواهند خودرو‌ها را با نرخ بالاتری به فروش برسانند.

کاهش قیمت‌ها و نبود مشتری
کاشانی نسب بیان کرد: قیمت‌ها روند نزولی دارد و نرخ خودرو‌ها نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافته و خریداری هم در بازار وجود ندارد و همه فروشنده هستند.

وی درباره افزایش نرخ دلار در روز‌های گذشته و تاثیر آن بر افزایش قیمت خودرو‌ها در صورت باز شدن نمایشگاه‌ها و بازار خودرو اظهار کرد: تصورم بر این است که دولت از افزایش نرخ دلار جلوگیری می‌کند؛ زمانی که نرخ دلار کاهش یافت قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شد. بعید به نظر می‌رسد دولت مجدد اجازه دهد تا نرخ دلار افزایش یابد.

کاشانی نسب تاکید کرد: تا زمانی که نمایشگاه‌ها باز نشود هیچ اظهار نظر دقیقی نمی‌توان راجع به روند بازار و قیمت‌ها داشت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خودرو قیمت خودرو گرانی نمایشگاه خودرو صراط نمایشگاه ها قیمت خودرو نرخ دلار خودرو ها قیمت ها سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار متوقف شد

در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار، روز گذشته متوقف شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار ارز تهران به روند کاهشی خود ادامه نداد. در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار روز گذشته متوقف شد. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به رشد قیمت هیجانی شاخص‌های ارزی، احتمال افت نرخ‌های بیشتر نیز وجود دارد، اما بررسی‌های به‌عمل آمده از بازار گویای آن است که فعلا کف نرخ دلار حوالی بازه ۶۵‌هزار و ۲۰۰ تا ۶۵‌هزار و ۳۰۰ تومان است.

در این میان عده‌ای از کارشناسان ارزی نیز معتقدند که با توجه به ناهماهنگی بازدهی ارز و شاخص تورم در ماه‌های پایانی سال گذشته، تعدیل نرخ ارز و تغییر بازه نوسان آن می‌تواند محتمل باشد. اما همچنان می‌توان امید داشت که درصورت انتشار سیگنال‌های سیاسی مثبت نرخ ارز چند پله دیگر نیز افت کند.

یک روز سبز برای بازار ارز

دیروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه در نیمه نخست کانال ۶۵ معامله می‌شد طی بازار دیروز حدود ۳۵۰ تومان رشد کرد و در رقم ۶۵‌هزار و ۶۵۰ تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید. یورو و پوند نیز به عنوان دو ارز شاخص دیگر بازار تهران با رشد قیمت‌های یکسان ۱۵۰ تومانی به ترتیب در ارقام ۷۰‌هزار و ۶۰۰ تومان و ۸۲‌هزار و ۷۰۰ تومان معامله شدند.

این در حالی است که برخلاف نوسانات بازار غیررسمی، نرخ اسکناس و حواله پول‌های خارجی در سامانه دولتی مرکز مبادله ارز و طلای کشور در روز‌های اخیر نوسان چشمگیری نداشته است. اسکناس دلار رسمی مانند روز‌های پیشین روز گذشته نیز در رقم ۴۳‌هزار و ۵۶۷ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در این سامانه روی نرخ ۴۰‌هزار و ۶۴۸ تومان به فعالیت خود ادامه داد. شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز گویای آن است که فرآیند تخصیص سهمیه ارز ۲‌هزار یورویی سالانه در سال جدید آغاز نشده و متقاضیان منتظر آغاز فرآیند نوبت‌دهی هستند.

به عقیده برخی از تحلیلگران اعطای سهمیه ارز رسمی با شکاف کنونی نرخ‌های بازار رسمی و غیررسمی توجیه اقتصادی نداشته و رانت زیادی را در بازار به وجود می‌آورد. حال باید دید بانک مرکزی در هفته‌های آتی چه سیاستی را در راستای تخصیص ارز رسمی اتخاذ خواهد کرد.

سکه در جست‌وجوی محدوده امن

همزمان با نوسانی شدن دو بازار ارز غیررسمی و طلای جهانی، سکه طلا نیز در دو هفته گذشته فعالیت پرنوسانی را در پیش گرفته است. بازه نوسان این فلز گرانبها در این بازه زمانی بزرگ‌تر از سابق شده به‌صورتی که در برخی روز‌ها قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید تا ۲ میلیون تومان نیز نوسان کرد. در بازار روز گذشته هر قطعه سکه طلا طرح جدید با نوسان اندک ۲۰‌هزار تومانی خود در رقم ۴۴ میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان فروخته شد. اما نیم و ربع‌سکه با افت قیمت یکسان ۳۰۰‌هزار تومانی در ارقام ۲۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان معامله شدند.

دیگر خبرها

  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها